Saltar al contenido

Jak sprawdzić poziom płynu hamulcowego w motocyklu?

10 de septiembre de 2021
article revisar liquido frenos moto

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać podczas sprawdzania poziomu płynu hamulcowego w zbiorniku zapasowym któregokolwiek z hamulców (dotyczy to również hydraulicznego sterowania sprzęgłem), jest to, że zbiornik jest w pozycji pionowej.

W zależności od ułożenia masz na kierownicy, a nawet kształtu samej szyby, czasami konieczne będzie postawienie motocykla na stojaku, innym razem na nóżce lub nawet po prostu na kołach i wyważenie. Odczyt poziomu przy przechylonej szybie może być zniekształcony i prowadzić do błędu. Nawiasem mówiąc, poziom jest sprawdzany, nic nie kosztuje obserwacja stanu cieczy, która musi pozostać klarowna i bez mgławic lub osadów w środku, które byłyby oznaką zanieczyszczenia wodą, co wyraźnie pogorszyłoby jego działanie.

Nigdy nie cyrkuluj na poziomie poniżej minimum, ponieważ powietrze może dostać się do układu przez zasilanie pompy hamulcowej i obwód utraciłby odpowietrzenie, które jest niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania. Jeśli błąd jest odwrotny, poziom powyżej maksimum, może się zdarzyć, że koło podczas hamowania cały czas kręci się (lub przynajmniej po rozgrzaniu w kilku mocnych hamowaniach), przy utracie osiągów, zużyciu klocki i tarcze hamulcowe, oprócz logicznego wzrostu zużycia paliwa.

Z tych dwóch powodów ważne jest, aby poziom mieścił się w granicach wskazanych przez producenta, a gdy spadnie poniżej minimum, uzupełnij płyn hamulcowy o tym samym DOT wskazanym, który jest zaznaczony na korku samego zbiornika (a jeśli nie w księdze użytkownika). Jeśli poziom jest za duży, można go trochę odciągnąć za pomocą laboratoryjnej pipety lub zwilżyć zwykłą szmatką, aż nadmiar zostanie wchłonięty.

W obu przypadkach, podczas otwierania zbiornika zapasowego, wskazane jest przykrycie otoczenia szmatką lub dużą ilością papieru, ponieważ rozpryski płynu hamulcowego na lakierze mogą go pogorszyć ze względu na jego korozyjność. Jeśli jakakolwiek część motocykla jest poplamiona, należy ją natychmiast umyć dużą ilością wody z mydłem.

Jeśli płyn ulegnie degradacji, wymiana jest bardzo prosta: Otwórz zbiornik, zainstaluj wodoszczelny makaron w odpływie jednego z zacisków, otwórz ten odpływ i dodaj nowy płyn, gdy poziom spadnie, gdy stary wypłynie poniżej. Operacja jest powtarzana w drugim zacisku, jeśli jest, i gdy z obu wypłynie czysty płyn, proces zostanie zakończony.

Do tego manewru dźwignia hamulca nie powinna być w ogóle dotykanaPonieważ pompowanie za jego pomocą spowoduje, że powietrze wejdzie do obwodu po zwolnieniu, a zwykła siła grawitacji załatwi wszystko w sposób zadowalający przy odrobinie cierpliwości.

Czy ten post był pomocny?