Saltar al contenido

Alfa Romeo MiTo

26 de julio de 2021
Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo jest pojazdem użytkowym, jest to mały samochód należący do segmentu B, chociaż aby znaleźć jego rywali, musimy wybrać opcje aut użytkowych premium, takich jak Audi A1, DS3 czy MINI, zamiast opcji ogólnych, takich jak jak SEAT Ibiza czy Renault Clio. Jej nazwa, z dwiema wielkimi literami, jest wynikiem połączenia nazw najważniejszych włoskich miast, Mediolanu, Mediolanu po włosku i Turynu po włosku Torino.

Logo Alfa Romeo

Cechy Alfa Romeo MiTo

karoseriaUtylitarny
drzwi3
place5
pień ja
moc78 – 170 KM
konsumpcja l / 100km
Cena £ 10 900 €
oszacowanie

Alfa Romeo MiTo jest utylitarny, to jest małe auto który należy do odcinek B chociaż szukać ich rywale Musimy przejść do opcji samochodów użytkowych premium, takich jak Audi A1, DS3 lub MINI, zamiast opcji ogólnych, takich jak SEAT Ibiza lub Renault Clio. Jej nazwa, z dwiema dużymi literami, jest wynikiem połączenia nazw najważniejszych włoskich miast, Mediolan, Milano po włosku i Turyn, po włosku Turyn.

Alfa Romeo Mito trafiła na rynek w 2008 roku

alfa-romeo-mito-data-dm-4

Jest to pierwszy samochód Alfa Romeo B segment, ten Alfa Romeo 147 i Alfa Romeo 145 były to samochody z segmentu C, które plasują się w gamie Alfa Romeo poniżej Alfa Romeo Giulietta, z kolei poniżej Alfa Romeo Giulia i Alfa Romeo Stelvio.

140304_MiTo_05

Mimo że jest z nami od 2008 roku, jego estetyka nadal prezentuje się atrakcyjnie.

Trafił na rynek w 2008 i dzieli platformę z trzecią generacją Fiata Punto, który w ostatnich latach przeszedł liczne liftingi i zmiany nazwy, a nazywał się Fiat Grande Punto, Fiat Punto Evo i Fiat Punto. Ta platforma była również używana przez Opla Corsę.

Alfa Romeo MITo otrzymała mycie twarzy w 2014 i 2016 z włączeniem bardzo drobne zmiany estetyczne, nowe silniki i ulepszenia wyposażenia, takich jak wprowadzenie System multimedialny Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym.

Jego design to jeden z jego wielkich atutów

alfa-romeo-mito-data-dm-1

Dzięki wprowadzeniu systemu multimedialnego Uconnect nie wydaje się on aż tak «przestarzały”, jak może sugerować jego długa obecność na rynku.

Alfa Romeo MiTo wyróżnia się atrakcyjna estetykaJego zaokrąglone nadkola, maska ​​w kształcie dzioba, przedni grill i zespoły optyczne oraz przyjemna dynamika podkreślona dłonią w bardziej sportowej wersji. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Zielona lub Alfa Romeo MiTo QV. W 2014 roku ta wersja została uzupełniona o dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów, zmiana TCT.

Selektor trybu jazdy DNA

alfa-romeo-mito-data-dm-8

Alfa Romeo MiTo w ciągu swojego życia komercyjnego miała wiele ofert, w których cena była niższa niż 10 000 euro, a także specjalne edycje, wiele o klasycznym kroju, takie jak Alfa Romeo MiTo Junior.

Alfa Romeo MiTo ma selektor trybu jazdy o nazwie DNA. Jego nazwa pochodzi od trzech dostępnych trybów, Dynamic, Normal i All-Weather (tryb niskiej przyczepności). Działa na układ kierowniczy, osiągi silnika, reakcję automatycznej skrzyni biegów (jeśli jest w wyposażeniu), asystentów jazdy… aby dostosować reakcję samochodu do naszych wymagań i środowiska.

140609_mito_31

Alfa Romeo MiTo była pierwszym samochodem marki wyposażonym w ten system, który pojawił się w kolejnych premierach. Niektóre modele, takie jak Alfa Romeo 4C, zawierają czwarty tryb, tryb Race, który jest jeszcze bardziej wyspecjalizowany w sportowej jeździe.

Silniki Alfa Romeo Mito

140609_mito_51

ten Gama Alfa Romeo MiTo przechodzi, jako alternatywa dla benzyny, przez silnik 1,4 z 78 koni, silnik 0.9 TwinAir 105 koni i 1,4 TB 140 koni mechanicznych związany z automatyczną skrzynią biegów TCT, podczas gdy oferta modeli diesla ma za swojego bohatera 1.3 95-konny MultiJet.

Alfa Romeo Mito ma gamę silników o mocy od 78 do 170 koni mechanicznych. Jest dostępny z automatyczną skrzynią biegów, a nawet ma wersję zasilaną LPG.

Na szczególne wyróżnienie zasługuje Alfa Romeo MiTo Veloce, który zastępuje Alfa Romeo MiTo QV, wyposażając 1,4 TB MultiAir 170 KM którą wiedzieliśmy już w Alfie Romeo MiTo Quadrifoglio Verde. Jest dostępny tylko z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów TCT, która została wprowadzona w 2014 roku.

131021_AR_mito_my14_23 2

Obecnie najbardziej sportowa wersja Alfy Romeo MiTo nie nosi już nazwy Quadrifoglio Verde, ale Veloce.

Ponadto Alfa romeo MiTo jest również dostępna z silnikiem dostosowanym przez samą markę do LPG, ten 120 KM Alfa Romeo Mito 1.4 T-Bifuel. To MiTo pozwala nam poruszać się zarówno z benzyną, jak i LPG, osiągając tańsze tankowanie tym drugim paliwem i pewne korzyści podczas podróżowania po miastach z ograniczeniami ruchu.

Nowa Alfa Romeo MiTo?

130902_AR_MiToMY2014_02

Na razie grupa Fiat nie wykazał zamiaru przyznania sukcesji po Alfie Romeo MiTo chociaż jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest na rynku od 2008 roku, powinien już go mieć z nową Alfą Romeo MiTo lub zastępcą pokoleniową, która zajmie się jego wymianą. Chociaż pod względem estetycznym jest nadal aktualny, jego silniki są nadal bardzo aktualne, a jego wyposażenie jest konkurencyjne dzięki przyjęciu systemu multimedialnego Uconnect w pewnych aspektach, na które cierpi i jego długiemu utrzymywaniu się na rynku.

Czy ten post był pomocny?