Cechy Audi e-tron GT
ten Audi e-tron GT Jest to elektryczny sedan o konstrukcji «coupe”, wyprodukowany przez Audi. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja, zaprezentowana w 2021 roku. Audi e-tron GT Charakteryzuje się bardzo sportową dynamiką, osiągając moc do 646 CV i 488 km autonomii. Zachowując różnice techniczne w napędzie i platformie, mówimy o koncepcji bardzo podobnej do Audi A7 Sportback. Ponadto, Audi e-tron GT zostało opracowane na bazie Porsche Taycan (obaj producenci należący do Grupy Volkswagen). Jest budowany w fabryce Audi w Neckarsulm (Niemcy). Jest to trzeci model Audi w gamie samochodów elektrycznych po Audi e-tron i Audi e-tron Sportback.
Wśród elektrycznych sedanów aspirujących do rywalizacji z Audi e-tron GT znajdziemy inne sedany w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Porsche Taycan i Tesla Model S.
Audi e-tron GT to pierwszy samochód elektryczny opracowany przez Audi Sport
Wygląd zewnętrzny Audi e-tron GT
Biorąc pod uwagę To Audi Sport, a nie Audi, odpowiada za rozwój i produkcję Audi e-tron GT, pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w jego projekcie, jest użycie zauważalnie bardziej sportowa estetyka niż w konwencjonalnej gamie Audi, jak również w pozostałych modelach z dotychczasowej gamy «e-tron”. Audi e-tron GT wprowadza na rynek nowy język projektowania, który charakteryzuje się zastosowaniem masywnych nadkoli, aż 21-calowych kół i bardzo ponętnego tyłu, w którym wyróżnia się dyfuzor i zastosowanie bardzo wiodącej optyki OLED. Oferują światło animacja podczas otwierania i zamykania pojazdu, a to samo dzieje się z przodu, odnajdując duży przedni grill, duże boczne wloty powietrza i ostrą optykę LED.
Jego widok z boku warunkuje całe ciało, które pomimo osiągnięcia 4,96 metra długości, oferuje bardzo sportową sylwetkę dzięki stromym spadkom dachu do pnia (wysokość 1,38 metra). Ogólnie rzecz biorąc, jest to jedno z nowoczesnych Audi o bardziej odmiennym i dopracowanym designie, z pięknym połączeniem osiągów na tle powietrza i efektu.
Projekt wnętrza Audi e-tron GT
ten Stylistyka wnętrza Audi e-tron GT wydaje się nieco bardziej konwencjonalna, z wyborem materiałów godnych pochwały: włókno węglowe, Alcantara, skóra syntetyczna, wysokiej jakości tekstylia, aluminium. Zamontuj cyfrową deskę rozdzielczą 12,3″ i 10.1 «wyświetlacz centralny systemu Infotainment; który przedstawia ewolucję względem Audi e-tron, stawiając na poziome linie, minimalizm i dużą obecność ekranów.
Kabina jest przeznaczona do schronienia 4 osoby i ma dwa kufry, 405 litrów z tyłu (lub 366 litrów w wersji RS) i 85 litrów z przodu.
Silnik elektryczny Audi e-tron GT i osiągi
Podobnie jak Porsche Taycan, Audi e-tron GT bazuje na tej samej platformie J1 opracowany wyłącznie przez Grupę Volkswagen do produkcji wysokowydajnych, w 100% elektrycznych samochodów. .
Taka konstrukcja skutkuje powstaniem akumulatorów litowo-jonowych o pojemności brutto 93 kWh (pojemność netto 85 kWh) umieszczonych pod podłogą kabiny pasażerskiej, co zapewnia idealne rozłożenie ciężaru i bardzo nisko położony środek ciężkości.
Dostępne są 2 wersje, obie z dwoma silnikami elektrycznymi, przy czym silnik tylny jest powiązany z dwubiegową skrzynią biegów:
Model | Moc | Moment silnika Motor | 0-100 km/h | Autonomia WLTP |
---|---|---|---|---|
Audi e-tron GT quattro | 476 KM (530 KM w trybie doładowania) | 630 Nm | 4,1 sekundy | 487 km |
Audi RS e-tron GT | 598 KM (646 KM w trybie doładowania) | 830 Nm | 3,3 sekundy | 472 km |
Obie wersje są maszynami bardzo dynamicznymi, dzięki konfiguracji podwozia. Posiadają trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne – w standardzie adaptacyjne w RS-, tylny ograniczający system wektorowania momentu obrotowego, oraz czterokołowy układ kierowniczy. Opcjonalnie układ hamulcowy może być wykonany z ceramiki węglowej. Ponadto pod względem ładowania jest kompatybilny z systemem szybkiego ładowania o napięciu 800 woltów, który może przywrócić 80% akumulatorów w 20 minut.
Jak sobie radzi Audi e-tron GT?
W Diariomotor testowaliśmy Audi e-tron GT oraz Audi RS e-tron GT. Najważniejszymi kluczami, które definiują całą gamę Audi e-tron GT, jest jego wysoka jakość, komfort jazdy i wysokie osiągi.
Porównania z jego bliskim krewnym Porsche Taycan są nieuniknione, ponieważ zaczynają od tej samej platformy J1 grupy Volkswagen, znajdując w Taycanie bardziej sportowe wrażenia z jazdy w odczuciach i reakcjach, delektując się bardziej wyrafinowanym i komfortowym charakterem w e-tronie GT, nawet w wersji sportowej RS.
Różnice między obiema wersjami są subtelne, ale jeśli szukamy tej dodatkowej wydajności i zachowania, RS jest skokiem, który warto ocenić.
Cieszy się dynamicznie doskonałe przyspieszenie i właściwości jezdne, oferując wrażenia prawdziwego samochodu sportowego, gdy tego wymagamy, a nawet zapewniając pewien poziom zwinności dzięki kierunkowej tylnej osi. Jednak nastrój e-tron GT zachęca więcej do długich podróży – zrelaksowany, ale z dużą prędkością- korzystając z rozpieszczania, jakie oferuje wszystkim swoim mieszkańcom.