Saltar al contenido

Audi e-tron

28 de julio de 2021
Audi e tron

Audi e-tron to w pełni elektryczny SUV segmentu D, produkowany przez niemiecką markę Audi. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja, zaprezentowana w 2018 roku.

Logo Audi

Cechy Audi e-tron

karoseriaDuży SUV
drzwi5
place5
pień660 litrów
moc313 – 503 KM
konsumpcja l / 100km
Cena £ 73 050 €
oszacowanie

ten Audi e-tron Jest to w pełni elektryczny SUV segmentu D, produkowany przez niemiecką markę Audi. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja, zaprezentowana w 2018 r. Audi e-tron jest pierwszym modelem w elektrycznym zasięgu Audi, który może pomieścić pięciu pasażerów i oferuje zasięg elektryczny od 336 do 436 kilometrów, w zależności od wersji. Równolegle dostępna jest wersja o stylistyce coupe o nazwie Audi e-tron Sportback. Jest produkowany w fabryce o zerowym bilansie energetycznym w Brukseli. Cena Audi e-tron zaczyna się w Hiszpanii od 72 980 euro, co jest bardzo zbliżone do ceny Jaguara I-PACE i najbardziej podstawowego modelu Tesli X.

Wśród samochodów elektrycznych, które aspirują do rywalizacji z Audi e-tron, znajdziemy inne SUV-y w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Jaguar I-PACE, Mercedes EQC i Tesla Model X.

Audi E Tron 2018 22

Trzy wersje i moc do 503 KM dla Audi e-tron

ten Audi e-tron liczyć z jednym napęd na wszystkie koła z nowo zaprojektowaną baterią litowo-jonową. Obecnie na rynku dostępne są trzy wersje. Dwóch z nich ma dwa silniki elektryczne oraz najmocniejsza wersja, trzy silniki:

Audi e-tron 50 quattro

:
Posiada akumulator o pojemności 71 kWh (pojemność netto 64,7 kWh), który waży 595 kilogramów i daje mu zasięg 336 kilometrów. Maksymalna moc jego mechaniki to 313 CV, przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym niemało 540 Nm. Jego od 0 do 100 km/h następuje w 7,0 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 190 km/h. Więcej informacji na temat Audi e-tron 50 quattro.

Audi E Tron 50 Quattro

Audi e-tron 55 quattro

Posiada akumulator o pojemności 95 kWh (pojemność netto 86,5 kWh), który waży 715 kilogramów i zapewnia zasięg 400 kilometrów zgodnie z cyklem WLTP. Ich silniki osiągają Łączna moc 360 KM, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 6,6 sekundy dzięki 561 Nm momentu obrotowego. Jednak istnieje tryb doładowania, dzięki czemu może dostarczyć 408 KM przez 8 sekund. W tym trybie silnik dostarcza 664 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Audi e-tron przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Więcej informacji na temat Audi e-tron 55 quattro.

Audi e-tron S

Posiada również baterię o pojemności 95 kWh (pojemność netto 86,5 kWh), która waży 715 kilogramów i zapewnia zasięg 360 kilometrów zgodnie z cyklem WLTP. Jego dwa silniki elektryczne na tylnej osi i jeden na przedniej osi osiągają łączną moc 435 KM i 808 Nm momentu obrotowego. Dostępny jest również tryb doładowania, dzięki któremu możesz dostarczać 503 KM przez 8 sekund. W tym trybie silnik dostarcza imponujący moment obrotowy 973 Nm, umożliwiający Audi e-tron S przyspieszenie od 0 do 100 km/hw 4,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h. Na poziomie designu e-tron S ma 46-milimetrowe poszerzenia nadkoli i ekskluzywne koła o średnicy 22 cali. Więcej informacji na temat Audi e-tron S.

Audi e-tron obsługuje szybkie ładowanie do 150 kW, co pozwala na ładowanie do 80% w nieco ponad 30 minut.

2018 Audi E Tron 12

Wygląd zewnętrzny Audi e-tron

ten Audi e-tron Ma kilka tylnych świateł OLED, które przemieszczają samochód z boku na bok. Wzornictwo nawiązuje do samochodów takich jak Audi A7 jest oczywiste. Jego krata jest gwiazdą przodu, duża i z okludowanymi listwami, w poszukiwaniu lepszych osiągów aerodynamicznych.

Przednia optyka oparta jest na technologii Matrix Laser, wykorzystującej kombinację diod LED i diod OLED do jej sygnatury świetlnej. Z pewnością wydaje się, że OLED to kolejny po laserze duży skok w oświetleniu, a Audi chce nadal być w nim pionierem.

O swoich wymiarach ma długość 4,9 metra. Ze względu na swoje rozmiary plasuje się pomiędzy Audi Q5 a Audi Q7. Audi e-tron ma również brata o wyglądzie coupe, zwanego Audi e-tron Sportback.

Audi E Tron 2018 03

E-tron ma bardzo Audi wystrój wnętrza

ten wnętrze Audi e-tron Ma design zbliżony do najnowszych modeli marki, takich jak Audi A6 i Audi Q8. Oferuje cyfrowe oprzyrządowanie z ekranem o przekątnej 12,3 cala i centralną konsolę, w której wyeksponowany jest ekran górnego systemu informacyjno-rozrywkowego i dolny ekran klimatyzacji. Jest to wnętrze z kilkoma fizycznymi przyciskami i to ma Audi Virtual Cockpit w standardzie. Łączna pojemność bagażnika to 660 litrów, czyli o 230 litrów mniej niż w Audi Q7. Pod przednią maską znajduje się kolejny bagażnik. o objętości 60 litrów.

Audi E Tron 2018 05

Audi bez lusterek wstecznych

Audi zastąpiło konwencjonalne lusterka opcjonalnymi wirtualnymi lusterkami zewnętrznymi z 7-calowymi wewnętrznymi wyświetlaczami OLED, które zapewniają mniejszy opór powietrza i większą praktyczność. To rozwiązanie pojawia się na rynku praktycznie w tym samym czasie, co Lexus w Lexusie ES, z tą różnicą, że Lexus będzie oferował je tylko w Japonii, a nie w Europie.

Więcej informacji o wnętrzu Audi e-tron i kamerach, które zastępują lusterka wsteczne w Audi e-tron. Jednak niektóre rynki nie zezwalają obecnie na sprzedaż samochodów bez konwencjonalnych lusterek wstecznych ze względu na obowiązujące przepisy dotyczące warunków homologacji.

Test Audi E Tron 55 Quattro 07

Jak sobie radzi Audi e-tron?

Na Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Audi e-tron 55 quattro, wersję z najwyższej półki: jeździć nim, analizować jego wnętrze i zobaczyć, jak się sprawuje. Jeśli Audi e-tron w czymś wyróżnia się dynamicznie, to dlatego, że jest szybkim, ale nie sportowym autem, ani nie ma genialnych osiągów pomimo tego, co może wydawać się jego 408 KM. Jej zużycie energii jest wysokie, a izolacyjność akustyczna wyjątkowa.

Gama Audi e-tron

Audi e-tron to dopiero pierwszy model w ofensywie samochodów elektrycznych, która będzie trwać przez wiele lat. Jako pierwszy wykorzystuje platformę, a raczej architekturę, opracowaną przez Grupę Volkswagen specjalnie dla elektryki i która będzie wykorzystywana w wielu modelach Grupy.

Audi E Tron 2018 13

Audi wprowadziło również na rynek drugi elektryczny crossover o sportowym kroju, nazwany Audi e-tron Sportback. W 2020 roku zostanie zaprezentowany trzeci samochód elektryczny, w stylu zbliżonym do sportowego sedana, który pod nazwą Audi e-tron GT powinien konkurować bezpośrednio z Teslą Model S. W 2020 roku pojawi się również Audi Q4 e-tron , nowy kompaktowy i elektryczny SUV, który może rywalizować z Teslą Model Y.

Oczekuje się, że w 2025 r. Audi będzie dysponować gamą 12 samochodów elektrycznych. Celem Grupy Volkswagen jest, aby w nadchodzących latach, w ramach tej pierwszej ofensywy, wyprodukowano i rozprowadzono łącznie 10 milionów samochodów elektrycznych.

Audi E Tron 2018 04

Czy ten post był pomocny?