Saltar al contenido

Więcej odpowiedzi od Bridgestone Clinic

11 de septiembre de 2021
5b7a76100ee6941f1434a9b5 mas respuestas del consultorio

Fermin Serrano

Miałem ABS Kawasaki ZZR1400 z 2012 roku, który był wyposażony w Bridgestone S20. Rower w stanie gotowym do jazdy ważył 268 kg. Teraz mam ZX10 KRT z 2016 roku, który jest wyposażony w te same opony i poza tylną stopką, która w tym przypadku ma 55, ma te same wymiary. W stanie gotowym do jazdy waży 208 kg. Jednak dla obu motocykli instrukcja zaleca takie same ciśnienia, czyli 2,5 kg/cm2 przód i 2,9 kg/cm2 tył. Czy to jest poprawne w ten sposób? Czy waga roweru nie ma wpływu na ciśnienie w oponach? Z góry bardzo dziękuję za tę sekcję i za szacunek.

Obciążenie ma wpływ na ciśnienie opon, ale w odmianach większych niż motocykl może ucierpieć. Wyraźnym przykładem są ciężarówki, których waga bardzo się różni w zależności od tego, czy są puste, czy pełne. W motocyklu producent bada ciśnienie pod kątem ogólnych warunków i jeśli są one bardzo zróżnicowane, można zalecić różne ciśnienia. Chociaż nie zawsze, zdarzają się sytuacje, kiedy wyższe ciśnienie jest wskazane, gdy motocykl jedzie z dwiema osobami lub tylko z jedną. Jeśli weźmiemy pod uwagę wagę dwóch pasażerów, różnica w wadze między Twoim starym ZZR1400 a obecnym ZX-10R wyniosłaby około 15%, a opona jest zaprojektowana do pracy przy tym samym ciśnieniu z tymi różnicami. Właściwie zalecane ciśnienie to takie, przy którym opona sprawdza się w każdych warunkach, ale jeśli chodzi o osiągnięcie najlepszego wyniku w danym aspekcie, można je wyregulować. Na torze, w którym guma bardzo się nagrzewa i potrzebujesz większej przyczepności, zwykle zmniejsza się ciśnienie, aby uzyskać większy ślad na podłożu i przyczepność. Z drugiej strony, jeśli zamierzasz jechać prosto z dużą prędkością, stabilność jest niezbędna, a większe ciśnienie oznacza mniejsze odkształcenie opony. Ponieważ nie będziesz stale zmieniać ciśnienia w oponach, ustalane jest ciśnienie, przy którym sprawdzają się one dobrze we wszystkich sytuacjach, w tym także w niezbyt dużych różnicach masy, dlatego prawie wszystkie opony zalecają podobne ciśnienia w tych samych typach motocykle i podobne środki.

Izaak Lopez

Witam, chciałem zadać pytanie, czy ta świetna opona T31 w GT byłaby dobra do mojego BMW K 1600 GTL z roku 2018. Muszę je zmienić i chciałem poznać Twoją opinię na temat serii bierze Bridgestone BT21 i BT22 . Nie obchodzi mnie cena, chcę wiedzieć, która jest najlepsza. Czekam na Twoją opinię. Dziękuję i pozdrawiam.

T31 są idealne do tego roweru. W rzeczywistości, podobnie jak w przypadku BR21 i BT22, są one dostępne ze wzmocnioną obudową o nazwie GT, która poprawia stabilność w ciężkich motocyklach, takich jak Twój, i dla których dostępne są oryginalne wymiary 120/70-17 i 190 / 55-17. W rzeczywistości te opony są spadkobiercami tych, o których wspomniałeś, ale różnią się one trzema generacjami, ponieważ po BT23 Bridgestone opracował BT23 i T30.

Francisco Zayas

Witam mam buldoga Yamaha. Najbardziej podoba mi się to na najbardziej krętych drogach, o ile asfalt jest w porządku, a szerokość pozwala na śledzenie. Teraz używam BT23, a wcześniej BT16. Przydarzają mi się dwie rzeczy, których nie rozumiem z oponami: po pierwsze, pod koniec okresu użytkowania przedniej opony wydaje się, że po prawej stronie jest znacznie bardziej zużyta niż po lewej (jestem leworęczny i bardziej skłaniam się do po lewej), a po drugie, że często noszę tylne koło (BT-16 przejechał 3000 km, a BT23 6000 km). Dziękuję.

Opony, których używałeś, są odpowiednie dla Twojego motocykla i Twojego stylu jazdy, a kiedy musisz je zmienić, możesz wybrać BT23, które są nadal dostępne na rynku, lub ewoluować w kierunku ich zamienników, w na pierwszym miejscu znalazły się T30 lub nowy T31, które poprawiają jego osiągi, szczególnie na mokrej nawierzchni. Niekoniecznie bycie leworęcznym lub praworęcznym powoduje, że przechylasz się bardziej w jedną lub w drugą stronę, możesz czuć się bezpieczniej w jednym kierunku, zwłaszcza na drodze, gdzie masz więcej miejsca na zakrętach w prawo, nawet jeśli jest na drugim pasie. Ale jeśli pójdziesz szybciej w lewo, lewa strona powinna być najbardziej zużyta. Sprawdź, czy Twój motocykl nie ma żadnych odchyleń z przodu, a przednia opona zawsze jedzie prosto i jest dobrze wyrównana z tylną. Nie ma też prostego wyjaśnienia, że ​​jedna opona wytrzymała dwa razy dłużej niż druga, chyba że nie sprawdzałeś często ciśnienia lub podróżowałeś znacznie szybciej z jedną i drugą.

Jezus Jurado

Witam, posiadam BMW S 1000 RR z 2011 roku z oponami Bridgestone V02 w rozmiarach 120 i 200 oraz amortyzatorem Öhlins TTX, moje pytanie brzmi, jakie ciśnienia muszę włożyć na zimno i gorąco, zaczynając od podstawy, że Ważę 62 kg? Z góry dziękuję za pomoc.

Gładkie opony torowe działają przy niższym ciśnieniu niż opony uliczne, a ponieważ stają się bardzo gorące, zawsze trzeba regulować ciśnienie na nich, gdy są gorące. Przypuszczam, że używam grzałek, ale jeśli nie, to polecam zaopatrzyć się w niektóre i zawsze używać ich na obwodzie, jeśli używasz slicków, ponieważ mają węższy zakres temperatur pracy i jeśli są zimne, nie mają dobrej przyczepności. Trzeba tylko pozwolić oponie osiągnąć dobrą temperaturę z grzałkami i można zastosować ciśnienie 2,1 kg/cm2 z przodu i 1,6 kg/cm2 z tyłu. W ten sposób będziesz mieć przyczepność od samego początku i uniknąć ryzyka. Podczas postoju ponownie sprawdza ciśnienie, aby dostosować je do rzeczywistej temperatury pracy opon na torze.

Czy ten post był pomocny?