Saltar al contenido

Audi a8

27 de julio de 2021
Audi a8

Audi A8 to luksusowa limuzyna z segmentu F, produkowana przez niemieckiego producenta Audi od 1994 roku. Obecnie na rynku pojawia się czwarta generacja, prezentowana w 2017 roku.

Logo Audi

Cechy Audi A8

karoseriaSedan
drzwi4
place5
pień505 litrów
moc286 – 571 KM
konsumpcja l / 100km
Cena £
oszacowanie

ten Audi a8 to luksusowy sedan segmentu F, produkowany przez niemieckiego producenta Audi od 1994 roku. Obecnie na rynku pojawia się czwarta generacja, prezentowana w 2017 roku. Audi A8 charakteryzuje się oferowaniem najnowszych technologii marki oraz wnętrzem, w którym znajdziemy duża przestrzeń i doskonałe wykończenia i regulacje, a także doskonały komfort. Jest produkowany w fabryce Audi w Neckarsulm (Niemcy). Cena Audi A8 zaczyna się od wartości zbliżonych do 100 000 euro.

Wśród luksusowych sedanów, które aspirują do rywalizacji z Audi A8, znajdziemy inne modele w swojej klasie, w tym BMW serii 7, Mercedes S-Class i Lexus LS.

audi-a8-2018-dm-126

Design Audi A8

ten Audi A8 ma trzeźwy design co podkreśla z jednej strony obecność bardzo wyraźnych przetłoczeń prostych, a z drugiej zestaw optyki z reflektorami Matryca HD LED z podświetleniem laserowym w przednich światłach i z technologią OLED z tyłu. Musimy również wspomnieć o sześciokątnym designie grilla oraz wydatnych wstawkach zderzaków i listew progowych.

Ogólnie jej wizerunek jest ściśle związany z tym, co rozumiemy przez niemiecki projekt a poza tą trzeźwością, o której wspomnieliśmy, i jej dostojnym zachowaniem możemy podkreślić, że rzutuje na czynnik samochód techniczny.

audi-a8-2018-dm-137

ten Audi A8 czwartej generacji jest zbudowane na platformie MLB EVO, platforma, na której wielkie wykorzystanie aluminium i to jest również używane w Audi Q7 i Bentley Bentayga.

Dotyczące wymiary Audi A8 znajdujemy się o długości 5172 mm, szerokości 2130 mm (wraz z lusterkami) i wysokości 1473 mm, przy rozstawie osi 2998 mm. W starszych istnieje większa wersja o nazwie Audi A8, o długości 5302 mm i odległości między osiami 3128 mm, co wpływa na jeszcze większą zamieszkiwalność.

audi-a8-2018-dm-112

Wnętrze Audi A8

w Wnętrze Audi A8 podkreśla ogromną przestronnośćJest to bardzo przestronny i wygodny salon. Jeśli chodzi o design, do naszej dyspozycji oddaje czwartą generację Audi A8 bardzo pozioma linia, z dobrym dopasowaniem, doskonałymi wykończeniami i detalami.

Obecność w pełni cyfrowe oprzyrządowanie, Audi Virtual Cockpit i zestaw podwójnych ekranów na konsoli środkowej, przy czym dolny ekran zastępuje klasyczne fizyczne przyciski. Na przykład użyjemy tego ekranu do zarządzania klimatyzacją.

audi-a8-2018-dm-127

Drewno, skóra, aluminium, powierzchnie w błyszczącym czarnym wykończeniu … i oczywiście nie możemy pominąć projektu przyjętego przez czteroramienną kierownicę, możliwość posiadania połączonych usług lub System dźwiękowy Bang & Olufsen Zaawansowany system dźwiękowy.

Musimy to również podkreślić tylne siedzenia Audi A8 nadają się do przyjęcia konfiguracji limuzyna, z centrum sterowania znajdującym się na centralnym pomoście, z którego możemy zarządzać systemem multimedialnym, klimatyzacją czy układem siedzeń. W rzeczywistości tylne siedzenie znajdujące się za pasażerem można odchylić, aby pasażer na tylnych siedzeniach mógł rozprostować nad nim nogi.

audi-a8-2018-dm-118

audi-a8-2018-dm-120

Silniki Audi A8

Audi A8 jest dostępne z dwoma silnikami, jednym wysokoprężnym i jednym benzynowym. Audi A8 mają napęd na cztery koła quattro a jego skrzynia biegów jest automatyczna skrzynia biegów tiptronic.

Wersja wysokoprężna nosi nazwę A8 50 TDI, 286 KM i ma łagodną hybrydę V6, która przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 5,9 sekundy. Jego oficjalne zużycie w cyklu mieszanym wynosi 5,6 litra na 100 kilometrów, co czyni go idealną opcją dla tego modelu, oferującą najlepszy stosunek osiągów do zużycia.

audi-a8-2018-dm-132

Mechanika benzynowa to V6 3.0 TFSI z 340 końmi. Ta wersja nosi nazwę A8 55 TFSI i przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 5,6 sekundy.

W tej chwili silniki benzynowe V8 i W12 nie są sprzedawane, podobnie jak hybryda typu plug-in, która wykorzystywała silnik V6 3.0 TFSI i silnik elektryczny, który osiągnął 449 koni; chociaż, według Audi, pod koniec 2019 roku zostanie wprowadzona «inna, mocniejsza mechanika diesla”.

audi-a8-2018-dm-135

48-woltowa instalacja elektryczna Audi A8

Aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na prąd, Audi A8 pożegnało się z konwencjonalnymi 12-woltowymi instalacjami na rzecz Instalacja 48 V co czyni go bardziej wydajnym. Opisujemy ten typ instalacji w artykule «Odkryj rewolucję 48 woltów w tych 4 klawiszach”.

Zastosowanie tej technologii, którą Audi nazwało Mild Hybrid, pozwoliłoby marce osiągnąć zużycie nawet o 0,7 l/100 km niższe w rzeczywistych warunkach drogowych, dając nam lepsze systemy start/stop lub możliwość awansowania z głównym Silnik wyłączony.

audi-a8-2018-dm-138

Aktywny system zawieszenia Audi A8

Audi A8 2018 posiada: aktywny system zawieszenia opiera się na wykorzystaniu czterech silników elektrycznych, po jednym na każde koło, które odpowiadają za regulację tego ustawienia zawieszenie pneumatyczne niezależnie w zależności od stanu asfaltu, dzięki czemu uzyskuje się lepszą dynamikę i większy komfort. Dla tej technologii niezbędne jest zastosowanie instalacji 48 V.

Oprócz korzystania z tego systemu zawieszenia, aktywuje Audi A8 ma kierowaną tylną oś. System ten sprawia, że ​​tylne koła skręcają się solidarnie z przednimi lub w przeciwnym kierunku w zależności od prędkości, dzięki czemu możemy cieszyć się większą zwrotnością lub lepszą stabilnością.

audi-a8-2018-dm-114

Jakie funkcje ma Audi A8 jako samochód autonomiczny?

Audi A8 2018 ma funkcję, którą nazwano Pilot jazdy w korkach Audi AI, proponuje nam jazda półautonomiczna w bardzo korzystnym scenariuszu, na autostradzie, przy prędkości poniżej 60 km/h. Tak długo, jak pozwala na to prawodawstwo dotyczące samochodów autonomicznych na naszym rynku, możemy puścić kierownicę.

Ponadto Audi A8 2018 ma funkcje zdalne parkowanie, co pozwala nam usunąć lub odstawić samochód na miejsce parkingowe z telefonu komórkowego.

audi-a8-2018-dm-117

Jak sobie radzi Audi A8?

Na Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Audi A8 2018: pojedź nim, przeanalizuj jego wnętrze i zobacz, jak jeździ. Jeśli Audi A8 w jakiś sposób wyróżnia się, to z powodu zawieszenia pneumatycznego z w pełni aktywnym systemem elektromechanicznym, który uznaliśmy za najwygodniejszy na rynku. Audi A8 zaskoczyło nas również jakością jazdy i komfortem na pokładzie.

Audi s8

W lipcu 2019 roku Audi wprowadziło Audi S8. Jest to najbardziej sportowa wersja Audi A8, o mocy 571 KM, która skupia się na podwoziu pełnym technologii, które obiecuje oferować znacznie lepszą dynamikę.

2020 Audi S8 0619 005

Audi S8 debiutuje jako nowość Silnik 4.0 V8 Twin-Turbo opracowany we współpracy z Porsche i widziany już w innych ewolucjach modeli, takich jak Bentley Continental GT lub Lamborghini Urus. W tym przypadku maksymalna moc to 571 CV przy maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Ten silnik jest instalowany w standardzie 48-woltowa półhybrydowa technologia napędu obiecać zmniejszenie zużycia o 0,8 l/100 km. Skrzynia biegów jest 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, a napęd na wszystkie koła to integralne quattro ze sportowym tylnym mechanizmem różnicowym w standardzie. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 250 km/h.

Ale wielki nowością tego Audi S8 jest zastosowanie nowego predykcyjnego zawieszenia pneumatycznego w stanie czytać drogę, aby dostosować każdy wstrząs niezależnie. Ma również funkcję ograniczenia przechyłu, w którym ciało pochyla się w kierunku wnętrza krzywizn.

2020 Audi S8 0619 001

Czy ten post był pomocny?