Saltar al contenido

Citroën C5 Aircross

3 de agosto de 2021
Citroen C5 Aircross

Citroën C5 Aircross to kompaktowy SUV z segmentu C, produkowany przez Citroëna od 2017 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja.

Logo Citroëna

Cechy Citroëna C5 Aircross

karoseriaŚredni SUV
drzwi5
place5
pień580 litrów
moc131 – 181 KM
konsumpcja4 – 5,7 l / 100km
Cena £ 22 390 €
oszacowanie

ten Citroën C5 Aircross To kompaktowy SUV z segmentu C, produkowany przez Citroëna od 2017 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja. Citroën C5 Aircross charakteryzuje się: SUV, który wyróżnia się dużą przestrzenią wewnętrzną, wysokim poziomem komfortu i 225-konnym silnikiem hybrydowym typu plug-in. Jest produkowany w zakładzie w Rennes we Francji.

Biorąc pod uwagę jego podejście i pozycjonowanie, wśród rywali aspirujących do rywalizacji z Citroënem C5 Aircross znajdziemy takie samochody jak Peugeot 3008 czy SEAT Ateca, Kia Sportage czy Ford Kuga.

Citroen C5 Aircross 0518 F 011

Wygląd zewnętrzny Citroëna C5 Aircross

To samochód, który zwraca uwagę na swój design. Citroën C5 Aircross dziedziczy niektóre kody stylistyczne z Citroëna C4 Cactus, a zwłaszcza napoje z Citroëna C3 trzeciej generacji. Jest to SUV z prezencją, z sporych rozmiarów grillem i charakterystycznym podwójnym dzieleniem. W dolnej części drzwi ma plastikowe zabezpieczenia, z detalami w kolorze pasującym do relingów dachowych i przedniego zderzaka. Z tyłu, z bardzo pionowymi liniami, znajdziemy dwa duże diody LED, z sygnaturą świetlną pasującą do owalnego wyglądu rur wydechowych.

Podobnie jak Peugeot 3008 i Peugeot 5008, Citroën C5 Aircross jest zbudowany na platforma modułowa EMP2 Grupy PSA.

Citroen C5 Aircross Hybryda Phev 1019 046

Silniki Citroëna C5 Aircross

Gama silników dostępnych w C5 Aircross jest szeroka i dość zróżnicowana, umożliwiając wybór pomiędzy mechaniczną benzyną, olejem napędowym lub hybrydą typu plug-in. W przypadku oferty benzynowej znajdziemy dwie opcje: 1.2 PureTech 130 CV i 1.6 PureTech 180 CV. Oba silniki charakteryzują się dobrą pracą, z łatwością poruszając montażem, dodatkowo oba silniki można skojarzyć z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną.

Jedyna opcja z silnikiem wysokoprężnym dostępna w C5 Aircross to 130-konny silnik 1.6 BlueHDI, silnik, który wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i jest wyposażony w najnowszą technologię w układach zapobiegających zanieczyszczeniom. Ten silnik może być powiązany zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Citroen C5 Aircross Hybrid 2020 Zużycie 02

Citroën C5 Aircross Hybrid: hybryda typu plug-in o mocy 225 KM

Na koniec spotykamy go Citroën C5 Aircross Hybrydowy, a Wersja hybrydowa typu plug-in o mocy 225 KM który łączy 180-konny silnik benzynowy 1.6 PureTech i 109-konny silnik elektryczny poprzez 8-biegową skrzynię biegów.

Akumulatory są litowo-jonowe, o mocy 13,2 kWh, co pozwala na maksymalną autonomię WLTP 55 km.W tej konfiguracji model otrzymuje etykietę ECO.

Citroen C5 Aircross Hybrydowy Concept 04

Wnętrze Citroëna C5 Aircross

W rozwoju Citroëna C5 Aircross został umieszczony szczególny nacisk na przestrzeń na pokładzie, a także izolację, detale coraz bardziej cenione przez konsumentów. Konstrukcja deski rozdzielczej i siedzeń jest futurystyczna i technologiczna, wyraźnie odróżniając się od pozostałych modeli z gamy Citroëna. Jest oferowany tylko z pięcioma miejscami i jednym bagażnik o pojemności do 580 litrów.

Nowością w Citroënie jest: w pełni cyfrowe oprzyrządowanie C5 Aircross. Już widziany w DS 7 Crossback, ma 12,3 cala, przejrzystą grafikę i szerokie możliwości dostosowywania. W pojazdach Peugeota nazywa się to i-Cockpit. Oprzyrządowanie to jest wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy z 8-calowym ekranem dotykowym, umieszczony w górnej części deski rozdzielczej i jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Citroen C5 Aircross 0518 F 015

Progresywne poduszki hydrauliczne

Zamiast zawieszenia hydropneumatycznego stosowanego w poprzednich modelach marki, C5 Aircross debiutuje z nowym zawieszeniem o nazwie Progressive Hydraulic Cushions.

To jest zawieszenie z ogranicznikami hydraulicznymi, który jest połączony ze zwykłym amortyzatorem, aby uzyskać klasyczny efekt «latającego dywanu”, powszechny w Citroënie. W tym artykule opowiemy szczegółowo, jak to działa.

Citroen C5 Aircross 0518 F 006

Film przedstawiający Citroëna C5 Aircross

1628004993 667 Citroen C5 Aircross

Czy ten post był pomocny?