Cechy Citroëna C3
ten Citroën C3 Jest to pojazd użytkowy segmentu B francuskiego producenta Citroën. Jest to jeden z najpopularniejszych pojazdów użytkowych w swoim segmencie, ponieważ jego oryginalna estetyka i krój SUV-a sprawiają, że jest to bardzo ciekawa propozycja dla tych, którzy nie chcą pozostać niezauważeni ze swoim autem, a jednocześnie szukają praktyczny i rozsądny pojazd przy możliwie najniższych kosztach. Jest produkowany we francuskiej fabryce w Poissy.
Naturalni rywale Citroëna C3 Były to najbardziej klasyczne pojazdy użytkowe, takie jak Ford Fiesta, Renault Clio, Peugeot 208 czy Opel Corsa w wersjach 5-drzwiowych, wszystkie z bardziej konwencjonalnymi formatami, bardziej klasyczną estetyką i nieco niżej w przestrzeni wewnętrznej. Znajdź więcej alternatyw dla C3 w naszym przewodniku zakupu narzędzi.
Projekt Citroëna C3
Wygląd zewnętrzny Citroëna C3 jest bardzo podobny do jego starszego brata C4 Cactus, o męskiej i agresywnej estetyce, bardzo kolorowe dzięki detalom takim jak charakterystyczny Poduszki powietrzne Citroën, plastikowe zabezpieczenia po bokach karoserii, które mierzy 3,99 m długości. Jego front jest znakiem rozpoznawczym domu, z podzielonymi reflektorami i bardzo wysokim położeniem dwóch szewronów.
Słupki w kontrastowych kolorach, nadkola z widocznego plastiku, detale w wyrazistych kolorach, takie jak lusterka lub dach, felgi aluminiowe w wielu rozmiarach, wzorach i kolorach …wszystko jest zaprojektowane tak, aby klient mógł skonfigurować swoje Citroën C3 dopasowany do Twojego dokładnego rozmiaru i gustu, podkreślając tym samym beztroski charakter modelu, który jest dla marki szczególnie ważny ze względu na jego gigantyczna wielkość sprzedaży.
Silniki Citroëna C3
Zakres silników Citroën C3 Składa się z trzy- i czterocylindrowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oferowanych z manualną i automatyczną skrzynią biegów, ale zawsze z napędem na przednią oś. w benzyna możemy zdecydować się na znane i wydajne trzycylindrowe silniki PureTech z 68, 82 i 110 KM. w diesel, ma silniki 75hp BlueHDi i 100hp BlueHDi.
Są to silniki rozpuszczalnikowe, ale nie nadmiernie mocne, w ten sposób doskonale łączy się z podejściem głównie miejskim, chociaż prawdą jest, że Dzięki najmocniejszym silnikom w gamie Citroën C3 jest w stanie ruszyć w drogę z wypłacalnością, przenosząc swój ciężar z gwarancjami nawet w warunkach dużego obciążenia.
Wnętrze Citroëna C3
ten Citroën C3 oferuje wnętrze podobne do tego, które znajdziemy w Citroën C4 Kaktus, choć z pewnymi różnicami, które nadają mu własną osobowość. Podobnie jak w innych miejskich modelach marki, Materiały użyte do jego produkcji nie są błyszczące, ponieważ używa się głównie twardych tworzyw sztucznych, chociaż jego regulacja jest prawidłowa.
Oprzyrządowanie ma wskaźniki analogowe, a większość elementów sterujących, w tym ustawienia klimatyzacji, odbywa się za pośrednictwem centralnego ekranu dotykowego. Pozytywnie wyróżniają się wygodne i przestronne siedzenia, a także pojemność bagażnika wynosząca 300 litrów. Kabina jest przestronna w dwóch rzędach siedzeń.
Wyposażenie Citroëna C3 plasuje się w średnim segmencie, ponieważ posiada łączność ze smartfonemoraz elementy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, takie jak kamera cofania lub kamera przednia do robienia zdjęć lub filmów do 1 minuty z możliwością udostępniania ich w sieciach społecznościowych.
Jako wyposażenie bezpieczeństwa, C3 może zawierać ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu lub kamera monitorująca martwe pole;, coś niezwykłego w tym segmencie, choć coraz częściej wśród jego rywali.
Dynamika Citroëna C3
Jako dobry miejski i jako dobry miejski Citroën, komfort to jedna z jego mocnych stron. Citroën C3 nie jest najbardziej dynamicznym pojazdem na świecie, ponieważ skupia się na prostej, dyskretnej jeździe, w której dynamika schodzi na dalszy plan na rzecz komfortu i spokoju za kierownicą.
Niemniej jednak, jazda została znacznie ulepszona w porównaniu z poprzednimi generacjami, w czym pomagają również mocniejsze i wydajniejsze silniki we wszelkiego rodzaju sytuacjach, które również zużywają mniej paliwa niż ich poprzednicy.