Saltar al contenido

Nie zawsze chodzi o samochody

11 de septiembre de 2021
1631393229 conduccion

Wielokrotnie już to komentowaliśmy. W mieście motocyklista jest wrażliwym kierowcą ze względu na cechy motocykla: już wiesz, że «ciało to ty”.

To prawda, że ​​statystyki podają nam powód: w trzech na cztery wypadki, w których brał udział motocykl z przeciwnikami – w zdecydowanej większości jest to czterokołowiec – winowajcą jest właśnie samochód, a nie motocykl .

Jednak, jak mówi popularny romans: «ma rację to nie tak dużo”, gdy poszkodowaną osobą jest zawsze ty. Wyjaśnijmy: na przykład w Barcelonie w 2010 roku na motocyklu zginęło 21 osób, a żaden w samochodzie. Czemu? Ano dlatego, że jest absolutnie «niemożliwe”, a przynajmniej tak mało prawdopodobne, jak wskazują te statystyki, zginąć w wypadku samochodowym poniżej 50 km/h.

Samochody są coraz bezpieczniejsze ze względu na odkształcalne konstrukcje, pasy i liczne poduszki powietrzne – prawie wszystkie. A biorąc pod uwagę, że polityka bezpieczeństwa ruchu drogowego sprawia, że ​​»jedziemy coraz wolniej”, także w mieście, dane dotyczące wypadków nie mogą zrobić nic innego, jak tylko zidentyfikować nas jako ofiary.

Krótko mówiąc, na motocyklu, niezależnie od tego, czy ponosisz winę, czy nie, to ty zostajesz zraniony. Z tego powodu należy przedsięwziąć wszelkie środki ostrożności, abym, jeśli mi na to pozwoliła, streszczał się w postawie. Na motocyklu zawsze powinieneś jeździć myśląc, że «oni cię dopadną”. Zawsze zastanów się, co zrobić, aby uniknąć samochodów i nie popełniaj błędu wierząc, że «on mnie widział i będzie mnie szanował”.

Być może to pierwsze nie jest prawdą, pomyśl o tylnym martwym polu w trzech czwartych lub o tym, że może być ukryty przez inny pojazd. Z pewnością te ostatnie również nie mają zastosowania: w razie wątpliwości stosują raczej «powód przekonujący”, a nie «powód przejścia”. Nie narażaj się, wpadając w kłopoty, na przykład absurdalnie zygzakiem między pasami, i nie ryzykuj swojej sylwetki, jadąc z bardzo inną prędkością względną – zarówno szybką, jak i wolną – przed resztą ruchu.

Co się dzieje, gdy motocykl jedzie «między pasami”, a samochód prawidłowo zmienia pas i jedzie do przodu? Z domu maklerskiego «Peris” mówią nam, że motocykl nie może legalnie zajmować miejsca, które mu nie odpowiada. Powinieneś jeździć po pasach, a nie «między nimi”.

Ale w praktyce odpowiedzialność za wypadek zmiany pasa spadnie na motocykl tylko wtedy, gdy kierowca będzie w stanie wykazać, poprzez zaświadczenie, że «manewrował prawidłowo ‘ze kierunkowskazem i wszystkim’ i że to motocykl był w odpowiednie miejsce ”, co jest bardzo skomplikowane.

  • Przechodzenie między dwoma pasami to dobry sposób na szukanie kłopotów.
  • Brak rękawiczek może przyczynić się do pogorszenia konsekwencji błahego incydentu.
  • Nawet jeśli nie ma pasów namalowanych poziomymi oznaczeniami, powinien zwyciężyć zdrowy rozsądek.
  1. Zawsze jedź, myśląc o tym, jak uniknąć ewentualnego «złośliwego” manewru pojazdów wokół ciebie. Myśl źle, a przeżyjesz.
  2. Nie myśl, że «na pewno uszanują mój priorytet”. Być może nawet cię nie widzieli lub nie chcieli.
  3. Nie przechodź między pasami ani nie wyjeżdżaj z nich niebezpiecznie: unikaj manewrów, gdy znajdujesz się w tylnej strefie trzech czwartych.
  4. Dobry rowerzysta nie tylko wie, jak zapobiegać, ale także zdaje sobie sprawę, że jego postawa zależy od tego, czy motocykl jest społecznie szanowany.
  5. Nie jedź z bardzo dużą prędkością i bardzo różni się od reszty ruchu.
  • Będę bardzo bezpośredni: zapomnij o «ładnym”. Udzielę ci tej samej rady, którą dałem moim własnym dzieciom, gdy tylko dostały prawo jazdy na motocykl: «Jedź myśląc, że ci w samochodach… chcą cię zabić!” Przepraszam, ale to najlepszy sposób, jaki znam, aby zapobiec twoim manewrom i wypadkom.
  • Podobnie, powiedz jasno: nie ma pośpiechu. Na motocyklu jesteś już wystarczająco szybki, aby spróbować zyskać kilka sekund na niebezpiecznym manewrze. Nie zachowuj się jak przestępca ani nie zachowuj się jak mistrz świata w «jojo”.
  • Zapomnij, że nasza zwrotność, zwinność, szybkość i dynamika czynią nas odpornymi. > Unikaj manewrowania między pasami oraz w martwej przestrzeni widzenia samochodów.
  • Zawsze utrzymuj stan czujności i maksymalnej uwagi: nie daj się przyłapać na noszeniu spodni.

Czy ten post był pomocny?