Cechy Audi A1
ten Audi A1 to jest utylitarny, a małe auto, miasto z powołaniem premium, alternatywa dla Volkswagena Polo, Fiata 500, DS3, Alfy Romeo MiTo, a zwłaszcza MINI. Nie przegap naszego poradnika zakupowego, jeśli myślisz o zakupie małego pojazdu użytkowego, takiego jak A1.Audi A1 jest produkowane w Hiszpanii, a konkretnie w fabryce SEAT-a w Martorell.
Jej pierwsza generacja trafiła na rynek w 2010 roku, a w 2018 zaprezentowano drugą edycję, o wyraźnym charakterze technologicznym. Audi wie, że nie może zaniedbywać żadnego segmentu, a dotyczy to również segmentu B. Dlatego A1 skupia w bardzo zredukowanym formacie całe know-how marki za pomocą czterech pierścieni. Audi A1 jest pozycjonowane jako wejście do gamy Audi, myśląc o kliencie, która szuka najlepszych, nie rezygnując z niczego.
Audi A1: typowy design Audi
ten Audi A1 minimalnie przekracza 4 metry, pozostając w 4,03 metra długości. Przód jest bardzo efektowny dzięki bardzo osobistemu podpisowi oświetleniowemu lighting, w kształcie strzały, która znajduje swoją replikę w tylnych światłach. Przedni grill oczywiście przyjmuje trapezoidalny styl XXL z pozostałych modeli marki. Na uwagę zasługują również trzy małe wloty powietrza pod maską, wyraźna aluzja do Audi Sport quattro z 1984 roku.
Widok z boku mocno przypomina Audi Q2, ponieważ możliwość posiadania pływający dach Sprawia, że słupek C ma typowy wygląd klina. Nie brakuje bardzo kanciastych pilotów, które sięgają do płetwy, a także lubBogate listwy ozdobne na zderzaku podkreślają sportowy charakter całości, w tym rury wydechowe, które na szczęście są prawdziwe i w niektórych wersjach widoczne.
Młode, cyfrowe i kolorowe wnętrze Audi A1
Wnętrze nowego Audi A1 2018 to w zasadzie pozioma powierzchnia skupiająca praktycznie wszystkie elementy sterujące. Otwory wentylacyjne kierowcy rozmieszczone są wokół oprzyrządowania, wzmacniając wrażenie «kokpitu” podczas siadania, zawiera również kolorowe wykończenia, oświetlenie otoczenia i jeszcze bardziej kanciaste kształty.
ten Audi A1 Oferuje również pokój odpowiedni dla czterech osób dorosłych, podróżujących nieco węższą piątą osobą. Jego pień rośnie do 335 litrów, będąc jednym z najbardziej wydajnych w swoim segmencie, oferującym również różne możliwości konfiguracji.
Technologia, silniki i bezpieczeństwo Audi A1
Audi A1 może wyposażyć m.in. oprzyrządowanie cyfrowe, dwustrefowa klimatyzacja, różne tryby jazdy lub duży ekran dotykowy zdolny do rozpoznawania pisma ręcznego odziedziczone po Audi A8, z którego sterowany jest system informacyjno-rozrywkowy, który będzie oferował usługi połączone.
Zakres Audi A1 składa się z silników benzynowych. Od dziś Audi A1 nie będzie dostępne z silnikiem wysokoprężnym.
Napęd dostępowy to trzycylindrowy turbodoładowany silnik 1.0 TFSI o dwóch poziomach mocy: 95 i 115 KM. Powyżej znajduje się 1,5 TFSI 150 CV z odłączeniem butli, umieszczając jako najpotężniejszą opcję również znaną 2,0 TFSI 200 CV. Wszystkie oprócz najmocniejszych są standardowo wyposażone w manualną skrzynię biegów, chociaż tradycyjne podwójne sprzęgło S-Tronic są dostępne jako opcja.
Reflektory i światła w pełni LED, asystent zmiany pasa i martwego pola, adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korku, półwspomagany system parkowania… Audi A1, którego druga generacja jest produkowana w Martorell w Barcelonie, wraz z SEAT-em Ibiza, jest pozycjonowana jako najbardziej technologicznie miejskie w tym segmencie.
Jak tam Audi A1?
Podczas naszego testu Audi A1 2019 byliśmy w stanie przetestować 30 TFSI (1,0 ze 116 KM), 35 TFSI (1,5 ze 150 KM) i 40 TFSI (2,0 ze 200 KM). Chociaż wersja 116 KM jest pod każdym względem najbardziej logicznym zakupem ze względu na stosunek ceny do wydajności, prawdą jest, że blok 1.5 TFSI o mocy 150 KM wydał nam się najciekawszym silnikiem w gamie za dobre działanie i doskonały kompromis między zużyciem a wydajnością.
Pod względem jakości odnajdujemy pewien słodko-gorzki smak, bo choć nie ma wątpliwości, że personalizacja odgrywa kluczową rolę, to jednak nie wszystkie tworzywa przekonały nas dotykiem, zwłaszcza te zastosowane w panelach drzwi lub dolnej części deski rozdzielczej.
Dynamicznie Audi A1 2019 nie zawodzi i zachowuje doskonałe zachowanie prace związane z jazdą na zakrętach i zawieszeniem. A1 oferuje wrażenia z jazdy podobne do kompaktu. Jako punkt do poprawy i tylko dla tych, którzy cenią bardziej sportowy profil jazdy, przegapiliśmy mniej filtrowany adres.
Samochód miejski Audi A1
ten Samochód miejski Audi A1 Jest to «crossover” wersja Audi A1. Aby przekształcić platformę Polo w crossover, Audi zwiększył prześwit o ponad 4 centymetry, dodając także baterię zewnętrznych elementów ochronnych i estetycznych akcentów, aby nadać A1 bardziej rustykalny wygląd. Więcej informacji na temat miejskiego carvera Audi A1.
Citycarver A1 ma plastikowe zabezpieczenia obwodowe, dodatkowe zabezpieczenia podwozia i specyficzny ośmiokątny grill dla tego modelu. Koła o średnicy do 18 cali, różne kombinacje kolorów nadwozia i dachu oraz ta dodatkowa wysokość do podłoża, definiują estetyczną linię wyraźnie odróżniającą się od konwencjonalnego A1.
Wewnątrz znajdujemy deska rozdzielcza praktycznie nie do odróżnienia od normalnych wersji Audi A1 Sportback, choć prawdą jest, że pozwala na wiele opcji indywidualizacji w zakresie kombinacji kolorystycznych.
Krótko mówiąc, citycarver A1 to wersja których zmiany są zasadniczo estetyczne, NS nie posiada napędu na wszystkie koła (Platforma Polo na to nie pozwala), co daje nam większą łatwość wsiadania i wysiadania, lepszą widoczność w ruchu, ale także premię cenową w porównaniu do Audi A1 Sportback, która nie przełoży się na żadne osiągi w terenie.