Cechy Citroëna C1
Citroën C1 jest małe auto zaprojektowany dla miasta, samochód segment A, który istnieje na rynku od 2005 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja Citroëna C1, zaprezentowana w 2014 roku i nieco zaktualizowana w 2018 roku. Model ten jest częścią wspólnego projektu z Peugeotem i Toyotą, rozwijanego równolegle z Peugeotem 108 i Toyota Aygo. W gamie Citroëna jest to pierwszy stopień, poniżej Citroëna C3.
Wśród miejskich pojazdów, które aspirują do rywalizacji z Citroënem C1, znajdziemy takie modele jak Fiat Panda, Hyundai i10, KIA Picanto, Peugeot 108, Renault Twingo, SEAT Mii czy Toyota Aygo.
Projekt zewnętrzny
Citroën C1 jest sprzedawany tylko z Korpus 5-drzwiowy, chociaż możliwe jest również skonfigurowanie go z wersją «kabriolet”, która wykorzystuje rozsuwany dach z płótna, który pozwala na odkrycie górnej części modelu, przytrzymując słupki dachowe i słupki nieruchome.
Pod względem wzorniczym Citroën C1 rozpoczął swoją komercjalizację od postawienia na estetykę o dużej osobowości, gdzie jego szerokie możliwości w zakresie personalizacji z kompozycją w różnych kolorach lub kombinacji z różnymi winylami i szeroką gamą wersji i edycji specjalnych charakteryzuje się zastosowaniem specyficznych konfiguracji.
Dzisiaj, Citroën C1 jest sprzedawany w bardzo ograniczonej gamie wersjiW wyniku spadku sprzedaży w bardziej miejskim segmencie użytkowym, co skłoniło Citroëna do uproszczenia gamy. Konfiguracja Citroëna C1 prawie nie wykracza poza wybór z twardym dachem lub kabrioletem (z możliwością czerwonego płóciennego dachu) i wybór spośród 7 różnych kolorów nadwozia. Chociaż to prawda, Citroën nadal utrzymuje w swoim katalogu różne zestawy klejów zewnętrznych, które zapewniają bardziej zróżnicowany design i osobowość.
Silniki Citroëna C1
Oferta mechaniczna Citroëna C1 jest ograniczona do pojedynczy silnik benzynowy 1.0 VTi 72 CV. Jest to trzycylindrowy silnik z zasysaniem atmosferycznym, który jest dostępny z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub z 5-biegową manualną skrzynią biegów pilotowaną (ETG).
Ten silnik oferuje płynną pracę i dostosowane zużycie paliwa, poruszając C1 z prostotą, oferując jednocześnie poziom osiągów odpowiedni do podróży autostradą / autostradą lub do podróży z zajętymi wszystkimi siedzeniami.
Projektowanie wnętrz
Głównym argumentem za zakupem Citroëna C1 musi być jego praktyczne powołanie jest naprawdę użytecznym samochodem w mieście, biorąc pod uwagę jego wymiary, z niewielkimi rozmiarami, które sprawiają, że jest zwrotny w ruchu i łatwy do parkowania. Citroën C1 mierzy 3466 mm długości, 1884 mm szerokości i 1460 mm wysokości 196-litrowy bagażnik – z tylną ławką ze składanymi oparciami w konfiguracji 50/50 – z miejscem dla 4 osób.
Jego estetyka wnętrza jest prosta, priorytetowa dla projektu i niezwykle praktyczna. Pod względem jakości Citroën C1 oferuje odpowiedni poziom konstrukcji, w której obfitują twarde tworzywa sztuczne, dobrze spasowane, ale bez ustępstw na rzecz luksusu.
Pod względem wyposażenia C1 wyróżnia się systemem multimedialnym z 7-calowym ekranem dotykowym kompatybilnym z Apple Car Play i Android Auto, automatyczną klimatyzacją, alarmem o niezamierzonej zmianie pasa, dostępem bezkluczykowym i startem lub autonomicznym hamowaniem awaryjnym.
Silnik benzynowy do Citroëna C1
Citroën C1 jest dostępny tylko z silnikiem benzynowym, niezbyt mocnym i z manualną skrzynią biegów., zgodnie z najbardziej pożądaną konfiguracją w niedrogim i miejskim samochodzie takim jak ten. Citroën ma 72-konny wolnossący silnik VTi z trzema cylindrami, wyposażony w system Start & Stop i dostępny tylko z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Biorąc pod uwagę swój miejski charakter, Citroën C1 spełnia potrzeby wielu klientów w tej kategorii tylko z silnikiem benzynowym o mocy 72 KM i manualną skrzynią biegów. Ale prawdą jest również to, że inne bardzo małe i miejskie samochody oferują więcej możliwości, które również są bardzo interesujące dla samochodu o tych cechach.
Na przykład Kia Picanto ma silniki o mocy do 100 KM i automatyczną skrzynię biegów. Z drugiej strony Fiat Panda ma mechanikę mikrohybrydową, która otrzymuje etykietę ECO od DGT.