Saltar al contenido

Jak WhatsApp wpływa na prowadzenie pojazdu w zależności od wieku

20 de septiembre de 2021
Jak WhatsApp wplywa na prowadzenie pojazdu w zaleznosci od wieku

Generalna Dyrekcja Ruchu (DGT) przygotowuje zmiany legislacyjne bardziej surowo sankcjonować korzystanie z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Oprócz grzywien, kierowcy powinni być świadomi ryzyko, które ponoszą z tym nawykiem za kierownicą. Badanie przeprowadzone przez naukowców z Dział optyki Uniwersytetu w Granadzie (UGR) ujawnia, że ​​możliwość: mieć wypadek podczas uczestniczenia w WhatsApp zwiększa się do 134% w przypadku osób powyżej 55 roku życia.

Czy on jest bardziej zdecydowane dane badań prowadzonych przez lekarzy Carolina Ortiz i Rosario Gonzáles, choć nie jedyny, który stanowi podstawę niebezpieczeństwo tego nawyku. ten cztery grupy wiekowe w którym zostali podzieleni w 75 osób którzy uczestniczyli w badaniu (w wieku od 14 do 24 lat, od 25 do 39 lat, od 40 do 54 i powyżej 55 lat) pod wpływem rozproszeń w większym stopniu, jak jego wiek wzrósł: pierwsza grupa 8,3%, druga 25% i trzecia 80,5%, aż do wspomnianych już 134,5% starszych kierowców.

Wszyscy uczestnicy przeszli seria testów Twojej funkcji wzrokowej, porównywanie wyników między a pierwsza próba bez rozpraszania uwagi i drugi z nimi, konkretnie odpowiadać na wiadomości podczas jazdy w symulatorze. We wszystkich przypadkach, w tym postrzeganie, że ci, których to dotyczy, sami mieli Twoja aktywność, Twoja zdolność do prowadzenia pojazdów znacznie się pogorszyło.

Efekty zwrócenia uwagi na telefon komórkowy były trudnością utrzymać pojazd prawidłowo na pasie, większa odległość pokonując przeciwny pas i wreszcie a wzrost kolizji. Chociaż młodzi kierowcy są tymi mniej jest dotkniętych z powodu tych rozproszeń, z drugiej strony badanie potwierdza, żen najbardziej skłonni do podejmowania ryzykownych zachowań i dlatego popełniają więcej wykroczeń.

Są to decydujące wyniki naukowe dotyczące ryzyko, które niesie ze sobą nawyk, coraz bardziej powszechne, aby manipulować telefonem komórkowym podczas jazdy. Walka z tą plagą cyrkulacji stała się jednym z priorytetów DGT pod kierownictwem Pere Navarro, proponując czym jeździć za pomocą telefonu komórkowego ręką (mówiąc lub jakąkolwiek inną funkcją) przypuszczam, że przegrasz sześć punktów (na razie trójka) i 500 euro grzywny (200 dzisiaj). Tak więc takie zachowanie byłoby zrównane z: jazda pod wpływem alkoholu lub na haju odmowa poddania się badaniu na obecność alkoholu lub narkotyków, lekkomyślna jazda, przekraczanie dozwolonej prędkości o ponad 50% lub noszenie zagłuszających radarów.

Czy ten post był pomocny?