Saltar al contenido

Audi r8

30 de julio de 2021
Audi r8

Audi R8 to supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu, wyprodukowany przez Audi. Jego druga generacja została wprowadzona na rynek latem 2015 roku i zaktualizowana pod koniec 2018 roku.

Logo Audi

Cechy Audi R8

karoseriaCoupé
drzwi2
place2
pień112 l
moc540 – 620 KM
konsumpcja12,9 – 13,1 l / 100km
Cena £ 199 600 €
oszacowanie

ten Audi r8 Jest to supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu, wyprodukowany przez Audi. Jego druga generacja została wprowadzona na rynek latem 2015 r. i zaktualizowana pod koniec 2018 r. Jest to jedyny samochód w swoim segmencie, który zachowuje wolnossący silnik V10 (o mocy 570 KM lub 620 KM) wraz z Lamborghini Huracán, z którym jest dzieli większość swoich elementów, oprócz silnika V10. ten Cena Audi R8 część od 200 000 euro.

Audi R8 walczy w bardzo konkurencyjnym segmencie z wszelkiego rodzaju recepturami, aby zrozumieć wysokie osiągi, w ten sposób znajdujemy modele takie jak McLaren 570S, Mercedes-AMG GT, Aston Martin Vantage, Porsche 911 Turbo i Ferrari 488 GTB, wszystkie z których silniki z turbodoładowaniem. Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku, ze wszystkimi informacjami o Audi R8 i jego rywalach.

Audi R8 2019 Plik 1118 039

Wygląd zewnętrzny Audi R8

Projekt drugiej generacji Audi R8 został zrewidowany pod koniec 2018 roku poprzez modyfikację estetyki zderzaków i przedniego grilla, dodając dodatkowy akcent agresywności widoczny w innych modelach marki zaktualizowanych w tym samym czasie co Audi. A1. Jednak R8 nadal zachowuje filozofię oferowania sportowej estetyki, ale jednocześnie eleganckiej.

Audi R8 zawsze charakteryzowało się muskularną sylwetką, ale pozbawioną linii i konturów, które przesadzają w jego proporcjach. Jego stan jako tylnego centralnego silnika zmusza do zintegrowania krótkiego nosa wraz z przednią kabiną, typową dla tych konfiguracji śmigła, tworząc tył, w którym śmigło jest absolutnym bohaterem z bardzo wiodącą komorą silnika, która jest nawet wyeksponowana przez szklane drzwi, które może zawierać niezależne oświetlenie LED.

Audi R8 2019 Plik 1118 021

W sekcji wymiarowej znajdziemy samochód, którego długość sięga 4,4 metra, a szerokość sięga 2 metrów, wymiary ponownie uwarunkowane konfiguracją śmigieł. Boczne wloty powietrza, lepiej znane jako «boczne ostrza”, to jedna z najbardziej rozpoznawalnych cech R8 od jego pierwszej generacji.

Silnik V10 do Audi R8

Audi R8 jest sprzedawane z pojedynczym silnikiem, wolnossącym V10 o pojemności 5,2 litra, ze smarowaniem suchej miski olejowej i bezpośrednim wtryskiem. Oferowany jest w dwóch wersjach mocy, 570 KM i 620 KM. Ta najnowsza wersja odpowiada Audi R8 V10 Performance quattro, najmocniejszy model w gamie R8. W pierwszym przypadku przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy, podczas gdy wersja wyczynowa robi to w 3,1 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 331 km/h. W obu przypadkach silnik można skojarzyć tylko z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic.

Audi R8 2019 Plik 1118 045

ten Napęd na cztery koła quattro jest standardem we wszystkich Audi R8 I jest to jedna z cech charakterystycznych supersamochodu. Dzięki korzystnemu rozkładowi mocy na tylną oś podczas normalnej jazdy pozwala na bardzo wysokie tempo jazdy bez bycia «pilotem”. Daje kierowcy dużo bezpieczeństwa, oszczędza mu pracy i pozwala na większe przyspieszenie niż supersamochód z napędem na tylne koła. Jego napęd na wszystkie koła umożliwia przesyłanie do 100% mocy na każdą z osi samochodu, a elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu automatycznie rozdziela moment obrotowy między dwa tylne koła.

Wnętrze Audi R8

Dwumiejscowe wnętrze W Audi R8 dominuje w pełni cyfrowe oprzyrządowanie. 12,3-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości znajduje się tam, gdzie normalnie byłyby zegary. Za pomocą tego ekranu można sterować wszystkimi systemami nawigacyjnymi i informacyjno-rozrywkowymi samochodu, eliminując potrzebę korzystania z ekranu w konsoli środkowej.

Audi R8 2019 Arkusz 1118 009

Pozwala to na stworzenie minimalistycznego designu wnętrza samochodu, co skutkuje dobrą widocznością. Systemami steruje się za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy – ​​projekt inspirowany prototypami Le Mans – oraz MMI touch, pokrętła z powierzchnią dotykową do ręcznego wprowadzania poleceń.

Całe pilotowanie jest regulowane przez selektor trybu jazdy, który kontroluje reakcję silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego i elektronicznych pomocy pilotażowych. Każdy parametr można indywidualnie modyfikować, podobnie jak dźwięk spalin silnika.

Audi R8 2019 Arkusz 1118 080

Audi R8 Spyder: wersja kabriolet

Dostępna jest wersja kabrioletu Audi R8, zwana Audi R8 Spyder. Wymień dach na miękki dach sterowany elektrycznie. Wygląd zewnętrzny samochodu różni się z tyłu, z nową osłoną, która nie odsłania już silnika. Jest dostępny z silnikiem 5.2 V10 FSI 570 KM, z opcją dla wersji Performance o mocy 620 KM.

Chociaż jest o 208 kg cięższy od coupe, w najmocniejszej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/hw zaledwie 3,2 sekundy i bez problemu przekracza 320 km/h. Audi pracowało nad zwiększeniem sztywności skrętnej tego kabrioletu, który jest o 50% sztywniejszy niż jego poprzednik, a zwłaszcza mniej sztywny niż coupe.

test_audi_r8_rws_dcd_0318_047_mdm

Audi R8 RWS: z napędem na tylne koła

Przed aktualizacją 2018 Audi Sport wypuściło limitowaną edycję 999 egzemplarzy R8 o nazwie Audi R8 RWS, której główną cechą było wyeliminowanie napędu na wszystkie koła na rzecz konfiguracji napędu. W połączeniu z silnikiem V10 w wersji 540 KM, seria R8 Rear Wheel stała się pierwszym Audi Sport, w którym nie zainstalowano napędu na wszystkie koła, oferując bardziej sportowy i rozrywkowy charakter (patrz test Audi R8 RWS). Ta limitowana edycja była w sprzedaży od niespełna roku (2018), w wersjach coupe i spyder oraz oferując niższe ceny niż wersje z napędem na cztery koła, dzięki czemu stała się limitowaną serią nie tylko ciekawszą, ale i bardziej ekonomiczną.

audi_r8_mercedes_amg_gtc_mdm_12

Testy Audi R8 na Diariomotor

W Diariomotor wykonaliśmy kilka Testy Audi R8, zarówno w wersji coupe, jak i Spyder. Najciekawsze jest prawdopodobnie porównanie Audi R8 i Nissana GT-R Track Pack, bliskiego rywala pod względem mocy i osiągów, oraz porównanie Audi R8 Spyder z Mercedes-AMG GT C Roadster, bezpośrednim rywalem jego stan kabrioletu i poziom przyjemności, jaki zapewnia. Mieliśmy również przyjemność przetestować Audi R8 na torze Montmeló, podczas kursu jazdy zorganizowanego przez Audi.

W pierwszej generacji zmierzyliśmy Audi R8 Spyder z Porsche 911 Carrera 4S i wybraliśmy się w podróż do Lizbony z Audi R8 LMX. Również w tym czasie dokonaliśmy porównania między Audi R8 i McLaren 12C w Sierra de Ronda.

Audi R8 2019 Arkusz 1118 060

Polecane wideo Audi R8

1627609779 868 Audi r8

Czy ten post był pomocny?