Saltar al contenido

Użyj tych 7 zwrotów, aby wydawać się, że wiesz więcej o samochodach

20 de septiembre de 2021
Uzyj tych 7 zwrotow aby wydawac sie ze wiesz wiecej

Dobrze poinformowany przyjaciel zwykle zostawia nas w dowodach. Tak, pytamy, kiedy chcemy zmienić samochody, a on stara się nam pomóc, chociaż nie zawsze wiemy, co wyjaśnia. ten żargon od ekspertów samochodowych często jest obcy zwykłym kierowcom, z terminami i pojęciami bardziej typowymi dla inżynierów niż zwykłych użytkowników. Więc może nie zaszkodzić poradzenie sobie z niektórymi podstawowe pomysły aby nasze ograniczenia w tym zakresie były mniej dramatyczne. Możesz użyć tych zwrotów bezwstydnie, jeśli chcesz wyglądać, jakbyś wiedział więcej o samochodach.

SILNIK Z DUŻYM MOMENTEM OBROTOWYM

Pojęcie mocy absolutnej jest najlepiej znane, gdy porównujemy moc (CV) z wydajnością paliwa, ale gdy mówimy o niuton/metr (Nm) sprawy się komplikują… W uproszczeniu jest to siła skręcająca wywierana przez silnik w każdym momencie jego pracy, czyli coś w rodzaju mocy odniesionej do określonej liczby obrotów. W praktyce musimy wiedzieć, że kiedy samochód sprawia przyjemność wyższy moment obrotowy jest zwykle bardziej elastyczny, bardziej użyteczny i ma lepszą reakcję w każdej fazie przyspieszania.

BARDZO BEZPOŚREDNI ADRES

Skręcanie kierownicy przekłada się na ruch kół w oparciu o przełożenie przekładni kierowniczej, a w każdym samochodzie liczba obrotów potrzebnych do uzyskania zmiany kąta ustawienia kół może być różna. Dlatego też reakcje pojazdu mogą być różne. Bardzo bezpośredni kierunek to taki, który wymaga mniejszy obrót kierownicy do przeniesienia reakcji odpowiadający osi przedniej. Kierunki z dużą ilością biegów są łatwiejsze do poruszania, ale też mniej precyzyjne, mniej bezpośrednie.

SZÓSTA JEST ZA DŁUGA

Choć mógłby to być również dowolny inny bieg gearboxa, mechanizm odpowiedzialny za przełożenie silnika cyklicznego na ruch liniowy. W zależności od ilości zębników w każdym z powiązań osiąga się pewien efekt i w ten sposób wyżsi szukają największej prędkości w porównaniu z większą mocą niższych. Jeśli samochód ma bardzo długa szósta będzie działać więcej przy tej samej prędkości roboczej silnika (a zatem zużyje mniej), choć będzie najbardziej leniwy podczas przyspieszania lub odzyskiwania. Najprostszym porównaniem do zrozumienia tej koncepcji jest połączenie koron i zębatek przekładni rowerowych.

TEN SAMOCHÓD MA ZWYKLE PRZESTRZEGANIE

Chociaż inny może być podsterowny. Mamy do czynienia ze złożonym światem dynamicznych zachowań samochodów, ich reakcji na drodze w zależności od konfiguracji ich skrzyni biegów, rozkładu masy, mocy, zawieszeń… Jeśli samochód nadsterowność oznacza, że ​​ma tendencję do plecy wyglądają poza krągłościami, typowe zjawisko poślizgu w pojazdach wyposażonych w napęd na tylne koła; jeśli wręcz przeciwnie podsterowność mamy na myśli, że będzie nos, idź prosto przez zakręty, co jest powszechne w modelach z napędem na przednie koła, najczęściej w samochodach osobowych z kilkoma wyjątkami. Dynamika samochodu idzie znacznie dalej niż ta uproszczona definicja, ale zejście z drogi z naszym doświadczonym przyjacielem może być warte …

PROFIL JEST BARDZO NISKI

Często też nie znamy podstawowych cech opony. To, czy jest mniej lub bardziej szeroki (np. 225 milimetrów) jest czymś, co wszyscy doceniamy gołym okiem, ale koncepcja profilu jest mniej popularna: jest to jego wysokość boczna, guma znaleziona od ziemi do obręczy, aby nas zrozumieć. Wyrażana jest w procentach w stosunku do szerokości (np. 55) i im mniejsza jest ta cyfra, tym większa stabilność masy, ale jednocześnie obniżająca komfort jej użytkowania.

BMW M4 CS

NADMIERNE RÓWNOWAGI CIAŁA

Samochód to masa o znacznych wymiarach i wadze poruszająca się ze znaczną prędkością. Tak więc, ze względu na samą fizykę, ich reakcje często mogą być zagrożone, a zadaniem inżynierów jest maksymalne ograniczenie ruchów ciała. Na równanie wpływają takie parametry jak wysokość pojazdu, sztywność zawieszeń czy konfiguracja samej karoserii, ale kiedy mówimy, że samochód dużo huśtać oznacza, że pochyla się nad rachunkiem, że równowaga między oponami na asfalcie a zawieszonymi masami nie jest tak zadowalająca, jak byśmy chcieli.

ABS JEST NARUSZAJĄCY

Zalety ABS, a nawet zasady jego działania są już dość popularne ze względu na obowiązkowy charakter tego systemu bezpieczeństwa: elektronika odpowiada za odciążenie zacisków na tarczach, aby zapobiec blokowaniu kół. Dlatego ważne jest, aby ABS działał prawidłowo, ponieważ w przeciwnym razie droga hamowania na nawierzchniach o niskiej przyczepności byłaby zbyt duża. Jeśli powiedzą nam, co to jest zbyt nachalny będą się odwoływać właśnie do tego, że niepotrzebnie interweniuje i warunkuje jazdę wydłużając hamowanie. Zwykle zdarza się to w nielicznych przypadkach, zawsze mówiąc o konwencjonalnym użytkowaniu pojazdu (te systemy nie są montowane u konkurencji).

Czy ten post był pomocny?