Cechy Volkswagena ID.4
ten Volkswagen ID.4 to w 100% elektryczny crossover segmentu D, produkowany przez Volkswagena od 2020 roku. Volkswagen ID.4 charakteryzuje się szerokim zasięgiem elektrycznym, przekraczającym 500 kilometrów oraz wykorzystaniem modułowej platformy MEB Grupy Volkswagen, w tym niemieckiej koncern samochodowy zainwestował 6000 mln euro i dzieli się z innymi pojazdami elektrycznymi krzyżackiego giganta. Jest to zatem jeden z kluczowych pojazdów w elektrycznej strategii Volkswagena. Jest produkowany w fabryce Volkswagena w Zwickau (Niemcy).
Wśród samochodów elektrycznych aspirujących do rywalizacji z Volkswagenem ID.4 znajdziemy jego braci Skodę ENYAQ iV, Audi Q4 e-tron czy CUPRA Tavascan, a także inne crossovery w swojej klasie, wśród których wyróżnia się Hyundai IONIQ. 5, Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6, Nissan Ariya czy BMW iX3.
Wygląd zewnętrzny Volkswagena ID.4
ten Volkswagen ID.4 ma design inspirowany prototypem Volkswagena ID Crozz, zaprezentowanym na Salonie Samochodowym w Szanghaju 2017. Stoimy przed crossoverem o długości ponad czterech i pół metra, z bardzo płynne i dynamiczne linie, zbliżające się do koncepcji SUV-a coupé. Jego ostry wygląd odpowiada bardzo wyraźnej optyce rozciągającej się po bokach, dodanej do przodu, która wykorzystuje możliwości projektowe pojazdów elektrycznych, aby uzyskać elegancki wizerunek bez poświęcania wyjątkowego współczynnika aerodynamicznego.
ten proporcje i układ mechanicznyDzięki akumulatorom pod podłogą kabiny i silnikom umieszczonym na każdym kole, pozwalają na maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej. Jego futurystyczny wygląd jest wzmocniony detalami, takimi jak tylne oświetlenie, które łączy lampy z paskiem świetlnym LED. ten Volkswagen ID.4 Ma długość 4,58 metra i jest o 32 centymetry dłuższa od Volkswagena ID.3
Silnik i zakres Volkswagen ID.4
Jak ID.3, Volkswagen ID.4 wykorzystuje modułową platformę MEB, oferując autonomie o długości ponad 500 kilometrów między ładowaniami oraz możliwość szybkiego uzupełnienia energii akumulatora litowo-jonowego dzięki możliwości osiągnięcia mocy do 125 kW, co pozwala odzyskać do 320 kilometrów autonomii w 30 minuty.
Zastosowany Volkswagen ID.4 jest dostępny z dwoma rozmiarami akumulatorów: 58 i 77 kWh pojemności netto i 4 stopniami mocy. Pierwsze trzy wersje mają silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi i napęd na tylne koła. Najmocniejsza wersja, 299 KM i nazwana ID.4 GTX, ma dwa silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła.
Moc | Bateria | Autonomia WLTP |
---|---|---|
148 KM | 52 kWh | do 340 km |
170 KM | 52 kWh | do 340 km |
204 KM | 77 kWh | 506-521 km |
299 KM | 77 kWh | 480 km² |
Volkswagen ID.4 GTX, najbardziej radykalna wersja: 299 KM i 480 kilometrów autonomii
ten Volkswagen ID.4 GTX to najbardziej wydajna i sportowa wersja Volkswagen ID 4. Wygląd Volkswagena ID.4 GTX nie jest dużo bardziej sportowy niż tradycyjnego modelu. Ma ledwie czarne wykończenie przedniego zderzaka, które integruje kilka diod LED. Dodatkowo tylny zderzak ma nieco inne listwy.
Na poziomie mechanicznym Volkswagen ID.4 GTX ma taki sam schemat techniczny jak Skoda ENYAQ RS iV. Mówimy o połączeniu dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdą oś, z konfiguracją napędu na wszystkie koła. Więc Volkswagen ID.4 GTX ma moc 299 KM, z baterią o pojemności 77 kWh netto, która zapewnia Zasięg WLTP 480 km i od 0 do 100 km / hw 6,2 sekundy. Więcej informacji na temat Volkswagena ID.4 GTX.
Projekt wnętrza Volkswagena ID.4: prosty i przestronny, ale kiepskiej jakości
Stylistyka wnętrza Volkswagena ID.4 jest niemal identyczna jak w Volkswagenie ID.3. Mówimy o prostym wnętrzu z liniami, z cyfrowym panelem wskaźników i deską rozdzielczą zdominowaną przez 10 lub 12-calowy ekran centralny, prawie bez przycisków, z kontrolą gestów i intuicyjnym sterowaniem głosowym, które można przywołać mówiąc «Hello ID !” .
Potwierdziliśmy to podczas pierwszych wrażeń z Volkswagena ID.4 wykończenia i jakość materiałów wyglądają jak modele z niższego segmentu (B). W ogólnych warunkach, Volkswagen ID.4 zrezygnował z wyższej jakości wnętrza w celu obniżenia kosztów. Nie tylko za posiadanie twardych plastików nieodpowiednich dla samochodu tej ceny, ale także za całkowitą rezygnację z fizycznych przycisków w celu zaoszczędzenia kosztów, maskując tę decyzję jako coś technologicznego i minimalistycznego. Więcej INRI, Volkswagen ID.4 jest znacznie gorzej wykończony niż jego «brat” Skoda ENYAQ iV, pod względem wzornictwa i jakości, mimo że oba modele mają zbliżoną cenę.
Dźwignia zmiany biegów nie znajduje się pomiędzy pasażerami na przednich siedzeniach, ale znajduje się po prawej stronie tablicy rozdzielczej. Ponadto możesz również mieć Wyświetlacz Head-Up wyświetlający informacje na szkle z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości, które pomagają nam np. poprawnie podążać za wskazówkami przeglądarki.
Przestrzeń na pokładzie jest więcej niż dobra, częściowo dzięki wykorzystaniu Platforma MEB co umożliwia umieszczenie elementów mechanicznych na końcach, ułatwiając w ten sposób stworzenie bardzo obszernej przestrzeni dla pasażerów i ładunku. Bagażnik w rzeczywistości kostki 543 litry, więcej niż dobra figura. Podobnie jak Volkswagen ID.3 czy Skoda Enyaq, ID.4 nie ma przestrzeni ładunkowej pod przednią maską.
Jak idzie Volkswagen ID.4?
W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować 204-konnego Volkswagena ID.4: jeździć nim, analizować jego wnętrze i zobaczyć, jak jeździ. Jeśli Volkswagen ID.4 wyróżnia się czymś dynamicznym, to dzięki prawidłowej izolacji i cichej pracy, oprócz tego, że bardzo skutecznie filtruje wyboje i nierówności w asfalcie. Siła ciągu silnika elektrycznego nie jest oczekiwana dla samochodu o mocy 204 KM, ale jest stała i liniowa, dopóki nie zacznie spadać, powyżej 80 km/h. Jego moment obrotowy 310 Nm umożliwia prawidłowe przyspieszanie i wystarczające odzyskiwanie, aby prawidłowo zmierzyć się z wyprzedzaniem i wyprowadzaniem, ale bez dużych napięć wstępnych.
Wrażenia z jazdy Volkswagena ID.4 nie są ekscytujące. Jego układ kierowniczy jest mocno przestawiony i jest naprawdę mało informacyjny, jakby był odłączony od przednich kół. Ponadto jego zawieszenie nie wytrzymuje bezwładności zestawu przekraczającej 2,1 tony w stanie gotowym do jazdy. Opcjonalnie można wyposażyć adaptacyjne podwozie DCC w regulowane zawieszenie o twardości, które w jeszcze większym stopniu pomaga poprawić ten ostatni aspekt.