Saltar al contenido

Audi Q7

29 de julio de 2021
Audi Q7

Audi Q7 to duży SUV klasy premium w segmencie E, produkowany przez niemiecką markę Audi od 2005 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2015 roku i odnowiona w 2019 roku z Audi Q7, które otrzymuje głęboką aktualizację w kluczowych punktach, takich jak silniki, systemy informacyjno-rozrywkowe lub wspomaganie jazdy.

Logo Audi

Cechy Audi Q7

karoseriaDuży SUV
drzwi5
place7
pień605 l
moc231 – 507 KM
konsumpcja12 l / 100km
Cena £ 71 790 €
oszacowanie

ten Audi Q7 Jest to duży SUV klasy premium, w segmencie E, produkowany przez niemiecką markę Audi od 2005 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2015 roku i odnowiona w 2019 roku z Audi Q7, które otrzymuje głęboką aktualizację w kluczowych punktach, takich jak silniki , system informacyjno-rozrywkowy lub pomoc w prowadzeniu pojazdu. Audi Q7 wyróżnia się wspaniałym wyposażeniem technologicznym zaprojektowany z myślą o wygodzie i pomocy w prowadzeniu, a także możliwość przewozu do siedmiu pasażerów dzięki trzem rzędom siedzeń. Jest produkowany w fabryce Volkswagen Group w Bratysławie (Słowacja). Cena Audi Q7 zaczyna się od wartości zbliżonych do 70 000 euro.

Wśród najlepszych SUV-ów na rynku, które aspirują do rywalizacji z Audi Q7, znajdziemy inne SUV-y w swojej klasie, w tym BMW X5, Mercedes GLE, Porsche Cayenne czy Volkswagen Touareg.

Audi Q7

Wygląd zewnętrzny Audi Q7

ten Audi Q7 to duży SUV, o długości ponad 5 metrów który w swoim designie łączy konserwatywny język z najnowszymi cechami marki, zwłaszcza w optyce i nowym przednim grillu. Zrezygnowano również z zaokrąglonych linii, aby ustąpić miejsca prostszym liniom, takim jak zaznaczone żebro na boku lub cechy tylnej klapy.

Wraz z aktualizacją 2019 Audi Q7 rozwija swoją stylistykę, aby zintegrować najnowsze linie stylistyczne Audi wypuszczane przez samochody, takie jak elektryczne Audi e-tron. Przód znacznie się zmienia, aby pomieścić nową optykę Full-LED (w opcji HD Matrix LED w połączeniu z oświetleniem laserowym), a także nową osłonę przednią w kształcie ośmiokąta. Tył otrzymał nowy dyfuzor, a także chromowaną opaskę, która łączy obie grupy tylnych świateł.

Audi Q7

Projekt wnętrza Audi Q7

w we wnętrzu Audi Q7 znajdziemy możliwość posiadania konfiguracji 5 lub 7 miejsc, z bagażnikiem o pojemności 865 litrów w pierwszym przypadku i 295 litrów w drugim, osiągając nawet 2050 litrów po złożeniu siedzeń.

W części technologicznej znajdziemy w pełni cyfrową deskę rozdzielczą, która została zaprezentowana w Audi TT. Też ma najnowsza ewolucja systemu multimedialnego MMI, składający się z dużego ekranu dotykowego, z którego zarządzany jest system informacyjno-rozrywkowy pojazdu, oraz drugiego ekranu dotykowego znajdującego się pod poprzednim, z haptyczną informacją zwrotną, z którego sterujemy funkcjami pojazdu w zakresie klimatyzacji. Jest to rozwiązanie stosowane już w modelach takich jak Audi A6, A7, A8 czy e-tron.

Audi Q7

Silniki Audi Q7: diesel, benzyna i hybryda typu plug-in

Silniki 2020 Audi Q7 charakteryzuje się zupełnie nową 48-woltową architekturą, która oferuje półhybrydowe możliwości napędu, znany również jako łagodna hybrydyzacja. Głównym elementem jest alternator-rozrusznik z paskiem (BAS), który zasila 48-woltowy główny układ elektryczny oraz akumulator, który magazynuje energię. Podczas hamowania system może odzyskać do 8 kW energii elektrycznej i skierować ją do akumulatora. Jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału gazu przy prędkości od 55 do 160 km/h, Audi Q7 odzyskuje energię i może jeździć z wyłączonym silnikiem nawet do 40 sekund. Podobnie system Start-Stop może wyłączyć silnik przy prędkości poniżej 22 km/h.

Audi Q7 jest dostępne z silnikiem wysokoprężnym 3.0 TDI V6 o dwóch poziomach mocy (Q7 45 TDI 231 CV i Q7 50 TDI 286 CV), a także benzyna 3.0 TFSI V6 o nazwie 55 TFSI 340 CV. Wszystkie silniki w Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową skrzynią tiptronic z przekładnią hydrokinetyczną i stałym napędem na cztery koła quattro.

Audi Q7

Istnieje również bardziej sportowa wersja, zwana Audi SQ7, która ma czterolitrowy silnik wysokoprężny V8 i moc 435 KM, w którym zastosowano rewolucyjną sprężarkę elektryczną. Dzięki temu osiąga moment obrotowy 900 Nm między 1250 a 3250 obr/min dzięki system biturbo i sprężarka elektryczna, prawdziwe bestialstwo. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, to świetny czas dla pojazdu tej wielkości… i wagi. Audi SQ7 oferuje specyficzny pakiet stylizacji zewnętrznej i wewnętrznej, sportowy wydech, 20-calowe koła i opcjonalny karbo-ceramiczny układ hamulcowy z przednimi tarczami 420 mm. Więcej informacji na temat 2020 Audi SQ7.

Później można było też «wrócić” a wersja hybrydowa, wysokoprężna i plug-in o nazwie Audi Q7 e-tron quattro 55 TFSIe. Znajdujemy w nim silnik wysokoprężny w towarzystwie mechanika elektrycznego, który osiąga łącznie 373 koni mechanicznych, dopuszczając średnie zużycie 1,7 l / 100 km i mając możliwość przejechania do 56 kilometrów w trybie w pełni elektrycznym.

Audi Q7

Jak sobie radzi Audi Q7?

Druga generacja Audi Q7 wyróżnia się tym, że jest znacznie lżejsza, zmniejszona wysokość i znacznie poszerzona oferta technologii zaprojektowanych z myślą o komforcie.

Dzięki różnym ulepszeniom, które zostały wprowadzone w Audi Q7, po wypróbowaniu możemy powiedzieć, że jest to jeden z najprzyjemniejszych w prowadzeniu modeli w swojej kategorii. W Audi Q7 zastosowano naprawdę ważne rozwiązania, takie jak dieta odchudzająca, która dzięki nowej platformie sprawiła, że ​​Q7 lżejszy nawet o 325 kilogramów (w zależności od wersji). Więcej szczegółów na temat zmniejszenia masy Audi Q7.

Audi Q7

Technologia Audi Q7

ten Audi Q7 ma elektromechaniczny układ kierowniczy który oprócz działania na przednie koła, działa na tylne koła. Opcjonalnie dostępny jest układ kierowniczy na cztery koła. Przy niskiej prędkości umożliwia skręcanie tylnych kół do 5 stopni w kierunku przeciwnym do przednich, poprawiając w ten sposób zwinność. Podczas jazdy po autostradzie tylne koła skręcają się lekko w tym samym kierunku, co przednie, co zapewnia doskonałą stabilność.

Możemy go również wyposażyć w zawieszenia pneumatyczne zdolne do podnoszenia podwozia, do 35 milimetrów, aby ominąć przeszkody na asfalcie, obniż go o 15 milimetrów, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny, i obniż go do 55 milimetrów, aby ułatwić nam ładowanie ciężkich lub nieporęcznych przedmiotów do bagażnika.

Audi Q7

ten zawieszenie posiada również zabezpieczenie antypoślizgowe dostępne jako opcja. Dzięki niemu regulowane stabilizatory tego systemu ograniczają ruchy nadwozia podczas jazdy po nierównych drogach lub unikają kołysania, gdy pojazd pokonuje ostre zakręty.

Zapewnienie elementów bezpieczeństwa i wspomagania jazdy jest dość wysokie. To ma Kamery 360 stopni, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym cofania, kamera noktowizyjna, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, adaptacyjny tempomat lub system utrzymania pasa ruchu (więcej szczegółów na temat jego wyposażenia technologicznego). Posiada również predykcyjnego asystenta wydajności, dzięki któremu możesz zaoszczędzić do 10% paliwa, przewidując warunki drogowe.

Audi Q7

Czy ten post był pomocny?