Saltar al contenido

Znaczenie i pochodzenie Audi: godło prestiżowej marki

25 de julio de 2023
Znaczenie i pochodzenie Audi godlo prestizowej marki

Trzeba cofnąć się o ponad 100 lat, a konkretnie do 1899 roku, aby przypomnieć sobie, kiedy powstała firma Samochody Horch założone przez Augusta Horcha, którego pierwszy samochód zaczął krążyć w 1901 roku. To, co zaczęło się jako kolejny pojazd, z czasem stało się jedną z najbardziej kultowych marek w świecie motoryzacyjnym, ponieważ wiedząc, co to znaczy Audi Wykracza daleko poza pierwszy model, który pojawił się na rynku.

Pochodzenie Audi zmieniło Horch w jeden z pionierów niemieckiego przemysłu samochodowego, ale dopiero po latach, w 1909 roku i po pewnych trudnościach finansowych, niemiecka marka porzuciła swoją poprzednią nazwę, aby uzyskać ostateczny znak rozpoznawczy. Coś, co nie przeszkodziło jej stać się prestiżową marką, jaką jest dzisiaj.

Upływ czasu tylko służył wzmocnić emblemat z czterema pierścieniami który jest już wszystkim znany. Logo Audi jest rozpoznawalne dla każdego z nas, a ten symbol czterech zazębiających się pierścieni jest w pewien sposób symbolem hołd dla części żywotnej trajektorii niemieckiej marki. Z trudności Audi znalazło możliwości.

Horch przegrał spór prawny o nazwę firmy, która była już zarejestrowana w jego pionierskiej firmie, a niemożność ponownego używania jego nazwiska nastąpiła, gdy wybrał nazwę Audi, łacińskie tłumaczenie niemieckiego słowa «horch”‘, co po hiszpańsku oznacza «hej” lub «słuchaj”.

Logo czterech symbolicznych pierścieni

To było zanim Horch podjął decyzję o rezygnacji z poprzedniej nazwy, kiedy rozpoczęła się historia, która zbudowała emblematyczne logo. Cztery firmy są odpowiedzialne za narodziny logo Audi. Pierwszy z czterech pierścieni ujrzał światło z ręki tkacza NSU. Wkrótce potem pojawiły się rowery wędrowiec tych, które dały początek drugiemu pierścieniowi, pierwszemu samochodowi Horcha był trzeci i wygląd DKWproducent kotłów, błotników i systemów oświetleniowych do pojazdów silnikowych, zatoczył koło.

Wraz z narodzinami pierwszego samochodu Horcha na drogach, w 1901 roku, Niemiec przeniósł swoją firmę do Zwickau i przekształcił ją w spółkę akcyjną, którą porzucił w 1909 roku z powodu problemów finansowych. Od razu stworzył nową firmę i tak to wyglądało Audi Automobilwerke GmbH, która rozpoczęła działalność 25 kwietnia 1910 roku.

To wtedy czterech niezależnych niemieckich producentów samochodów połączyło się w jednego, tworząc emblemat, który obejmował Audi, Horch, DKW i Wanderer. Każda z tych firm była reprezentowana przez koło a związek był z kolei reprezentowany przez przeplatanie ze sobą reprezentatywnych kręgów każdej marki.

Inne pierwsze logo

W rzeczywistości oryginalne logo Audi miało niewiele wspólnego z pomysłem, który zdobył kręgi. Początkowo zdecydowała się na niemiecka marka znacznie bardziej złożony emblemat i mniej efektowne wizualnie, które składało się z słowo Audi zapisane w czarnym trójkącie z końcówką w dół. A na tym trójkącie narysowano spory numer jeden, który jasno pokazał, jakie są ambicje marki.

Audi zachowało ten emblemat, dopóki był przeznaczony do produkcji samochody luksusowe dla segmentu średniego do 1932 roku, rok, w którym narodziło się logo Audi. Pomimo unii utworzonej przez cztery marki, każda firma zachowała swoją pierwotną nazwę 29 czerwca 1932 r. narodziło się logo Audi z czterema zazębiającymi się pierścieniami, jako symbol będący efektem sojuszu czterech saksońskich marek: Audi, DKW, Horch i Wanderer.

Wizerunek ten został uproszczony w 1949 roku poprzez nałożenie na cztery pierścienie Auto Union, nazwy, którą firma uzyskała, aby móc stawić czoła trudnościom wynikającym z Wielkiego Kryzysu z 1929 roku i chociaż w 1969 r. dali wszelkie znaczenie czterem pierścieniom, Audi znów się wyróżniało.

Logo niemieckiej marki powróciło do pisma z pełnym wyeksponowaniem Audi w owalu, ale w 1995 roku tradycja każdej z czterech oryginalnych marek została ponownie przedstawiona w emblemacie, który Audi uratowało swój renesans sceniczny i to dzisiaj widzimy w każdym modelu opuszczającym linię montażową.

Prestiżowa marka

W ten sposób logo z czterema pierścieniami stało się emblematem prestiżowej marki przeciwstawił się wielkiemu Mercedesowi Benzowi. Rywalizacja między obiema markami została ustanowiona na rynkach, a wyścigi były zwoływane co tydzień, aby pobić rekordy prędkości jednej i drugiej.

Audi zdecydowało się być w czołówce technologii i to zawsze było częścią znaku rozpoznawczego, którego z kolei nie można zrozumieć bez czterech marek (Audi, Wanderer, DKW i NSU), które stworzyły Audi, jakie znamy dzisiaj.

Horch był twórcą giganta, który potrzebował tylko czasu i pewnej ewolucji, aby uzyskać cały swój obecny prestiż, który jest zachowany dzięki czterem najbardziej kultowym pierścieniom w całej historii motoryzacji, które miały swoje ostateczna konsolidacja w 1968 r z prezentacją nt Audi 100. Okrągła liczba, dla okrągłego znaku.

Czy ten post był pomocny?