Saltar al contenido

Audi TT

30 de julio de 2021
Audi TT

Audi TT to kompaktowy, dwumiejscowy samochód sportowy, produkowany przez Audi od 1998 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2014 roku, która została zaktualizowana w 2019 roku poprzez zmianę stylizacji.

Logo Audi

Cechy Audi TT

karoseriaCoupé
drzwi3
place4
pień305 l
moc197 – 400 KM
konsumpcja6,4 – 7,9 l / 100km
Cena £ 49 420 €
oszacowanie

ten Audi TT to dwumiejscowy i kompaktowy samochód sportowy, produkowany przez Audi od 1998 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2014 roku, która została zaktualizowana w 2019 roku o zmiana stylizacji. Audi TT charakteryzuje się tym, że jest przystępnym samochodem sportowym i nadaje się na co dzień, ale o wysokiej wydajności w najbardziej radykalnych wersjach, dostępnej w Nadwozie coupe 2 + 2 i dwumiejscowy kabriolet. Jest produkowany w fabryce Audi w Gyor (Węgry).

Wśród samochodów sportowych, które aspirują do rywalizacji z Audi TT, znajdziemy inne coupe w swojej klasie, takie jak BMW serii 2 Coupé, Nissan 370Z czy Porsche 718 Cayman, a także inne kabriolety, takie jak BMW Z4, Mazda MX- 5 lub Porsche 718 Boxster.

Audi TT Coupé

Wygląd zewnętrzny Audi TT

ten Audi TT Jest to coupe, które pasuje do segmentu C (rozmiar kompaktowy) wymiarami z jego Długość 4191 mm, znacznie bardziej kompaktowy od konkurentów, takich jak Nissan 370 X (4330 mm) czy BMW serii 2 Coupé (4432 mm). Jego wygląd zewnętrzny jest zgodny z podstawowymi kanonami firmy z Ingolstadt, z gigantycznym sześciokątnym grillem Pojedyncza ramka które kieruje frontem i oświetleniem LED, a wszystko otoczone mocnymi i zaznaczonymi liniami, które nadają mu mocny sportowy charakter.

Ponadto projekt trzeciej generacji Audi TT jest dziełem Jürgena Löfflera. zachowuje główne znaki tożsamości swoich poprzedników druga generacja (Walter de’Silva) i pierwsza generacja (Peter Schreyer), z linią stylistyczną, która zaczyna się na końcu przedniego układu optycznego i biegnie wzdłuż całkowicie poziomej strony, aż do zgaśnięcia na tylnych światłach, a także zaznaczonych stopni kół i drobnych detali, takich jak tylny spojler, który rozkłada się automatycznie, aby zapewnić większą siłę docisku tylnej osi oraz metalowy korek wlewu paliwa z logo modelu. Podobnie można go również wyposażyć w opcjonalny pakiet S Line który ma zderzaki, felgi i inne specyficzne elementy i odcienie więcej wyścigi.

Odnosić się do wersja kabriolet, zachowuje ten sam wygląd co wersja coupe, ale z konfiguracja dwumiejscowa, dwa duże stałe pałąki bezpieczeństwa za zagłówkami każdego siedzenia i elektryczny miękki blat.

Audi TT Roadster

Gama silników Audi TT

Gama silników Audi TT składa się wyłącznie z: turbodoładowane silniki benzynowe, po utracie wersji turbodiesla 2.0 TDI wraz z wprowadzeniem na rynek zmiana stylizacji pod koniec 2018 roku.

W związku z tym ma Blok cylindrów 2,0 litra w wersjach 197 KM (TT 40 TFSI), 245 KM (TT 45 TFSI) i 306 KM (TT S) plus 2,5 litra z 5 cylindrami o mocy 400 KM i moment obrotowy 480 Nm dla najbardziej radykalnej wersji: Audi TT RS.

Poza niektórymi wariantami podstawowych wersji, które możemy znaleźć z napędem na przednie koła i sześciobiegową manualną skrzynią biegów, prawie wszystkie kombinacje przechodzą przez system Napęd na cztery koła Quattro i jeden Automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-Tronic z 7 relacjami.

Wersja Silnik Reszta Trakcja Moc Para 0 – 100 km/h Vel. max. Średnie zużycie WLTP
TT 40 TFSI S-Tronic [Coupé/Roadster] 2,0 L4 7 prędkości auto Ołów 197 KM 320 Nm 6,6/6,9 sek. 250/247 km/h 6,8 / 7,0 l / 100 km
TT 45 TFSI [Coupé/Roadster] 2,0 L4 facet. 6 prędkości Ołów 245 KM 370 Nm 5,9 / 6,1 sek. 250 km/h 7,0 / 7,2 l / 100 km
TT 45 TFSI S-Tronic [Coupé/Roadster] 2,0 L4 7 prędkości auto Ołów 245 KM 370 Nm 5,8 / 6,0 sek. 250 km/h 7,1 / 7,3 l / 100 km
TT 45 TFSI Quattro S-Tronic [Coupé/Roadster] 2,0 L4 7 prędkości auto całka 245 KM 370 Nm 5,2 / 5,5 sek. 250 km/h 7,9 / 8,1 l / 100 km
TT S TFSI Quattro S-Tronic [Coupé/Roadster] 2,0 L4 7 prędkości auto całka 306 KM 400 Nm 4,5 / 4,8 sek. 250 km/h 7,1 / 8,2 l / 100 km
TT RS TFSI Quattro S-Tronic [Coupé/Roadster] 2,5 L5 7 prędkości auto całka 400 KM 480 Nm 3,7 / 3,9 sek. 250 km/h 9,1 / 9,4 l / 100 km

Audi Tt Rs 2019 Niebieski silnik

Wnętrze Audi TT

Stylistyka wnętrza Audi TT mocno przypomina starszego brata Audi R8, bardzo minimalistyczny i sportowy, stawiając na prostotę i dobrą jakość materiałów i wykończeń. Trzy wyróżniają się na desce rozdzielczej aeratory okrągłe, które integrują sterowanie klimatyzacją wewnątrz, a także brak ekranu dla systemu multimedialnego, który jest sterowany za pomocą okrągłego pokrętła MMI obok dźwigni zmiany biegów i wyświetla swoje informacje na cyfrowy zestaw wskaźników 12,3-calowy wirtualny kokpit Audi.

Audi TT Coupé ma konfigurację 2+2, z dwoma dużymi przednimi siedzeniami i dwoma tylnymi siedzeniami dla dzieci lub do pozostawienia przedmiotu, uzupełniając tę ​​przestrzeń ładunkową o 305-litrowy bagażnik. Jeśli chodzi o Audi TT Roadster, postaw na układ dwumiejscowy czysty, tracąc ten plus tylnych siedzeń i zadowalając się 280-litrowym bagażnikiem.

Audi TT Coupé

Dynamika Audi TT

W Diariomotor mieliśmy okazję jeździć Audi TT RS wielokrotnie, zarówno pojedynczo w wersji Roadster, jak i w megazakupach przeciwko najlepszym w swoim segmencie w wersji Coupé. Generalnie znajdujemy się w tej wersji RS z samochód sportowy o bardzo wysokich osiągach, z niezwykłą skutecznością i pokonywaniem zakrętów, zwłaszcza dzięki napędowi na cztery koła Quattro i z 2,5-litrowy 5-cylindrowy silnik, który wyróżnia się agresywnością i siłą w momencie dostarczenia 400 CV, które opracowuje, a wszystkim towarzyszył wielki ryk. Jednak dla czystych wrażeń z jazdy lepszymi alternatywami mogą być inne sporty, takie jak Alpine A110 lub BMW M2.

Bmw Z4 Audi Tt Rs 66

Historia Audi TT

Audi TT zostało zaprezentowane w 1998 obstawianie na rewolucyjny design o prostych i zaokrąglonych kształtach po którym nastąpiłoby od tego czasu wiele wersji, ze szczególnym uwzględnieniem sportowych alternatyw, takich jak Audi TT Quattro Sport. Istotne było również wprowadzenie wersja diesel w drugiej generacji który zadebiutował w 2007 roku.

Jako ciekawostkę, za sterami odpowiadała pierwsza generacja Audi TT przedstawić światu skrzynię biegów DSG, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Grupy Volkswagen, która w przypadku Audi nosi nazwę S-Tronic.

samochody_audi_tt_06

W pierwszych kierownicach tej trzeciej generacji, zaprezentowanych w 2014 roku, Audi pokazało nam Audi TT Clubsport Turbo z elektryczną turborozetą do 600 KM. To było konceptualistyczny tak, ale już wyjaśniło rolę, jaką elektryczne turbosprężarki będą odgrywać w przyszłości marki.

Bez wątpienia Audi TT stała się już w ciągu tych prawie 20 lat młodą ikoną, o sylwetce i doskonale zdefiniowanej i rozpoznawalnej filozofii, innowacyjnej i wyważonej, a nawet jeśli przejdziemy do najbardziej wyczynowych wersji w wydajnym samochodzie sportowym, który doskonale sprawdza się na co dzień.

Używane sportowe za 10 tysięcy euro Audi Tt 01

Ponadto, Audi zawsze flirtowało z ideą rodziny modeli wywodzących się z Audi TT, takich jak Audi TT Sportback (konkurencja dla Mercedesa CLA) czy Audi TT Offroad Concept, kompaktowy SUV z wygląd przypominający coupe, chociaż jego relief w parze z czwartą generacją jest wątpliwy.

Istnieje również wiele wersji sportowych i specjalnych Audi TT w jego ponad dwudziestoletniej historii, z których ostatnim jest Audi TT RS 40, które powstało z okazji czternastej rocznicy powstania napędu na cztery koła Quattro. , biorąc do skrajności 40 sztuk, które zostały z niego wyprodukowane.

Audi Tt Rs 40 Jahre Quattro

Czy ten post był pomocny?