Saltar al contenido

Motocykle trójkołowe: zalety i wady najrzadszych skuterów

21 de septiembre de 2021
Motocykle trojkolowe zalety i wady najrzadszych skuterow

Zgodność prawa jazdy B z prowadzeniem motocykli do 125 cm3 (pod warunkiem, że prawo jazdy ma co najmniej trzy lata) umożliwiła w 2004 roku generalny skok na dwa koła. Od tego czasu zachęcono wielu kierowców, którzy zazwyczaj wybierają niedrogie skutery i nadaje się do tras miejskich.

Jednak wiele z nich napotkało również barierę wejścia, jak chociaż apriorycznie może wydawać się proste, bez wcześniejszego doświadczenia lub przeszkolenia nie zawsze łatwo jest wsiąść na kierownicę motocykla.

To logiczne, ponieważ tak jest znacznie bardziej wyeksponowane niż w samochodzie poczucie bezradności jest większe i sama jazda jest bardziej niebezpieczna, ze względu na kwestie takie jak stabilność pojazdu i konieczność opanowania manewrów, takich jak pokonywanie zakrętów.

W tej sytuacji, z niewykorzystanym potencjałem rynku, około 15 lat temu, Piaggio przedstawił propozycję niezwykłą, oryginalną i krytykowaną w tamtym czasie, ale z formułą, która na dłuższą metę została potwierdzona jako sukces: motocykle trójkołowe.

Nowa koncepcja

Pomysł był prosty: zamontować drugie koło na przedniej osi. W ten sposób powstaje duet, który jednocześnie przechyla się, co znacznie zwiększa stabilność motocykla i przenosi a większe bezpieczeństwo kto jest za sterami. Ułatwia to przejście z samochodu na rower dla początkujących. Dodatkowo modele te zazwyczaj posiadają system, który blokuje przednią oś i sprawia, że ​​motocykl sam stoi.

Chociaż mają te zalety w porównaniu z konwencjonalnym skuterem, motocykle trójkołowe mają również pewne wady. Po pierwsze, co do zasady są droższe niż dwukołowy model o równoważnej pojemności i mocy. Po drugie, mają najwyższa waga, więc dla tego samego silnika jego zalety są gorsze a jego zużycie jest wyższe. Pociąga to za sobą trzecią wadę, ponieważ ze względu na swoją objętość i wagę są mniej zwrotne niż konwencjonalna hulajnoga.

Czwarty problem polega na tym, że Trójkołowce nie są legalnie motocyklami, ale trójkołowe.

Metropolia Peugeota

Metropolia Peugeota

To nie motocykle, to trójkołowce

Są wyjątki, ale z reguły modele trójkołowe należą do kategoria L5e, Jeden z trójkołowce, coś, co musi spełniać określone wymagania, takie jak szerokość co najmniej 46 centymetrów na przedniej osi, pedał hamulca działający na obie osie, hamulec postojowy i kierunkowskazy wystające z nadwozia. Ma to swoje plusy i minusy.

Wśród zalet najbardziej wyróżnia się to, że z prawem jazdy B, prawo jazdy, Można jeździć trójkołowcami o dowolnej pojemności skokowej, niezależnie od wieku licencji. Pozwala to na wybór mocniejszej mechaniki, która kompensuje dodatkowy ciężar konstrukcji i zapewnia odpowiednią wydajność.

Wśród punktów ujemnych wyróżnia się fakt, że – jako że technicznie nie są to motocykle – nie mogą poruszać się po buspasie lub zaparkuj na specjalnych parkingach dla jednośladów. W praktyce użytkownicy zachowują się tak, jakby mogli, ale należy podkreślić, że zgodnie z obowiązującym prawem funkcjonariusz ds. ruchu drogowego może sankcjonować takie praktyki.

Qooder QV3

Qooder QV3

Coraz bogatsza oferta

Po prawie trzech dekadach rozwoju istnieje nisza rynkowa, a wielu producentów skuterów dodało do swojej oferty co najmniej jeden model trójkołowy, z coraz szersza oferta od 300 do 500 cm3 pojemności skokowej.

Pionier, Piaggio MP3, Nadal jest jednym z wzorców i jest dostępny w wersjach 300, 350 i 500 cm3, przy czym ta ostatnia ma silnik o mocy 44,2 KM. Jego oferta zaczyna się od 6599 euro.

Yamaha Tricity to jedna z ciekawszych opcji startu na świecie, ponieważ oferowana jest z homologacją 125 cm3 jako motocykl (należy więc mieć trzy lata na licencji B). Kosztuje 3999 euro i montuje mały 12-konny silnik. Istnieje jednak również wariant 300 (8099 euro), o podobnym, ale większym niż życie projekcie, wspierany przez blok o mocy 26 KM, który porusza go z dużo większą łatwością.

Qooder QV3 (6299 euro) jest sprzedawany tylko z silnikiem 346 cm3 i 29 CV mocy, wyróżniając się konstrukcją z myślą o montażu większych kół niż jego bezpośredni rywale. Innym popularnym modelem jest Peugeot Metropolis 400 (od 8895 euro), którego silnik wytwarza 35,6 KM i 38,1 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Yamaha Niken: «rzadki ptak”

Prawie wszystkie trójkołowce to skutery, ale cztery lata temu Yamaha postanowiła odwrócić koncepcję, stosując format do sportowy model. Rezultatem była Yamaha Niken (16 349 euro), która nie ma bezpośredniego rywala.

Jego konstrukcja jest naprawdę uderzająca dzięki ostrej przedniej masce i wyróżnia się od innych motocykli trójkołowych inną pozycją do jazdy, która zmusza kierowcę do przyjęcia wygodniejszej pozycji. Atak. Ma hybrydową stalowo-aluminiową ramę, może przechylać się do 45 stopni i montuje mocny Silnik 115 KM i 847 cm3.

Yamaha niken

Yamaha niken

O krok dalej: z czterema kołami

Segment rośnie do tego stopnia, że ​​są już dostępne nawet modele czterokołowe, jak Qooder. To dodaje kolejne koło do tylnej osi, co zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo i stabilność. Logicznie rzecz biorąc, oznacza to również dodatkową wagę, która wpływa na jego zwinność, dlatego jest sprzedawana z silnikiem średniej mocy (32,5 CV). Można go kupić za 9999 euro.

Qooder

Czy ten post był pomocny?