Saltar al contenido

Czyszczenie filtra powietrza

10 de septiembre de 2021
d3 amb y par1

Filtr nie jest łatwym zadaniem, ponieważ musi działać jak dobry «poli”, przepuszczający powietrze i «zły”, ale nie zanieczyszczenia, z którymi jest mieszany i odprowadzany, zwłaszcza w postaci kurzu. Bo dodatkowo trzeba pamiętać, że żeby jeszcze bardziej skomplikować silnik ssie jak odkurzacz.

Dziś w pełni przenoszą rowery terenowe filtry powietrza tzw pianka lub gąbka syntetyczna, rozłożyć na kilka warstw. Materiał, który ma być impregnowany specjalnym olejem który może lepiej zatrzymywać unoszące się w powietrzu cząsteczki kurzu, ale pozwala lepiej oddychaj do silnika.

Z drugiej strony, w nie tak terenowych, jak na szlaki, zwykle stosuje się filtr, który jest niczym innym jak papierowy wkład w formie akordeonu. Wkład, który raz zabrudzony, trudno wyczyścić – tylko przedmuchując go powietrzem – i dlatego należy wymienić na nowy, jak w samochodach. Cechą szczególną tych filtrów jest to, że przy tej samej wielkości co «gąbki” użyteczna powierzchnia filtrująca jest znacznie wyższa. Ich wadą jest to, że nie mogą się zamoczyć; Uważaj na brodzenie! i nawet nie myśl o ich praniu.

Ale jest więcej rodzajów filtrów: płótno. Jest to filtr, który łączy w sobie wiele zalet wymienionych. Spopularyzowała go amerykańska marka K&N a jego architektura jest podobna do jednorazowych filtrów papierowych, materiał filtrujący ułożony w harmonijkę, ale to jest a zmywalna tkanina. Są to filtry, które wraz z papierowymi są częściej używane w rowerach rajdowych.

Zarówno w tych, jak i w gąbkach konserwacja, czyszczenie, a następnie «smarowanie”, odbywa się w podobny sposób. Czy możemy zobaczyć, jak zrobić to dobrze?

Zmywalny filtr tkaninowy. Nie jest to typ, który najbardziej się rozmnaża, a nawet można go zaklasyfikować jako rzadki przypadek w motocyklach enduro. Marka K&N zapewnia, że ​​zwiększa osiągi silnika i że wytrzymuje co najmniej dziesięć lat. Oczywiście musisz przestrzegać ich instrukcji konserwacji.

Po zdemontowaniu filtra nałóż odtłuszczacz tak, jak pokazujemy – są ich określone rodzaje. Pozostaw na kilka sekund przed nałożeniem wody w celu spłukania. Ach, ten typ filtra nie wymaga wewnętrznej kratki, którą znajdziemy w piankowych.

Wkładasz go pod bieżącą wodę, jeśli to możliwe, z gorącą wodą. Sprawdź jego zagięcia, jeden po drugim, aż upewnisz się, że czyszczenie zostało całkowicie i dogłębne. Stopniowo czerwonawy odcień tkaniny, która jest farbowana olejem, ustąpi miejsca własnej bieli.

Warto poświęcić czas na tę operację. Ułatwi Ci to korzystanie ze starej szczoteczki do zębów, która nie ma bardzo twardego włosia. Dzięki niemu będziesz mógł lepiej dotrzeć do najbardziej ukrytych dziur.

Najlepszym sposobem na wysuszenie tego typu filtra jest pozostawienie go na kilka godzin na powietrzu/słońcu. Ale jeśli się spieszysz, możesz przyspieszyć proces, dmuchając sprężonym powietrzem. Oczywiście zawsze rób to od środka. Brak ciepła, ponieważ rozszerza pory.

Ta marka filtrów sprzedaje własną formułę oleju smarowego. Nakłada się pozwalając, by kapał na fałdy tkaniny i odczekał kilka sekund, aż w pełni się rozprowadzi – jest to cenione, ponieważ tusz jest czerwony-. Teraz jesteś gotowy do instalacji.

Zdemontowane z motocykla i po wyjęciu z niego klatki myjemy ją jak w krokach 2 i 3. W żadnym wypadku nie wolno tego robić na benzynie lub oleju napędowym. Pozostawiamy do wyschnięcia i smarujemy. Lepiej ze specjalnym olejem w sprayu.

Warto dokładnie sprawdzić szczelność filtra. Nie powinien przedstawiać postrzępionych miejsc i znacznie mniej pęknięć na spoinach. Te ostatnie można naprawić kilkoma kroplami kleju kontaktowego. Chociaż zawsze najlepiej jest założyć nowy filtr.

Wkładając filtr do plastikowego worka, jak pokazano na zdjęciu, będziemy mogli go znacznie lepiej nasmarować olejem w sprayu i zmarnujemy go mniej. Nie powinieneś też przesadzać z peleryną. Filtr powinien wyglądać na lśniący i nigdy nie powinien przeciekać.

Gdy już umieścimy klatkę na filtrze, nieskazitelną po podaniu sprężonego powietrza, pozostaje nam jeszcze jeden krok przed jej zamontowaniem. Nasącz smarem obszar, w którym znajduje się w pudełku. Ach, ilekroć masz do czynienia z węglowodorami, noś gumowe rękawice.

Nie powiedzieliśmy Ci wtedy, że musisz umieścić szmatkę w kanale wlotowym. Ale bardziej niebezpieczne jest zapomnienie o usunięciu go podczas instalowania filtra na swoim miejscu. Nie będziesz pierwszym, któremu to się stanie i oczywiście rower nie działa.

Skończyliśmy. Nie bez pamiętania, że ​​w prawie wszystkich skrzynkach filtrów powietrza znajdują się oznaczenia wskazujące, że filtr jest dokładnie na swoim miejscu. Musimy się upewnić, że jest dobrze ulokowany. Źle wyregulowany filtr może zniszczyć silnik w ciągu zaledwie kilku kilometrów.

Czy ten post był pomocny?