Saltar al contenido

Co to jest przekładnia samochodowa?

23 de agosto de 2021
transmision 1568213120

Moc, którą każdy silnik jest w stanie wygenerować Musi być przeniesiony na koła, aby pojazd, w którym jest zainstalowany, mógł się sam poruszać. To przeniesienie energii jest możliwe dzięki przekładni, która składa się z szeregu elementów, których zadaniem jest przenoszenie mocy z wału korbowego.

Elementy, które to tworzą

Sprzęgło: Ta część odpowiada za sprzęganie lub rozprzęganie obrotów silnika tak, aby ruch odbywał się w sposób zsynchronizowany i płynny. Znajduje się między kołem zamachowym a skrzynią biegów i istnieje kilka typów: tarczowe, sprężynowe, cierne, hydrauliczne i elektromagnetyczne.

Skrzynia biegów: Zwiększ lub zmniejsz obroty śmigła, aby jak najlepiej je wykorzystać. Może być ręczny lub automatyczny.

Drzewo transmisji: Jest przymocowany do skrzyni biegów i koła zębatego grupy stożkowo-dyferencyjnej, chociaż nie wszystkie pojazdy go zawierają.

Grupa stożkowo-różnicowa: Ruch generowany przez sprzęgło i skrzynię biegów dociera do wału napędowego, który poprzez ten element łączy się z łożyskami. Odpowiada za utrzymywanie stałej sumy prędkości generowanych przez koła napędowe, dzięki czemu podczas pokonywania zakrętów koła zewnętrzne obracają się bardziej niż koła wewnętrzne. Zapobiega to jeździe na łyżwach.

Namiar: Elementy te przenoszą ruch bezpośrednio na koła napędowe i można je również nazwać półosiami napędowymi.

Ręczna i automatyczna skrzynia biegów

Pierwsza nie może sama zmienić przełożenia, bo to kierowca musi to zrobić za pomocą dźwigni zmiany biegów. Jego mechanizmem jest prostsze, tańsze i łatwiejsze w naprawie, i składa się z szeregu kół zębatych, które obracają się z różnymi prędkościami na trzech osiach: wejściowej, pośredniej i wyjściowej.

Pierwszy odbiera siłę z silnika przez sprzęgło i przekazuje ją na wał pośredni, który później przenosi ją na wał wyjściowy. Synchronizatory zapewniają płynne przejście, uruchamiany za pomocą dźwigni zmiany biegów. Kierowca naciska również pedał sprzęgła, aby wyłączyć obroty silnika podczas procesu.

1629746804 595 Co to jest przekladnia samochodowa

Zamiast tego w systemie automatycznym koła zębate zostały zastąpione przez przekładnie planetarne już zazębione ze sobą. Zespół sprzęgieł i hamulców steruje elementami wirującymi, modyfikując w ten sposób wejście i wyjście zestawu. Przemiennik momentu obrotowego zastępuje sprzęgło, choć jego funkcja jest bardzo podobna, ponieważ łączy i odłącza moc silnika, a także odpowiada za napędzanie pompy płynu przekładniowego, która odpowiada za uruchamianie wspomnianych sprzęgieł i hamulców.

Konserwacja i ewentualne awarie

Choć jest to jeden z najbardziej odpornych elementów silnika, upływ czasu lub niewłaściwe użytkowanie może spowodować zużycie lub uszkodzenie jego elementów. Ogólnie rzecz biorąc, wały napędowe i uszczelnienia są przedmiotem większej uwagi podczas remontów, ponieważ są bardziej niechronieni i mogą przejąć przez działanie elementów zewnętrznych.

Niektóre działania, które przyczyniają się do wydłużenia czasu trwania transmisji to:

  • Zmienić olej przekładniowy zgodnie z radą producenta, która zwykle wskazuje na około 60 000 kilometrów. Zrób to samo ze skrzynią biegów, którą zwykle wymienia się co 30 000 kilometrów.
  • Zachowaj kalibrację i dobry stan! opony, oprócz uniknięcia przeciążenia pojazdu.
  • Sprawdź, czy system chłodniczy działa prawidłowo, aby uniknąć przegrzania.
  • Nie nadużywaj sprzęgło i zawsze stąpaj po nim dokładnie, aby zapobiec nadmiernej karze.
  • W przypadku automatyczne skrzynie biegówStaraj się unikać poślizgu na śliskiej powierzchni, aby uniknąć przegrzania układu, a także staraj się nie pozostawać przez dłuższy czas w stanie bezczynności, aby temperatura oleju nie przekroczyła odpowiednich poziomów.

Niektóre z symptomów usterek, których możemy doświadczyć, są następujące:

  • Metaliczny hałas podczas skręcania: zużyta uszczelka powodująca luz w kotwie.
  • Wibracje w linii prostej: niewyważenie łożyska.
  • Brzęczenie podczas przyspieszania lub zatrzymywania pojazdu: problemy z mechanizmem różnicowym spowodowane niewspółosiowością lub zużyciem łożysk.
  • Łyżwiarstwo lub brak przyspieszenia ASB: niski poziom oleju.

Czy ten post był pomocny?