Saltar al contenido

Hiszpania podwaja swoje zainteresowanie mniej zanieczyszczającymi pojazdami

21 de julio de 2023
Hiszpania podwaja swoje zainteresowanie mniej zanieczyszczajacymi pojazdami

Uwaga w kierunku mniej zanieczyszczające środowisko pojazdy rośnie w Hiszpanii. Pozytywna tendencja na tym rynku nadal się utrzymuje, a zainteresowanie kupowaniem mniej zanieczyszczających samochodów podwoiło się w ciągu ostatniego roku, przechodząc z poziomu 33% w 2022 r. do 60% dotychczas w 2023 r. Modele hybrydowe, hybrydowe typu plug-in, elektryczne lub gazowe, zaczynają wytrzymywać wszystkie prototypy z konwencjonalną motoryzacją.

Może to zabrzmieć dziwnie, ale rzeczywistość jest taka, że ​​w ciągu ostatniego roku spadło zainteresowanie zakupem pojazdu napędzanego benzyną lub olejem napędowym. Pomimo tego, że tego typu modele nadal dominują na rynku, trend plasuje je w dół i jest to jeden z głównych wniosków z badania «Trendy zakupowe pojazdów w 2023 roku” który przygotował o «cars.net”.

Pojazdy spalinowe cofają się

Portal ‘samochody.netprzeprowadzili wywiady z 3293 osobami, które w momencie selekcji miały niedawno kupiłeś pojazd lub jesteś w trakcie zakupu, poznać trendy rynku, który patrzy w przyszłość.

Badanie wykazało, że mniej zanieczyszczające środowisko silniki Wzbudzają coraz większe zainteresowanie wśród przyszłych nabywców. W rzeczywistości, przynajmniej w zamiarze zakupu, doszło do niespodzianka w porównaniu z pojazdami spalinowymi według badania. Zainteresowanie asortymentem samochodów olej napędowy lub benzyna doznają niepowodzenia Znaczące: od 60% zarejestrowanych zaledwie rok temu do 39% na tym kursie.

Spadek liczby pojazdów spalinowych jest ewidentny, przy czym olej napędowy jest w najgorszej sytuacji w tym niepowodzeniu. Zainteresowanie tym rodzajem motoryzacji ma spadł do 19% (wobec 32% prezentowanych w ubiegłym roku), podczas gdy w przypadku benzyny spadek zainteresowania ze strony potencjalnych nabywców był nieco bardziej umiarkowany: od 28% do 20%. Dużo lżejszy upadek.

Hybryda już jest zagrożeniem

Jednak pomimo faktu, że liczby wskazują na tendencję spadkową w modelach spalinowych, ten typ silnika nadal prowadzi w rankingu zainteresowania zakupowego. Chociaż trend się zmienia. Benzyna (z 20%) zdołała wyprzeć olej napędowy (19%) jako najbardziej pożądany silnik na rynku, na którym zaraz za nim zagrożeniem stały się hybrydy.

samochód hybrydowy dzieli go tylko jeden punkt od zainteresowania pojazdami z silnikami Diesla. Jego popularność na rynku wzrasta do 18%, prowadząc jednocześnie w segmencie pojazdów mniej zanieczyszczających środowisko. Chociaż nie za bardzo. Hybrydy pojawiają się tuż za nimi. gniazdkowe (15%), elektryczne (14%) i wreszcie gazowe (13%).

Liczby pokazują, jak rynek motoryzacyjny zaczyna się zmieniać, a wyniki badania przeprowadzonego przez «coches.net” i Ganvam «dowodzą, że przyszłe zmiany w przepisach, a w szczególności europejska decyzja zakazująca produkcji pojazdów spalinowych od 2035 r., powodują, że coraz więcej kierowców traktuje siebie poważnie możliwość przejścia na mobilność niskoemisyjną”.

Sektor motoryzacyjny patrzy w przyszłość, jednocześnie polegając na rynku wtórnym jako sojuszniku w sprzedaży: «W tym kontekście rynek wtórny staje się dźwignię, aby popchnąć zmianę poprzez bardziej przystępną i dostępną ofertę dla wielu rodzin, których nie było stać na ceny nowego, zrównoważonego rynku samochodów”.

Ceny jako czynnik decydujący

Fakt, że badanie nawiązuje do rynku używanego, nie jest przypadkiem. Właśnie cena jest tym, co wyróżnia się jako pierwszy powód, który powstrzymuje osoby zainteresowane zmianą samochodu od pojazdów mniej zanieczyszczających środowisko. A więc tego typu pojazdy nie jest jeszcze uważany za realną opcję zakupu, chociaż trend różni się w zależności od typu pojazdu.

  • Hybrydowy: cena generuje odrzucenie w 40% użytkowników, choć oni również odrzucają to przejęcie ze względu na małą autonomię baterii (38%).
  • hybryda typu plug-in: W tym przypadku również cena jest pierwszym powodem, który odstrasza kupujących od tego typu pojazdów, choć przewaga z drugim utrudnieniem jest większa. Czynnik ekonomiczny ma wpływ na 53%, natomiast trudność w znalezieniu miejsca do ładowania zarówno w domu, jak iw przestrzeni publicznej wynosi 44%.
  • Samochód elektryczny: procenty rosną jeszcze bardziej w tego typu modelach, a cena jest głównym hamulcem wśród populacji. 66% odrzuca samochód elektryczny ze względu na jego wartość, choć niska autonomia też nie jest zbyt przekonująca, ponieważ jest to druga przyczyna dla 65% potencjalnych nabywców.

W szczególności ten typ pojazdu jest tym, który stwarza największe trudności, jeśli chodzi o akceptację społeczną. Na wysokim poziomie ekonomicznym i do niskiej autonomii należy dodać trudność w znalezieniu miejsc do ładowania w przestrzeni publicznej lub w domu, co stanowi hamulec dla odpowiednio 58% i 51% potencjalnych nabywców.

Samochód używany nadal prowadzi

Pomimo pierwszych niepowodzeń, jakie użytkownicy mogą napotkać przy zakupie modeli mniej zanieczyszczających środowisko, nie zmniejsza to zainteresowania zakupami na rynku ogólnym. Badanie odzwierciedla sposób 52% ankietowanych planuje w tym roku przeprowadzić zakup pojazdu, co oznacza, że ​​intencja jest o dziewięć punktów wyższa niż w 2022 r.

W całkowitej skumulowanej sprzedaży samochód używany nadal jest zdecydowanie ulubieńcem użytkowników. Ze względu na inwestycję związaną z zakupem pojazdu, decyduje się na to prawie połowa populacji szukaj na rynku wtórnym (46%)w porównaniu z 38%, którzy szukają używanego i 16%, którzy wybierają nowy.

Jeśli należysz do tych, którzy szukają używanego samochodu, w kliknięcia zrobić to jest szybko i łatwo. W Clicars mamy ponad 2000 samochodów w magazynie certyfikowany w 270p, bez uszkodzeń konstrukcyjnych iz gwarancją. Nas dbamy o wszystko zmiana właściciela, gwarancja pojazdu i zarządzanie opłatami oraz zarządzanie dokumentacją.

Ale także, ponieważ zakup samochodu jest drugą co do wielkości inwestycją każdej osoby, oferujemy Państwu najlepsza cena, gwarantowana a jeśli znajdziesz taniej, zwrócimy różnicę plus 100 €. Więc dostosuj zakup przy średnim budżecie 19 755 euro pojazdem będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek. Liczba, która niewiele różni się od zeszłorocznej (19 900) na rynku wtórnym. Z kolei ci, którzy zdecydowali się na zakup nowego samochodu, zredukowali swój budżet o 10%: z 30 200 euro w 2022 r. do 27 450 euro w 2023 r.

Najważniejszym kryterium zakupu samochodu pozostaje cena (77%), po raz kolejny dominująca konsumpcja (53%) i bezpieczeństwo (48%). Trzy fundamentalne filary, na których będziesz się opierał podejmując jedną z najważniejszych decyzji w swoim życiu.

Czy ten post był pomocny?