Saltar al contenido

Co to jest zakręt?

28 de agosto de 2021
Co to jest zakret

Jak sama nazwa wskazuje, skręcanie Jest to manewr wykonywany podczas pokonywania zakrętu, po zahamowaniu motocykla w celu skrętu i przed ponownym wyprostowaniem w celu przyspieszenia i kontynuowania jazdy.

Pokonywanie zakrętów jest zatem manewrem, który z czasem się poprawia, ponieważ od niego zależy, czy jazda jest bardziej wydajna i mniej niebezpieczna.

Wspaniała opieka

Jak widać, zakręty są najbardziej krytycznymi punktami podczas jazdy motocyklem. To tam jest spora część upadki; czasami dlatego, że teren jest śliski lub z powodu lekkomyślnego kierowcy, a czasami dlatego, że sam jeździec nie namierzył go dobrze i wjechał za szybko.

I jest to, że pierwszą rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę podczas pokonywania zakrętu podczas jazdy po konwencjonalnych drogach, jest to, że nie znajdujesz się na motocykl wyścigowy, więc musisz uważać, aby nie przewrócić roweru lub nie jechać zbyt szybko. Łatwo dostać się na szczyt i przychodzą mi do głowy obrazy profesjonalnych jeźdźców strącających swoje rowery. Ale te siodełka i te opony są wyjątkowe iw ogóle nieporównywalne z tymi w konwencjonalnym motocyklu.

Ponadto należy zawsze pamiętać o radach, aby nie robić na motocyklu rzeczy, które przekraczają możliwości i możliwości sterownika.

Przed krzywą

Aby pokonywanie zakrętów było dobre i efektywne, to bardzo ważne dobrze hamować. Zawsze należy to robić z marginesem bezpieczeństwa, czyli nie trzeba się zbytnio spieszyć, aby nie stracić kontroli nad rowerem. Tylko w biegach na torze możesz spróbować jechać trochę dalej, ale nigdy w trasie.

Gdy motocykl zwalnia, można zauważyć, że zakręt ma tendencję do wyrzucania pojazdu na zewnątrz, więc konieczne będzie przeciw-kierownica w przeciwnym kierunku. To wtedy nastąpi przejście po łuku. Należy pamiętać, że przez cały czas należy przestrzegać ograniczenia prędkości, które DGT Posiada oznaczenia na każdej drodze, co zapewnia mniejsze zagrożenie dla kierowcy.

Wykonywanie krzywej

Przejeżdżając przez zakręt, konieczne będzie: przechyl rower, nigdy jej nie powalaj (to kwestia konkurencji). Ponieważ już wyhamował, a hamulce zostały zwolnione, opony będą kluczem do pochylenia, pomagając w łatwym i wydajnym pokonywaniu zakrętów. Ale nie przesadzaj ze skłonnością, bo możesz stracić przyczepność i dlatego upadek.

Gdy krzywa dobiega końca i osiągany jest jej wierzchołek, przyjdzie czas, aby daj gaz, ale tego momentu nie należy się spodziewać, ponieważ może to spowodować poślizg motocykla i uderzenie o ciało na asfalcie. Tak naprawdę kontrolowanie tego momentu jest jednym z kluczy do optymalnego pokonywania zakrętów i przede wszystkim czerpania radości z jazdy. Rowerzysta wie, że powoduje to poczucie bycia «jedno z asfaltem”, stąd kręte drogi góry są tak zajęte.

Czy ten post był pomocny?