Cechy Volkswagena Nivusa
ten Volkswagen nivus, to miejski SUV w stylu coupe, segment B, produkowany przez Volkswagena, który będzie sprzedawany w Europie w 2021 roku. Volkswagen Nivus jest bardziej sportowa alternatywa dla Volkswagena T-Cross. Ponieważ jest zbudowany na platformie MQB-A0 – tej samej, z której korzystały Volkswagen Polo i T-Cross – Volkswagen Nivus mógłby być produkowany dla Europy, tak jak te, w Fabryka Volkswagena w Landaben (Navarra).
Wygląd zewnętrzny Volkswagena Nivusa
Stylistyka Volkswagena Nivusa jest podobna do języka Volkswagena T-Cross, ale z zaakcentowanym spadkiem dachu, gdzie tył jest głównym bohaterem ze względu na wyraźny spadek słupka «C”, który wraz z dużymi 17-calowymi felgami aluminiowymi nadaje mu bardziej sportowy charakter.
Volkswagen Nivus ma nieco inny grill niż T-Cross, ciemniejszy, z bardziej postrzępioną optyką niż T-Cross. Chrom jest widoczny i zderzak jest agresywny, z efektownymi światłami przeciwmgielnymi. Tylna optyka prawie nie różni się od tych obecnych w Volkswagenie T-Crossie, ale pod tylną klapą znajdziemy kontrastowy zderzak, który biegnie na szerokość samochodu.
Projekt wnętrza Volkswagena Nivusa
Wewnątrz kabiny podobieństwo rodziny Volkswagena Nivusa do Polo i T-Crossa jest bardziej niż oczywiste, od kierownicy po siedzenia, poprzez 10-calowy zestaw wskaźników «Digital Cockpit”.
Nowością jest to, że Volkswagen Nivus debiutuje system informacyjno-rozrywkowy «Volkswagen Play” z dużym ekranem HD o przekątnej 10,1” i wszystkie rodzaje łączności, w tym punkt dostępu Wi-Fi. Jest w 100% kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, ma szczególnie prosty i intuicyjny interfejs użytkownika, a także jest stale połączony z Internetem.
Pojemność bagażnika wynosi 415 litrów, bardzo podobny do tego z T-Crossa.
Chociaż Volkswagen Nivus został wprowadzony po raz pierwszy na rynek Ameryki Łacińskiej, oczekuje się, że wersja europejska zostanie zmieniona pod względem jakości dopasowania, bezpieczeństwa i wyposażenia.
Silniki Volkswagena Nivusa
Jeśli chodzi o materiały miotające, nadal nie ma oficjalnego potwierdzenia dla rynku europejskiego, ale jak można się spodziewać, zintegruje ofertę materiałów miotających podobną do tej oferowanej przez inne modele, takie jak T-Cross; Rozmawiamy o trzy- i czterocylindrowe silniki mechaniczne wysokoprężne i benzynowe o mocy od 95 do 150 KM.
Zakres zaczynał się od 1.0 TSI 115 CV, a kończy się na 1.5 TSI 150 CV. Powinna też istnieć alternatywa dla silników wysokoprężnych z silnikiem 1.6 TDI o mocy 115 KM, a także wersja kompatybilna ze sprężonym gazem ziemnym.