Cechy Citroëna Ami
ten Citroën Ami to mały dwumiejscowy elektryczny czterokołowiec, produkowany przez Citroëna od 2021 roku. Citroën Ami charakteryzuje się Można nim jeździć z prawem jazdy na motorower (licencja AM) i od 15 roku życia. Wynika to z faktu, że posiada silnik elektryczny o mocy 8,2 KM, osiąga maksymalną prędkość 45 km/h i na jednym ładowaniu może przejechać około 75 km. Jest to zakład Citroëna przeznaczony do transportu prywatnego w mieście oraz do użytku na platformach car-sharing w środowisku miejskim. Można go kupić online za pośrednictwem strony internetowej Citroëna, w salonach marki oraz w sklepach takich jak FNAC. Kupując go przez internet, dostarczamy go do naszego domu, jakby z paczki Amazonka to było. I oprócz sprzedaży, również można wypożyczyć za 19,99 euro miesięcznie oraz minimalny okres dwóch lat.
Pomiędzy czterokołowce elektryczne które aspirują do rywalizacji z Citroënem Ami, znaleźliśmy SEAT Minimó i Renault Twizy, pioniera w tej kategorii jeszcze przed inicjatywami Udostępnianie samochodów.
Wygląd zewnętrzny Citroëna Ami
Estetycznie, wizerunek Citroëna Ami jest całkowicie przełomowy. W tym przypadku pomyślano nie tylko o symetrii między dwiema stronami, ale również o tym, że została ona wybrana, ponieważ zarówno przód, jak i tył są całkowicie identyczne w swoich formach. W związku z tym można go tylko rozróżnić, ponieważ z przodu znajdziemy światła drogowe, natomiast z tyłu światła hamowania i pozycyjne, a także światła cofania i kierunkowskazy, które nieco modyfikują odbiór, a wszystko to bez zmiany konstrukcji paneli.
Układ tabliczki, w tym logo dwóch szewronów, został odtworzony w kształcie i rozmiarze na obu końcach właśnie w tym celu. Zewnętrzne wykończenie Citroëna Ami jest plastikowe wytłoczony z niebieskawym odcieniem, zwany Ami blue, jest jedynym kolorem, w którym można go kupić, chociaż z pewnymi opcjami dostosowywania.
Jeśli chodzi o profil, futurystyczny design Citroëna Ami kontrastuje z wprowadzeniem lusterek wstecznych bardzo Stara szkoła wraz z prostymi, z metalowymi podporami i okrągłym wzorem zgodnym z resztą elementów. Praktycznie całą sylwetkę pokrywa zewnętrzny panel drzwi, co już sugeruje, że osoby odpowiedzialne za design Citroëna Ami starały się w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń.
Akumulator Citroëna Ami, który znajduje się w dolnej części przedziału pasażerskiego (10 razy mniejszy niż w Peugeot e-208), a także silniki w kołach pozwalają na wykorzystanie projektu tak, aby możliwe. Przy długości 2,41 metra jest znacznie krótszy niż smart fortwo, z masą bez akumulatora ustawioną na 425 kg, 485 kg z akumulatorem.
Projekt wnętrza Citroëna Ami
Inną osobliwością Citroëna Ami jest właśnie ta, która ustępuje wnętrzu: drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku, dając dostęp do siedzenia pasażera, które mają tradycyjny układ zawiasów w pionie A -słup, podczas gdy kierowca jedzie w przeciwnym kierunku.
Wewnątrz kabiny znajdziemy bardzo prostą konstrukcję, która wyróżnia się brak praktycznie wszystkich elementów zużywalnych, w tym modny system informacyjno-rozrywkowy czy ekrany dotykowe. Zamiast tego wsparcie dla naszego smartfona, który będzie działał jako system muzyczny lub przeglądarka, a także kilka małych przestrzeni do przechowywania drobiazgów, takich jak klucze, portfel lub bilet z parkingu.
Citroën Ami pozbawiony jest wszystkich niezbędnych rzeczy, jest kolorowy i ma miejsce dla dwóch dorosłych osób, w tym pakiet, który pasażer może nosić zawieszony na uchwycie umieszczonym na desce rozdzielczej, idealny do małych toreb lub plecaków.
Z długością 2,41 metra jesteśmy dokładnie przed tym, co widzimy, samochód zaprojektowany do przemieszczania się z punktu A do punktu B, wygodnie i indywidualnie, szczególnie odpowiedni dla dużych miast i jako samochód współdzielony. Nie ma klimatyzacji – choć ma ogrzewanie – a okna otwierane są ręcznie.
Układ napędowy Citroëna Ami
Akumulator litowo-jonowy Citroën Ami ma pojemność 5,5 Wh, wystarczającą do zasilania silnika elektrycznego o mocy 8,2 KM (6 kW) i ma 75-kilometrowy zasięg elektryczny. Akumulator można naładować w zaledwie 3 godziny z domowego gniazdka z wtyczką, która znajduje się w ramie drzwi pasażera.
Dzięki temu może osiągnąć maksymalną prędkość 45 km/h, co sprawia, że wchodzi do kategorii lekkich czterokołowców, a w Hiszpanii można nim jeździć z tym samym prawem jazdy, które jest wymagane dla motoroweru (prawo AM).