Saltar al contenido

Usuwanie zablokowanych śrub

10 de septiembre de 2021
Usuwanie zablokowanych srub

W zasadzie teoria dokręcania i poluzować śrubę Z wielu, które ma nasz motocykl, jest najłatwiejszy: przekręcenie go w jedną stronę, zwykle zgodnie z ruchem wskazówek zegara, napina; A robiąc to na odwrót, luzuje się – to w konwencjonalnych śrubach, ponieważ są też śruby z gwintem lewoskrętnym, których jest najmniej i działają dokładnie na odwrót-. Ale zadanie ich poluzowania może czasami przerodzić się w misję niemożliwą lub bardzo skomplikowaną z więcej niż jednego powodu: rdza który «wbija” śrubę w jej oprawę i osłabia jej opór; poprzedni wątek z powodu nieprawidłowego lub nadmiernego dokręcenia wstępnego; i jeden głowa «zaokrąglona», lub bezpośrednio nieobecny, jeśli został podzielony.

Podobnie jak w wielu innych scenariuszach, najlepszym sposobem na uniknięcie tych komplikacji jest dobre Polityka zapobieganie: sprawdzenie stanu śruby przed jej dokręceniem – szukanie śladów rdzy i uszkodzeń gwintu-; dbanie o to, aby bronić się precyzyjnie i we właściwy sposób – jeśli wchodzi z trudem od początku, to robimy to źle, a jeśli nalegamy, to gorzej… -; dokręcić tylko wystarczająco i to konieczne, przestrzegając momentów dokręcania wskazanych przez producenta; i używaj prawidłowego i nieuszkodzonego narzędzia. Ale, oczywiście, teraz, kiedy masz już wodę po szyję i śrubę «przybitą”, poprzednie środki zaradcze na niewiele się zdadzą.

Jednak w przypadku poluzowania zablokowanej śruby wskazane jest również wstępne planowanie. Np. niejednokrotnie można wyczuć, że dana śruba będzie jedną z «skomplikowanych” ze względu na swój stan, zwłaszcza jeśli się prezentuje ślady rdzy. W takim przypadku przed próbą poluzowania dobrze jest zastosować produkt typu WD-40, który usuwa rdzę i wnika w gwint ułatwiając późniejszy ruch. Warto również pomyśleć o najbardziej odpowiednie narzędzie poluzować według której śruby, a nie tylko tej, która «jest najbliżej». W śrubach z łbem sześciokątnym klucz gwiazdowy lub nasadowy z zestawu autoclé są zawsze preferowane nad kluczem stałym i kluczem nastawnym, ponieważ przy nich nie będziemy w stanie użyć tak dużej siły i istnieje ryzyko zaokrąglenia głowa. Na śrubach z wewnętrznym wyżłobieniem, typ Allen lub Torx, musimy upewnić się, że używamy klucza odpowiedniej miary. Specjalnie w Szefowie PhillipsWielkość śrubokręta musi być adekwatna do łba śruby – jeśli jest bardzo mała, zaokrąglimy łeb, a jeśli jest bardzo duża, użyjemy również niewielkiej siły lub nie wejdzie bezpośrednio w łeb.

W przypadku śruba z łbem już uszkodzona, czyli «zaokrąglone” można najpierw spróbować naprawić pilnikiem po sześciu powierzchniach łba sześciokątnego lub górnej części śruby imbusowej. Przy próbie ich poluzowania dobrze byłoby użyć wkrętak udarowy, lub odrzucenie, zalecamy nawet użycie go od pierwszej chwili, przed zaokrągleniem głowy – wiesz, bezpieczniej niż żałować-. W przypadku braku wspomnianego narzędzia, rozszerzonym sposobem wykonania naszego «domowego” powalenia będzie uderzanie rączki końcówką imbusową lub krzyżakową młotkiem podczas wykonywania ruchu obrotowego, zapobiegając w ten sposób wypadnięciu narzędzia ze śruby głowa.

1631267281 916 Usuwanie zablokowanych srub

Jeśli łeb śruby jest tak «zjedzony”, że nie da się go naprawić, to czas przejść do bardziej drastycznych rozwiązań, takich jak nacięcie łba piłą do metalu, aby użyć płaskiego śrubokręta aby poluzować śrubę. Inną opcją, jedną z najbardziej zalecanych, jest przewiercenie łba śruby, a następnie użycie Ekstraktor śrubowy. Składają się z końcówek z gwintem lewoskrętnym, które wsuwa się w wywiercony otwór przekręcając je w lewo, co pozwala jednocześnie poluzować blokowaną śrubę.

1631267281 866 Usuwanie zablokowanych srub

Najbardziej skomplikowana sytuacja występuje w śrubie, która oprócz tego, że jest zablokowana, ma złamana głowa, dzięki czemu w obudowie tkwi tylko kołek. Jedynym plusem jest to, że łatwiej będzie używać WD-40 i łatwiej będzie wnikać między gwint a obudowę. Jednak naszym atutem będzie również metoda nawiercenia środka kołka, a następnie użycie ściągacza. Jeśli ten zestaw do wyciągania nie jest dostępny, nie będzie innego wyjścia, jak spróbować odblokować kołek, obracając go «przez pukanie”, używając dryft, płaski śrubokręt lub dłuto. Lub przewiercić kołek wiertłem, wiertłami od mniejszych do większych, aby usunąć jak najwięcej materiału, aż śruba się zepsuje i będzie można ją wyjąć na kawałki.

1631267281 291 Usuwanie zablokowanych srub

Wygraj wycieczkę do Kanady

WD-40 prezentuje swój nowa kampania Mityczne Trasy, którego celem tej edycji będzie Kanada. Trasa Transkanadyjska jest wyceniana na 7 000 euro i obejmuje podróż motocyklem lub samochodem dla dwóch osób od wybrzeża do wybrzeża przez Kanadę. Aby wziąć udział, wystarczy zarejestrować się za darmo na stronie włączonej przez WD-40 między 1 marca a 31 grudnia, będąc w stanie wejść przynajmniej raz dziennie w tym okresie, więc im więcej razy wchodzisz na stronę, tym więcej masz szans na wygraną. Zwycięzca wyprawy może wybrać pomiędzy przebyciem Transkanady samochodem lub motocyklem.

Może Cię zainteresować:

Gdy motocykl nie uruchamia się z powodu akumulatora

Czyszczenie łańcucha motocyklowego

Pielęgnacja rury wydechowej motocykla

1631267281 130 Usuwanie zablokowanych srub

Inną powszechnie stosowaną sztuczką, choć wymagającą pewnych umiejętności «złota rączka”, jest umieszczanie nakrętkę nad otworem, w którym znajduje się złamana śruba, i przyspawaj obie wewnątrz nakrętki, dzięki czemu obracając ją możemy poluzować śrubę. Wybór jednej lub drugiej metody będzie zależeć od głębokości kołka w otworze lub od jego umiejscowienia na naszym motocyklu, ponieważ są części, które oferują większą dostępność niż inne. Ostatnią opcją będzie całkowite przewiercenie kołka, nawet jeśli uszkodzimy gwint obudowy, który później musimy odbudować za pomocą zestawu gwintowników lub naprawić za pomocą spirali.

1631267281 889 Usuwanie zablokowanych srub

Czy ten post był pomocny?