Cechy Audi TT
ten Audi TT to dwumiejscowy i kompaktowy samochód sportowy, produkowany przez Audi od 1998 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2014 roku, która została zaktualizowana w 2019 roku o zmiana stylizacji. Audi TT charakteryzuje się tym, że jest przystępnym samochodem sportowym i nadaje się na co dzień, ale o wysokiej wydajności w najbardziej radykalnych wersjach, dostępnej w Nadwozie coupe 2 + 2 i dwumiejscowy kabriolet. Jest produkowany w fabryce Audi w Gyor (Węgry).
Wśród samochodów sportowych, które aspirują do rywalizacji z Audi TT, znajdziemy inne coupe w swojej klasie, takie jak BMW serii 2 Coupé, Nissan 370Z czy Porsche 718 Cayman, a także inne kabriolety, takie jak BMW Z4, Mazda MX- 5 lub Porsche 718 Boxster.
Wygląd zewnętrzny Audi TT
ten Audi TT Jest to coupe, które pasuje do segmentu C (rozmiar kompaktowy) wymiarami z jego Długość 4191 mm, znacznie bardziej kompaktowy od konkurentów, takich jak Nissan 370 X (4330 mm) czy BMW serii 2 Coupé (4432 mm). Jego wygląd zewnętrzny jest zgodny z podstawowymi kanonami firmy z Ingolstadt, z gigantycznym sześciokątnym grillem Pojedyncza ramka które kieruje frontem i oświetleniem LED, a wszystko otoczone mocnymi i zaznaczonymi liniami, które nadają mu mocny sportowy charakter.
Ponadto projekt trzeciej generacji Audi TT jest dziełem Jürgena Löfflera. zachowuje główne znaki tożsamości swoich poprzedników druga generacja (Walter de’Silva) i pierwsza generacja (Peter Schreyer), z linią stylistyczną, która zaczyna się na końcu przedniego układu optycznego i biegnie wzdłuż całkowicie poziomej strony, aż do zgaśnięcia na tylnych światłach, a także zaznaczonych stopni kół i drobnych detali, takich jak tylny spojler, który rozkłada się automatycznie, aby zapewnić większą siłę docisku tylnej osi oraz metalowy korek wlewu paliwa z logo modelu. Podobnie można go również wyposażyć w opcjonalny pakiet S Line który ma zderzaki, felgi i inne specyficzne elementy i odcienie więcej wyścigi.
Odnosić się do wersja kabriolet, zachowuje ten sam wygląd co wersja coupe, ale z konfiguracja dwumiejscowa, dwa duże stałe pałąki bezpieczeństwa za zagłówkami każdego siedzenia i elektryczny miękki blat.
Gama silników Audi TT
Gama silników Audi TT składa się wyłącznie z: turbodoładowane silniki benzynowe, po utracie wersji turbodiesla 2.0 TDI wraz z wprowadzeniem na rynek zmiana stylizacji pod koniec 2018 roku.
W związku z tym ma Blok cylindrów 2,0 litra w wersjach 197 KM (TT 40 TFSI), 245 KM (TT 45 TFSI) i 306 KM (TT S) plus 2,5 litra z 5 cylindrami o mocy 400 KM i moment obrotowy 480 Nm dla najbardziej radykalnej wersji: Audi TT RS.
Poza niektórymi wariantami podstawowych wersji, które możemy znaleźć z napędem na przednie koła i sześciobiegową manualną skrzynią biegów, prawie wszystkie kombinacje przechodzą przez system Napęd na cztery koła Quattro i jeden Automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-Tronic z 7 relacjami.
Wersja | Silnik | Reszta | Trakcja | Moc | Para | 0 – 100 km/h | Vel. max. | Średnie zużycie WLTP |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TT 40 TFSI S-Tronic [Coupé/Roadster] | 2,0 L4 | 7 prędkości auto | Ołów | 197 KM | 320 Nm | 6,6/6,9 sek. | 250/247 km/h | 6,8 / 7,0 l / 100 km |
TT 45 TFSI [Coupé/Roadster] | 2,0 L4 | facet. 6 prędkości | Ołów | 245 KM | 370 Nm | 5,9 / 6,1 sek. | 250 km/h | 7,0 / 7,2 l / 100 km |
TT 45 TFSI S-Tronic [Coupé/Roadster] | 2,0 L4 | 7 prędkości auto | Ołów | 245 KM | 370 Nm | 5,8 / 6,0 sek. | 250 km/h | 7,1 / 7,3 l / 100 km |
TT 45 TFSI Quattro S-Tronic [Coupé/Roadster] | 2,0 L4 | 7 prędkości auto | całka | 245 KM | 370 Nm | 5,2 / 5,5 sek. | 250 km/h | 7,9 / 8,1 l / 100 km |
TT S TFSI Quattro S-Tronic [Coupé/Roadster] | 2,0 L4 | 7 prędkości auto | całka | 306 KM | 400 Nm | 4,5 / 4,8 sek. | 250 km/h | 7,1 / 8,2 l / 100 km |
TT RS TFSI Quattro S-Tronic [Coupé/Roadster] | 2,5 L5 | 7 prędkości auto | całka | 400 KM | 480 Nm | 3,7 / 3,9 sek. | 250 km/h | 9,1 / 9,4 l / 100 km |
Wnętrze Audi TT
Stylistyka wnętrza Audi TT mocno przypomina starszego brata Audi R8, bardzo minimalistyczny i sportowy, stawiając na prostotę i dobrą jakość materiałów i wykończeń. Trzy wyróżniają się na desce rozdzielczej aeratory okrągłe, które integrują sterowanie klimatyzacją wewnątrz, a także brak ekranu dla systemu multimedialnego, który jest sterowany za pomocą okrągłego pokrętła MMI obok dźwigni zmiany biegów i wyświetla swoje informacje na cyfrowy zestaw wskaźników 12,3-calowy wirtualny kokpit Audi.
Audi TT Coupé ma konfigurację 2+2, z dwoma dużymi przednimi siedzeniami i dwoma tylnymi siedzeniami dla dzieci lub do pozostawienia przedmiotu, uzupełniając tę przestrzeń ładunkową o 305-litrowy bagażnik. Jeśli chodzi o Audi TT Roadster, postaw na układ dwumiejscowy czysty, tracąc ten plus tylnych siedzeń i zadowalając się 280-litrowym bagażnikiem.
Dynamika Audi TT
W Diariomotor mieliśmy okazję jeździć Audi TT RS wielokrotnie, zarówno pojedynczo w wersji Roadster, jak i w megazakupach przeciwko najlepszym w swoim segmencie w wersji Coupé. Generalnie znajdujemy się w tej wersji RS z samochód sportowy o bardzo wysokich osiągach, z niezwykłą skutecznością i pokonywaniem zakrętów, zwłaszcza dzięki napędowi na cztery koła Quattro i z 2,5-litrowy 5-cylindrowy silnik, który wyróżnia się agresywnością i siłą w momencie dostarczenia 400 CV, które opracowuje, a wszystkim towarzyszył wielki ryk. Jednak dla czystych wrażeń z jazdy lepszymi alternatywami mogą być inne sporty, takie jak Alpine A110 lub BMW M2.
Historia Audi TT
Audi TT zostało zaprezentowane w 1998 obstawianie na rewolucyjny design o prostych i zaokrąglonych kształtach po którym nastąpiłoby od tego czasu wiele wersji, ze szczególnym uwzględnieniem sportowych alternatyw, takich jak Audi TT Quattro Sport. Istotne było również wprowadzenie wersja diesel w drugiej generacji który zadebiutował w 2007 roku.
Jako ciekawostkę, za sterami odpowiadała pierwsza generacja Audi TT przedstawić światu skrzynię biegów DSG, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Grupy Volkswagen, która w przypadku Audi nosi nazwę S-Tronic.
W pierwszych kierownicach tej trzeciej generacji, zaprezentowanych w 2014 roku, Audi pokazało nam Audi TT Clubsport Turbo z elektryczną turborozetą do 600 KM. To było konceptualistyczny tak, ale już wyjaśniło rolę, jaką elektryczne turbosprężarki będą odgrywać w przyszłości marki.
Bez wątpienia Audi TT stała się już w ciągu tych prawie 20 lat młodą ikoną, o sylwetce i doskonale zdefiniowanej i rozpoznawalnej filozofii, innowacyjnej i wyważonej, a nawet jeśli przejdziemy do najbardziej wyczynowych wersji w wydajnym samochodzie sportowym, który doskonale sprawdza się na co dzień.
Ponadto, Audi zawsze flirtowało z ideą rodziny modeli wywodzących się z Audi TT, takich jak Audi TT Sportback (konkurencja dla Mercedesa CLA) czy Audi TT Offroad Concept, kompaktowy SUV z wygląd przypominający coupe, chociaż jego relief w parze z czwartą generacją jest wątpliwy.
Istnieje również wiele wersji sportowych i specjalnych Audi TT w jego ponad dwudziestoletniej historii, z których ostatnim jest Audi TT RS 40, które powstało z okazji czternastej rocznicy powstania napędu na cztery koła Quattro. , biorąc do skrajności 40 sztuk, które zostały z niego wyprodukowane.