Saltar al contenido

Jak sprawdzić w 20 sekund, czy Twoje opony są nadal bezpieczne?

20 de septiembre de 2021
Jak sprawdzic w 20 sekund czy Twoje opony sa nadal

Cała czwórka punkty kontaktowe z asfaltem naszego samochodu (dwa w przypadku motocykli) muszą się przedstawić stan optymalny użytkowania, zarówno pod względem nacisków, jak i rysunek zespołu walcowanie. Według badania przeprowadzonego przez Continental dwie trzecie kierowców nie wie, co się dzieje prawidłowa głębokość na oponach.

Jego idealne działanie występuje między cztery i osiem milimetrów. I chociaż prawodawstwo ma na celu minimum 1,6 mm, specjaliści zalecają, aby w żadnym wypadku nie obniżać dwa milimetry, moment, w którym kierowcy powinni rozważyć ich wymianę.

Aby dowiedzieć się, czy potrzeba jest pilna, istnieje szybka i łatwa metoda. Musisz tylko umieścić jedno euro pozycja pionowa na bieżniku: tak złota krawędź monety pozostaje pokryty gumą, będzie to oznaczać, że opona nadal nadaje się do użytku.

Z rysunkiem w złym stanie, drogi hamowania i ryzyko aquaplaning w przypadku deszczu zwiększają się wykładniczo, oprócz bycia ukarany chwyt pojazdu w każdych okolicznościach. Poniżej obowiązkowego 1,6 milimetra opona, która toczy się na mokrej nawierzchni z prędkością 90 km/h stracić prawie całkowicie kontakt z asfaltem, a jeśli tak się stanie, pojazd wymknie się spod kontroli. Kiedy opony są już trochę zużyte, wygodnie jest wziąć to euro i sprawdzić, czy nadal są w stanie bezpiecznie krążyć.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości wszyscy producenci opon włączają niektórzy świadkowie które są widoczne, gdy minimalna głębokość. Jednak zdecydowanie lepiej nie spieszyć się tak bardzo, aby uniknąć strachu. Istnieją również bardzo tanie liczniki (i bardzo dokładne), które mogą pomóc w tym zadaniu, ale sztuczka z monetą zawsze działa.

Z drugiej strony nie musisz tylko patrzeć na rysunek. Opona może być w złym stanie, nawet jeśli zachowuje swoją głębokość, ponieważ z biegiem czasu guma się pogarsza, zwłaszcza jeśli pojazd jest zaparkowany na ulicy przez dłuższy czas. Jeśli zobaczą objawy pęknięć po bokach, należy je pilnie zmienić.

1632111732 282 Jak sprawdzic w 20 sekund czy Twoje opony sa nadal

Presja, również fundamentalna

Przegląd stanu kołpaków powinien uwzględniać również inne aspekty, takie jak: Nacisk (czynnik bardzo zmienny, ponieważ opony stopniowo go tracą) i ogólny stan zachowania.

Presja jest po prostu powietrze, które niosą opony wewnątrz i które nadają mieszance konsystencję. Musi być wskazany przez producentów, które przeprowadzają wyczerpujące badania w celu określenia najbardziej odpowiednich parametrów dla każdego rodzaju zastosowania. Generalnie można go znaleźć w instrukcja obsługi lub w samym pojeździe: na ramie drzwi lub na pokrywie dostępu do zbiornika paliwa.

Oczywiście ciśnienie to nie może być to samo z pojazdem zajmowanym tylko przez dwie osoby, które są w pełni załadowane z pięcioma pasażerami i dużą ilością bagażu, ponieważ mogą istnieć różnice między potrzebami przednie i tylne koła. W każdym razie jest to istotna informacja: według badań Michelin opona o zalecanym ciśnieniu poniżej 20% trwa o 20% mniej.

Od listopada 2014 roku wszystkie nowe samochody sprzedawane w Unii Europejskiej mają czujnik ciśnienia, ale wielu kierowców go nie posiada. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, powinieneś zmierzyć ciśnienie zawsze na zimnych oponach, czego nie powinieneś iść więcej niż kilka kilometrów aż dojedziesz do stacji paliw. Jeśli odległość jest większa, po prostu odczekaj kilka minut, aż temperatura spadnie.

Musisz poszukać manometr powietrza czyli w optymalnych warunkach. Na niektórych stacjach paliw nie zawsze tak jest, więc nie jest to zły ideał mieć przenośny miernik doskonale skalibrowany, co zagwarantuje niezbędną precyzję.

Czy ten post był pomocny?