Cechy Citroëna C5 Aircross
ten Citroën C5 Aircross To kompaktowy SUV z segmentu C, produkowany przez Citroëna od 2017 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja. Citroën C5 Aircross charakteryzuje się: SUV, który wyróżnia się dużą przestrzenią wewnętrzną, wysokim poziomem komfortu i 225-konnym silnikiem hybrydowym typu plug-in. Jest produkowany w zakładzie w Rennes we Francji.
Biorąc pod uwagę jego podejście i pozycjonowanie, wśród rywali aspirujących do rywalizacji z Citroënem C5 Aircross znajdziemy takie samochody jak Peugeot 3008 czy SEAT Ateca, Kia Sportage czy Ford Kuga.
Wygląd zewnętrzny Citroëna C5 Aircross
To samochód, który zwraca uwagę na swój design. Citroën C5 Aircross dziedziczy niektóre kody stylistyczne z Citroëna C4 Cactus, a zwłaszcza napoje z Citroëna C3 trzeciej generacji. Jest to SUV z prezencją, z sporych rozmiarów grillem i charakterystycznym podwójnym dzieleniem. W dolnej części drzwi ma plastikowe zabezpieczenia, z detalami w kolorze pasującym do relingów dachowych i przedniego zderzaka. Z tyłu, z bardzo pionowymi liniami, znajdziemy dwa duże diody LED, z sygnaturą świetlną pasującą do owalnego wyglądu rur wydechowych.
Podobnie jak Peugeot 3008 i Peugeot 5008, Citroën C5 Aircross jest zbudowany na platforma modułowa EMP2 Grupy PSA.
Silniki Citroëna C5 Aircross
Gama silników dostępnych w C5 Aircross jest szeroka i dość zróżnicowana, umożliwiając wybór pomiędzy mechaniczną benzyną, olejem napędowym lub hybrydą typu plug-in. W przypadku oferty benzynowej znajdziemy dwie opcje: 1.2 PureTech 130 CV i 1.6 PureTech 180 CV. Oba silniki charakteryzują się dobrą pracą, z łatwością poruszając montażem, dodatkowo oba silniki można skojarzyć z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną.
Jedyna opcja z silnikiem wysokoprężnym dostępna w C5 Aircross to 130-konny silnik 1.6 BlueHDI, silnik, który wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i jest wyposażony w najnowszą technologię w układach zapobiegających zanieczyszczeniom. Ten silnik może być powiązany zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Citroën C5 Aircross Hybrid: hybryda typu plug-in o mocy 225 KM
Na koniec spotykamy go Citroën C5 Aircross Hybrydowy, a Wersja hybrydowa typu plug-in o mocy 225 KM który łączy 180-konny silnik benzynowy 1.6 PureTech i 109-konny silnik elektryczny poprzez 8-biegową skrzynię biegów.
Akumulatory są litowo-jonowe, o mocy 13,2 kWh, co pozwala na maksymalną autonomię WLTP 55 km.W tej konfiguracji model otrzymuje etykietę ECO.
Wnętrze Citroëna C5 Aircross
W rozwoju Citroëna C5 Aircross został umieszczony szczególny nacisk na przestrzeń na pokładzie, a także izolację, detale coraz bardziej cenione przez konsumentów. Konstrukcja deski rozdzielczej i siedzeń jest futurystyczna i technologiczna, wyraźnie odróżniając się od pozostałych modeli z gamy Citroëna. Jest oferowany tylko z pięcioma miejscami i jednym bagażnik o pojemności do 580 litrów.
Nowością w Citroënie jest: w pełni cyfrowe oprzyrządowanie C5 Aircross. Już widziany w DS 7 Crossback, ma 12,3 cala, przejrzystą grafikę i szerokie możliwości dostosowywania. W pojazdach Peugeota nazywa się to i-Cockpit. Oprzyrządowanie to jest wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy z 8-calowym ekranem dotykowym, umieszczony w górnej części deski rozdzielczej i jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Progresywne poduszki hydrauliczne
Zamiast zawieszenia hydropneumatycznego stosowanego w poprzednich modelach marki, C5 Aircross debiutuje z nowym zawieszeniem o nazwie Progressive Hydraulic Cushions.
To jest zawieszenie z ogranicznikami hydraulicznymi, który jest połączony ze zwykłym amortyzatorem, aby uzyskać klasyczny efekt «latającego dywanu”, powszechny w Citroënie. W tym artykule opowiemy szczegółowo, jak to działa.