Saltar al contenido

Alfa Romeo Stelvio

26 de julio de 2021
Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio to SUV klasy premium, segment D, produkowany przez Alfę Romeo od 2017 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja Stelvio.

Logo Alfa Romeo

Cechy Alfa Romeo Stelvio

karoseriaDuży SUV
drzwi5
place5
pień525 l
moc190 – 510 KM
konsumpcja5,2 – 9,8 l / 100km
Cena £ 45 096 €
oszacowanie

ten Alfa Romeo Stelvio Jest to SUV klasy premium, segment D, produkowany przez Alfę Romeo od 2017 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja Stelvio. Najważniejszym punktem tego samochodu jest jego design, dobre wrażenia z jazdy, nawet sportowe, oraz wysokiej jakości wykończenia. Alfa Romeo Stelvio jest produkowana w Cassino we Włoszech.

Z zewnętrznym rozmiarem 4,68 metra i bardzo dynamiczną orientacją – zarówno pod względem estetycznym, jak i prowadzenia – ma za swoich głównych rywali kilka rodzinnych SUV-ów premium, takich jak Range Rover Velar, Porsche Macan i BMW X4.

Jest zbudowany na tej samej platformie, co Alfa Romeo Giulia, z którą dzielić się technologiami i mechaniką – zarówno olej napędowy jak i benzyna. Jest to drugi model, w którym zastosowano Globalna platforma Giulii, przystosowany do pojazdów z napędem tylnym lub integralnym i zwany Giorgio. Ta platforma będzie również podstawą dla przyszłych Jeepów i Dodge.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Test 019

Alfa Stelvio: sportowy styl dociera do SUV-ów

Alfa Romeo Stelvio ma wyróżniający się design, dobrze odróżniający się od innych ofert Grupy FCA. Jednak rodzinne podobieństwo do niego Alfa Romeo Giulia To oczywiste. Z salonem dzieli shares ogromny front «biscione» – klasyczna osłona chłodnicy Alfa Romeo – i ostra optyka. Choć nieco dłuższa niż Giulia, Alfa Romeo Stelvio jest dość… wyższy (1,64 metra) i jeszcze szerszy (1,90 metra). Tył jest szczególnie harmonijny, ze zwężającą się optyką LED i podwójnym wylotem spalin. Niektóre duże koła – 20 cali – odsłaniają duże tarcze hamulcowe i ich zaciski.

Możemy zaświadczyć, że Twoja kabina będzie dobrze wykończona, z luksusowymi detalami, takimi jak drewniane wstawki i polerowane metale.

alfa-romeo-stelvio-foto-galeria-87

Projekt pozycja za kierownicą Alfa Romeo Stelvio Praktycznie nawiązuje do tej z limuzyny, z głębokim analogowym oprzyrządowaniem, niską i wciągającą pozycją za kierownicą oraz sportowymi detalami, takimi jak przycisk start umieszczony na kierownicy. Z pięć miejsc, ciesz się 525-litrowy bagażnik, postać zgodna z jej głównymi rywalami.

Gama silników Alfa Romeo Stelvio

ten Gama silników wysokoprężnych Alfa Stelvio Składa się z trzech czterocylindrowych silników o mocy 160 KM, 190 KM i 210 KM. Moc 160 KM jest dostępna tylko z napędem na tylne koła, będąc najbardziej przystępną cenowo w gamie. Tymczasem silnik o mocy 190 KM jest dostępny z napędem na tylne koła, ale także z napędem na wszystkie koła. Moc 210 KM można kupić tylko z napędem na wszystkie koła.

ten Gama silników benzynowych Alfa Romeo Stelvio Posiada również dwa czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem, oba z napędem na wszystkie koła, 2.0 Turbo o mocy 200 KM i 2.0 Turbo o mocy 280 KM.

Z drugiej strony, również z silnikiem benzynowym, jest Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde, z silnikiem V6 Biturbo o mocy 510 KM. Silnik opracowany i wyprodukowany przez Ferrari.

alfa-romeo-stelvio-galeria-zdjecia-74

W swoim wyposażeniu Alfa Stelvio może mieć koła do 20 cali, automatyczną klimatyzację, kierunkowe reflektory ksenonowe, 8,8-calowy ekran z nawigacją lub automatyczne hamowanie w razie awarii. Najmocniejszy silnik to 2,9 V6 pochodzenia Ferrari, wyłącznie dla wersji Quadrifoligio.

W zależności od wyposażenia i konstrukcji, Alfa Stelvio może być skonfigurowana w trzech wersjach: podstawowej, która nie ma specjalnej nazwy oraz Super i Executive. Z drugiej strony jest też wersja czwarta, dobrze zróżnicowana, Quadrifoglio Verde, o której już mówiliśmy.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Test 024

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: sportowy SUV o mocy 510 KM

ten Alfa Romeo Stelvio Quadrifogio To najbardziej sportowa wersja tego SUV-a. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio dziedziczy silnik 2,9 V6 Biturbo o mocy 510 KM, kojarzony ze znacznie bardziej sportowym układem biegowym niż reszta Stelvio, już nastawionym na dynamikę.

Oprócz tego wysoko latającego sprzętu do biegania wyróżnia się estetycznie bardzo sportowym body kitem, w którym wiodącą rolę odgrywa cztery przecieki od tyłu. Dzięki kolorystyce Rosso 8C Competizione i opcjonalnym karbonowo-ceramicznym tarczom hamulcowym jest to najbardziej zbliżony do SUV-a Ferrari, jaki kiedykolwiek zbudowano. (patrz test Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio na torze Ascari).

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Test 016

W środku można również zamontować boczki z włókna węglowego, które pasują do wykończenia z tego samego materiału, który znajduje się na desce rozdzielczej, drzwiach i kierownicy. To uczta dla zmysłów. Cukierki, których zalety mogą przestraszyć więcej niż jeden rasowy samochód sportowy: przyspiesza od 0 do 96 km/h w zaledwie 3,9 sekundyi osiąga prędkość maksymalną 285 km/h. Marka szacuje, że SUV objedziesz Nürburgring w mniej niż osiem minut. Jego osiągi są na poziomie 570-konnego Porsche Cayenne Turbo S. Na rynku pojawi się nieco później niż wersja o mocy 280 KM.

Alfa Romeo Matta: pierwszy samochód terenowy Alfa Romeo

Chociaż Alfa Romeo Stelvio jest pierwszym SUV-em włoskiej marki – za zgodą tej Alfy Romeo 156 Crosswagon Q4 w stylu country – prawda jest taka, że ​​nie był to jego pierwszy SUV. Jego pierwszym SUV-em jest Alfa Romeo 1900 M «Matta”, produkowany w latach 1951-1954. Mimo że był dostępny w wersji cywilnej, był wojskowy SUV, bardzo podobny do Willys MB Amerykanie. Pomysł był ten sam, maszyna wielozadaniowa, «szwajcarski scyzoryk” na kółkach, wyposażony w proste i trwałe technologie. Jego silnik był wielozaworem o pojemności 1,9 litra i konserwatywnej mocy 65 KM.

alfa-romeo-stelvio-foto-galeria-125

Chociaż jego starzejący się napęd na wszystkie koła sprawił, że był skuteczny i szybki w terenie, mniejsza złożoność i niższy koszt Fiata Campagnolo przechyliły szalę w stronę Fiata. Alfa Romeo Matta brała udział w wielu międzynarodowych ekspedycjach, a nawet ścigała się na Mille Miglia w dziwacznej kategorii pojazdów wojskowych, w której, nawiasem mówiąc, pokonała Fiata Campagnolo o osuwisko. Możesz sprawdzić swoje pełna historia pod tym linkiem: Alfa Romeo 1900 M Matta, historia prawdziwego poprzednika Alfy Romeo Stelvio.

Stelvio: jedna z najsłynniejszych przełęczy w Alpach

Nazwa tego sportowego SUV-a nawiązuje do Passo dello Stelvio. To już kultowa lokalizacja, jedna z najsłynniejszych przełęczy we włoskich Alpach. Jest to najwyższa utwardzona przełęcz w Alpach, z wzniesienie 2757 metrów nad poziomem zła, a został zbudowany w połowie XIX wieku przez austriackich inżynierów, którzy chcieli połączyć prowincję Lombardię z Austrią. Zimą jest zwykle zamknięty, ponieważ na jego drodze gromadzą się metry śniegu. Wbrew powszechnemu przekonaniu jest to wąska, kręta i dość wyboista droga.

passo-stelvio-zdjęcie

Znany jest z bardzo długiej serii widelców, z 48 zakrętów i z tego, że był sceną wyczynów sportowych i motoryzacyjnych. W ostatnich latach, po części dzięki pokazom takim jak Top Gear, Passo dello Stelvio został opisany jako jedna z mekki fanów wyścigów samochodowych.

Czy ten post był pomocny?