Saltar al contenido

Co to jest dwumasowe koło zamachowe i jak działa?

24 de agosto de 2021
volante bimasa 1599817198

ten dwumasowe koło zamachowe, znany również jako dwumasowe koło zamachowe, jest to pasywny element naszego pojazdu, który pozwala przechowuj energię kinetyczną wytwarzane przez silnik w celu zwiększenia bezwładność w ruchu i wyślij tę energię do kół. Co ‘część’ to jest żelazny dysk odlewane, o bardzo specyficznej charakterystyce pod względem masy i wyważone, aby precyzyjnie dopasować się do obrotów silnika.

ten dwumasowe koło zamachowe jest zintegrowany z sprzęgło, lub w zmienniku momentu obrotowego, w zależności od tego, czy jest to pojazd z manualną czy automatyczną skrzynią biegów. Ten składnik, dwumasowe koło zamachowe, składa się z dwóch koncentrycznych kół zamachowych; jeden z nich jest przymocowany do skrzyni biegów, a drugi do wału korbowego. A między tymi dwiema masami jest Łożysko kulki i sprężyna śrubowa, które umożliwiają oscylacja między obiema stronami.

1629809182 812 Co to jest dwumasowe kolo zamachowe i jak dziala

Co to jest dwumasowe koło zamachowe i jak działa

Składa się z dwóch części –dwie masy, co wyjaśnia jego nazwę «podwójna masa” –, pierwszy z nich obraca się komplementarnie do silnika. Druga część tego dwumasowe koło zamachowe obraca się jednak w sposób komplementarny do przenoszenie; a połączenie między obydwoma częściami jest przez a łożysko lub tuleja cierna. Jego zastosowanie jest szczególnie rozpowszechnione między modelami diesel z silnikami wysokoprężnymi i benzyna trzycylindrowa, przyszedł zastąpić konwencjonalne koła zamachowe.

Podczas silnik samochodowy wytwarza wirujące wibracje w wale korbowym i kole zamachowym przez Brak ciągłości w procesie spalania dwumasowe koło zamachowe odpowiada za zapobieganie przenoszeniu tych drgań na resztę układu napędowego. To dzięki temu składnikowi zmniejsza się hałas i grzechotanie, a także drgania ciała. A jego działanie rozpoczyna się w momencie zainicjowania kontaktu, natomiast na zewnątrz ma koronę zębatą, która łączy go z startujący silnik.

Do pielęgnacji dwumasowego koła zamachowego zaleca się uruchomić silnik z sprzęgło nadepnął. Poza tym ważne jest, aby dokonywać zmian biegów we właściwym czasie. Zmiana biegów przy niskich obrotach lub osiągnięcie nadmiernej prędkości obrotowej silnika może przyczynić się do przyspieszonego zużycia dwumasowego koła zamachowego i uszkodzenia tego ważnego elementu silnika.

Czy ten post był pomocny?