Saltar al contenido

Alfa Romeo 4C

25 de julio de 2021
Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C jest najbardziej sportowym modelem Alfy Romeo za zgodą Alfy Romeo Giulia i Alfy Romeo Stelvio w ich wersjach Quadrifoglio o mocy 510 KM. Podejście 4C jako samochodu sportowego na rynku jest praktycznie wyjątkowe ze względu na jego radykalną koncepcję i niektóre zastosowane rozwiązania.

Logo Alfa Romeo

Cechy Alfa Romeo 4C

karoseriaCoupé
drzwi
place2
pień110 litrów
moc CV
konsumpcja l / 100km
Cena £ 66 328 €
oszacowanie

ten Alfa Romeo 4C Jest to najbardziej sportowy model Alfy Romeo z pozwoleniem Alfy Romeo Giulia i Alfy Romeo Stelvio w wersjach Quadrifoglio o mocy 510 KM. Podejście 4C jako samochodu sportowego na rynku jest praktycznie wyjątkowe ze względu na jego radykalną koncepcję i niektóre zastosowane rozwiązania. Dlatego mówimy o samochodzie sportowym, który ma bardzo niewiele alternatyw, zwłaszcza jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem samochodu takiego jak Alfa Romeo 4C, nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.

alfa-romeo-4c-tab-1117-018

Alfa Romeo 4C: koncepcja

Alfa Romeo 4C to samochód sportowy produkowany w latach 2013-2017 2013, stając się jednym z najbardziej wyjątkowych modeli kiedykolwiek wyprodukowanych przez włoską markę. Celem Alfa Romeo w przypadku 4C było zbudowanie samochodu typu «halo”, zdolnego oferować doskonały stosunek mocy do masy. Tak więc głównymi cechami Alfy Romeo 4C są zastosowanie monocoque z włókna węglowego, (bezprecedensowe w swoim segmencie) oraz zastosowanie a turbodoładowany silnik w pozycji centralno-tylnej z dwusprzęgłową skrzynią biegów i napędem na tylną oś. Dzięki bardzo niska waga zaledwie 995 kg i moc 241 CV, Alfa Romeo 4C oferuje wrażenia z jazdy bardzo zbliżone do samochodów wyścigowych

Samochód stworzony przez i by cieszyć się niefiltrowaną jazdą, prawdopodobnie jedno z najnowszych szaleństw branży motoryzacyjnej

alfa-romeo-4c-tab-1117-029

Zastosowanie monocoque z włókna węglowego ważącego zaledwie 65 kilogramów było bez wątpienia największym wyzwaniem dla 4C, biorąc pod uwagę wysokie koszty jego produkcji.. Korzyści w postaci sztywności i redukcji masy były pretekstem Alfy do wprowadzenia na rynek tego modelu opartego na nadwoziu węglowym, będącego wówczas nowością, która nie została jeszcze dorównana w swoim segmencie lub cenie przez innego producenta. Aby spojrzeć na wyjątkowość tego rozwiązania, w czasie, gdy Alfa Romeo 4C była wprowadzana na rynek, tylko modele takie jak Lamborghini Aventador czy McLaren 650S wykorzystywały nadwozie karbonowe.

alfa-romeo-4c-tab-1117-026

Bardzo niska waga zestawu, w połączeniu z dużą mocą i podejściem wyraźnie nastawionym na niefiltrowanie jakichkolwiek doznań płynących z zestawu sprawiają, że 4C bardzo radykalny samochód przeznaczony do okazjonalnego użytku, aby cieszyć się sportową jazdą . Mówimy o samochodzie, którego wyposażenie komfortu ogranicza się do klimatyzacji, elektrycznych szyb i radia Alpine aftermarket, nie ma nawet wspomagania kierownicy. Jego spartańska kabina nie jest dokładnie izolowana, co pozwala na odebranie wszelkich minimalnych wibracji i dźwięków dochodzących z zewnątrz. Ta funkcja może być bardzo dobra podczas sportowej jazdy, chociaż stanowi poważną przeszkodę podczas długich podróży lub jazdy w środowisku miejskim.

alfa-romeo-4c-tab-1117-057

Rywale Alfy 4C

Biorąc pod uwagę podejście, cenę i osiągi Alfy Romeo 4C, o których mówimy niezwykle wyjątkowy samochód na rynku bez wyraźnych bezpośrednich rywali. Jego koncepcja jako samochodu zaprojektowanego przez i cieszącego się najmniejszymi doznaniami generowanymi podczas jazdy sprawia, że ​​Lotus i modele takie jak Lotus Exige są najbardziej bezpośrednimi konkurentami, dzieląc bardzo podobne podejście. Istnieją inne samochody, które mogą oferować podobny poziom osiągów, takie jak Porsche 718 Cayman / Porsche 718 Boxster i Alpine A110, jednak oferują one bardziej ducha GT, o wiele wyższy poziom komfortu i tracąc radykalny charakter oferowany przez 4C z jego monocoque z włókna węglowego, minimalna izolacja zewnętrzna lub stosunek masy do mocy.

alfa-romeo-4c-tab-1117-031

Silnik 4C i osiągi

Pod tylną maską 4C jest Czterocylindrowy silnik o pojemności 1750 cm3 doładowany pojedynczą turbosprężarką. Silnik ten osiąga maksymalną moc 241 KM i jest połączony z tylnymi kołami za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów TCT, którą można sterować za pomocą łopatek przy kierownicy. 4C ma również system zwany DNA z 4 różnymi programami jazdy, który pozwala modyfikować zachowanie układu napędowego i elektronicznych pomocy, aby dostosować jego działanie do warunków użytkowania.

Do przejechania 0-100 km/h Alfa Romeo 4C zajmuje 4,5 sekundy, będąc w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 258 km/h.

alfa-romeo-4c-tab-1117-038

Alfa Romeo 4C Pająk

W 2015 roku produkcja Cabrio wersja modelu pod nazwą Alfa Romeo 4C Spider. Jest to nadwozie wywodzące się z modelu coupe, w którym wyeliminowano dach, aby stworzyć konfigurację kabriolet o raczej targowej estetyce ze względu na wysokość garbów za siedzeniami i ramę bezpieczeństwa, która łączy te dwa występy, aby zapewnić lepszą ochronę przed przewróceniem. Aby uniknąć przeprojektowania kabiny i biorąc pod uwagę brak przestrzeni między kabiną a komorą silnika, Alfa Romeo zdecydowała się na zastosowanie praktycznego płóciennego dachu, którego montaż jest całkowicie ręczny. Ten sufit, choć lekki i łatwy w użyciu, zmniejsza również izolację akustyczną. Kolejną wielką cechą Alfy Romeo 4C Spider było wprowadzenie nowo zaprojektowanej przedniej optyki, reflektorów o bardziej konwencjonalnej estetyce niż w wersji coupe.

Czy ten post był pomocny?