Saltar al contenido

Ponad połowa motocykli krąży z przeterminowanym ITV

21 de septiembre de 2021
Ponad polowa motocykli krazy z przeterminowanym ITV

Pandemia zwiększyła popularność motocykli (w tym roku spodziewanych jest ponad 20 000 rejestracji), ale nie wszystko działa tak, jak powinno. Wyniki analizy przeprowadzonej przez AECA-ITV i kierownictwo dwóch kół Anesdor pokazują twarz i krzyż segmentu. Z jednej strony, 97% motocykli, które trafiają do ITV przewyższa go, albo w pierwszym (22% odrzuconych), albo w drugim teście (liczba spada do 1,4%).

Jednak motocykle to pojazdy o największej nieobecności w przeglądach: przed pandemią 42,5% motocykli rozpowszechniane z wygasłym ITV, procent, który jest teraz 54% a wśród motorowerów jest jeszcze gorzej (58%).

Dane są niepokojące z dwóch powodów. Według wcześniejszych danych, w ubiegłym roku 9% zmarłych motocyklistów jeździło motocyklem bez aktualnego ITV, a kolejne 7% nie znało stanu ich przeglądu technicznego. Ponadto 49% motocykli w obiegu obecnie mają 16,4 lat, który pokazuje starzejący się park, w którym dobra konserwacja motocykla odgrywa kluczową rolę w bezpieczeństwie.

Po przejściu przeglądu technicznego systemy, w których wykrywanych jest więcej defektów są to oświetlenie i sygnalizacja (35,7%), a także klimatyzacja zewnętrzna, karoseria i podwozie (18,5%). Także emisje zanieczyszczające (12,3%).

W przypadku motorowerów to samo się powtarza poważne i bardzo poważne wady w pierwszych dwóch pozycjach, ale w mniejszym stopniu (27,2% w oświetleniu i sygnalizacji; 17,4% w klimatyzacji zewnętrznej, karoserii i podwoziu); na trzecim miejscu są hamulce (10,5%), kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo pasażerów.

Czy ten post był pomocny?