Cechy Volkswagena Taigo
ten Volkswagen tajgo, to miejski SUV w stylu coupe, segment B, produkowany przez Volkswagena, który jest sprzedawany w Europie od 2021 roku. Volkswagen Taigo jest bardziej sportowa alternatywa dla Volkswagena T-Cross. Ponieważ jest zbudowany na platformie MQB-A0 – tej samej, z której korzystają Volkswagen Polo i T-Cross – Volkswagen Taigo jest produkowany w Hiszpanii, a konkretnie w Fabryka Volkswagena w Landaben (Navarra).
Nowy Volkswagen Taigo otwiera nowy model na rynku, stając się pierwszym SUV-em użytkowym w wersji coupe. Z tym założeniem w tej chwili nie ma bezpośredniego rywala, choć prawdą jest, że istnieją modele, które ze względu na moc, cenę i orientację mają ten sam cel, co Taigo. Są to między innymi SEAT Arona, Renault Captur czy Kia Stonic.
Wygląd zewnętrzny Volkswagena Taigo
Stylistyka Volkswagena Taigo jest podobna do języka Volkswagena T-Cross, ale z zaakcentowanym spadkiem dachu, gdzie tył jest bohaterem ze względu na wyraźny spadek słupka «C”, który wraz z dużymi felgami aluminiowymi od 16 do 18 cali nadaje mu bardziej sportowy charakter.
Volkswagen Taigo ma nieco inny grill niż T-Cross, ciemniejszy, z bardziej postrzępioną optyką niż T-Cross, który może być Matrix-LED. Chrom jest widoczny i zderzak jest agresywny, z efektownymi światłami przeciwmgielnymi. Tylna optyka prawie nie różni się od tych obecnych w Volkswagenie T-Crossie, ale pod tylną klapą znajdziemy kontrastowy zderzak, który biegnie na szerokość samochodu.
Projekt wnętrza Volkswagena Taigo
W przedziale pasażerskim podobieństwo rodziny Volkswagena Taigo do Polo i T-Crossa jest bardziej niż oczywiste, od kierownicy po siedzenia, przechodząc przez jego 10-calowy zestaw wskaźników «Digital Cockpit”.
Volkswagen Taigo ma system informacyjno-rozrywkowy z dużym wyświetlaczem HD o przekątnej 6,5, 8 lub 9,2 cala i wszystkie rodzaje łączności, w tym punkt dostępu Wi-Fi. Jest w 100% kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, ma szczególnie prosty i intuicyjny interfejs użytkownika, a także jest stale połączony z Internetem.
Pojemność bagażnika wynosi 438 litrów, nieco mniej niż 450 litrów deklarowanych przez T-Crossa.
Podczas gdy Volkswagen Taigo został wprowadzony na rynek Ameryki Łacińskiej jako Volkswagen Nivus, oczekuje się, że wersja europejska zostanie zmieniona pod względem jakości dopasowania, bezpieczeństwa i wyposażenia.
Silniki Volkswagena Taigo
Jeśli chodzi o propelenty, nie będzie mechaniki diesla, pozostawiając odlew złożony z trzy- i czterocylindrowe silniki benzynowe o mocy od 95 do 150 KM.
Gama zaczyna się od 1.0 TSI o mocy 95 i 110 KM, a kończy na 1.5 TSI o mocy 150 KM, przy czym ten ostatni jest na szczycie zakresu. Z kolei w zależności od wersji możemy zdecydować się na pięcio- lub sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową DSG.
Jak dynamicznie rozwija się Volkswagen Taigo?
W Diariomotor nie mieliśmy jeszcze okazji zasiąść za sterami Volkswagena Taigo, ale udało nam się przetestować Volkswagena T-Crossa. Biorąc pod uwagę, że oba modele mają wspólną platformę i silniki, możemy spodziewać się reakcji bardzo podobnych do tych z T-Crossem, z wyjątkiem nieco bardziej dopracowanej dynamiki dzięki poprawie aerodynamiki zapewnianej przez nadwozie «coupe”.
Dzięki takim założeniom należy się spodziewać, że Volkswagen Taigo będzie także samochodem skoncentrowanym na miejskim świecie, oferując płynny i miękki układ kierowniczy, ustawienie zawieszenia niezbyt sztywne, ale zdolne do starannego tłumienia drgań nadwozia i ogólnie skromne dostrojenie.
Wiemy, że jego silniki są w stanie oferować dobre osiągi w kompaktowych nadwoziach, dzięki czemu konfiguracja trzycylindrowa nie stanowi problemu. Najciekawszym jednak silnikiem jest 1.5 TSI o mocy 150 KM, idealny dla tych, którzy również chcą wytrwale zmierzyć się z autostradą.