Cechy Citroëna C4
ten Citroën C4 Jest to kompaktowy crossover segmentu C, produkowany przez Citroëna od 2004 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, prezentowana w 2020 roku, która w 2020 roku przeszła zmianę filozofii, z kompaktu na crossovera. Równolegle jest też Citroën C4 Cactus. Citroën C4 «po prostu” wyróżnia się oryginalnym i miejskim designem, co czyni go bardzo ciekawą opcją dla osób poszukujących pojazd o wyrazistej estetyce, z akcentami SUV, dużym komfortem jazdy i możliwością wyboru w swoim katalogu wersji w pełni elektrycznej (Citroën ë-C4). Citroën C4 jest produkowany w madryckiej fabryce Villaverde w Hiszpanii.
Kompaktowe i małe SUV-y, które aspirują do rywalizacji z Citroënem C4, obejmują takie samochody jak Renault Captur, Peugeot 2008, SEAT Arona, Skoda Kamiq, Volkswagen T-Cross, Ford Puma, Hyundai Kona, Kia Stonic i Nissan Juke, być może z mniej wiejski wygląd niż Citroën C4 Cactus, ale z zachowaniem plastikowych zabezpieczeń na nadkolach, progach bocznych i zderzakach zarówno z przodu jak i z tyłu.
Po dwóch generacjach jako kompakt Citroën C4 stracił na znaczeniu wraz z pojawieniem się C4 Cactus. W 2020 roku Citroën C4 powrócił z crossoverem powietrznym
Wygląd zewnętrzny Citroëna C4:
Zmiana filozofii jest oczywista w przypadku sagi Citroëna C4. Citroën C4 narodził się pod koniec pierwszej dekady XXI wieku jako substytut Citroëna Xsary, lidera sprzedaży w Hiszpanii. Najpierw powstał jako samochód kompaktowy, nawiązujący nawet do konkurencji, o czym świadczy specjalna edycja Sébastiena Loeba, aby stopniowo dostosowywać się do mody, przekształcając się w krzyżowanie obok pseudonimu Kaktus i wreszcie do obecnej estetyki, a SUV/hatchback miejskiego charakteru, który ma na celu zdobycie przyczółka na rynku europejskim.
Jego wizerunek to wyraźnie Citroën, przyjęcie tego podpisu w języku wzoru dwóch szewronów i ostry wygląd przedniej optyki, który był już widoczny w innych modelach, takich jak Citroën C5 Aircross. Z pewnością ma mniej przełomowe podejście niż Citroën C4 Cactus, ale nie rezygnując z tych znaków tożsamości, które zawsze charakteryzowały do modeli paryskiego producenta.
Citroën C4 oferuje muskularny wygląd i tył, który podkreśla jego cechy spojler zintegrowany z konstrukcją przeszklonej części bramy, dzięki czemu słupek C jest unoszący się dzięki efektowi generowanemu wraz z optyką, która jest mocno rozciągnięta na bok. Jest również replikowany ten układ świateł w kształcie litery X, który znajdujemy również z przodu, z czarnymi panelami, które zapewniają spójność projektu. Sylwetka boczna ukazuje charakterystyczny spadek dachu z tyłu, co dodaje mu więcej powietrza hatchback.
Oparte na platforma CMP grupy PSA, Citroën C4 ma długość 4,36 metra z 2,67 metra bitwy, z pojemnością bagażnika 380 litrów, 1550 litrów po złożeniu siedzeń.
Projekt wnętrza Citroëna C4:
Chociaż obraz w kabinie jest znacznie bardziej skromny i trzeźwy, Citroën C4 to pokaz technologii, oznaczony 10-calowym ekranem typu pływającego, za pomocą którego zarządzany jest interfejs multimedialny. Obok znajduje się cyfrowa tablica przyrządów oraz system HUD z projekcją na arkuszu umieszczonym na desce rozdzielczej jako wyświetlacz head up.
Od Citroëna również obiecują nowe doświadczenie w zakresie komfortu w podróżywprowadzając amortyzatory z ogranicznikami hydraulicznymi oraz nową generację siedzeń”Zaawansowany komfort”.
Silniki Citroëna C4:
Ten Citroën C4 trzeciej generacji stał się jednym z najbardziej kompletnych pod względem zakresu mechanicznego, ponieważ oprócz paliwa diesla i benzyny dostępny jest również wariant elektryczny, który oczywiście opiera się na tym, czego nauczyliśmy się podczas projektowania samochodów, takich jak Opel Corsa-e czy Peugeot e-2008.
Opcje między silnikami benzynowymi są oparte na silnik 1.2 PureTech o mocach od 100 do 155 KM, natomiast wśród diesli dostępny jest silnik 1,6 NiebieskiHDI w mocach 100 lub 130 KM. Wszystkie są powiązane z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 8-biegową automatyczną skrzynią biegów na przemiennik momentu obrotowego.
Citroën ë-C4 to wielka nowość odradzającego się modelu galijskiego, choć ofertę uzupełniają opcje benzynowe i wysokoprężne
ten Citroën ë-C4, wersja elektryczna zasilana bateriami, staje się wielką nowością wprowadzenia na rynek Citroëna C4 w nowej formie, z maksymalną mocą 136 KM na przednich kołach, akumulatorem litowo-jonowym 50 kWh i zasięgiem WLTP do 350 km. szybkie ładowanie do 100 kW pod złączem CCS, z możliwością naładowania 80% całkowitego naładowania w 30 minut.