Cechy Volkswagena ID.3
ten Volkswagen ID.3 Jest to w 100% elektryczny kompakt segmentu C, produkowany przez Volkswagena od 2019 roku (w dalszym ciągu można przeczytać informacje o prezentacji Volkswagena ID.3). Volkswagen ID.3 charakteryzuje się szerokim zasięgiem elektrycznym, od 330 do 550 kilometrów (w zależności od wersji), oraz zupełnie nową platformą modułową MEB Grupy Volkswagen, w którą niemiecka grupa samochodowa zainwestowała 6000 milionów euro. Jeśli Garbus był «samochodem dla ludu”, ID.3 chce być «elektrycznym samochodem dla ludu”, ponieważ Cena Volkswagena ID.3 zaczyna się od 30 000 euro w Hiszpanii. Dlatego jest, największa premiera producenta od dłuższego czasu, z którym Volkswagen chce, żebyśmy masowo przeszli na elektryczność. Jest produkowany w zakładach Volkswagena w Zwickau i Dreźnie (Niemcy).
Wśród samochodów elektrycznych, które aspirują do rywalizacji z Volkswagenem ID.3, znajdziemy inne kompaktowe samochody w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Hyundai IONIQ 5, elektryczny Hyundai Ioniq, Electric MINI, Nissan LEAF czy CUPRA el-Born …
Wygląd zewnętrzny Volkswagena ID.3
Volkswagen ID.3 to samochód kompaktowy, z rozmiar 4,26 metra, nieco mniejszy niż Volkswagen Golf. W nim marka zdefiniowała bardzo silną tożsamość, futurystyczny design, mając na celu stworzenie «rodziny ID”. dedykowanej elektryki, poza elektrycznymi wersjami innych produktów, które oferują również silnik spalinowy, jak miało to miejsce w przypadku Volkswagena e-Golf.
Przód wyróżnia się brakiem maskownicy i wykorzystaniem niektórych reflektory z opcjonalną technologią Matrix LED. Według Volkswagena, dzięki opcjonalnemu bezkluczowemu systemowi otwierania i zamykania «Keyless Advanced”, reflektory Matrix LED świecą tak, jakby mrugały do Ciebie, «Sprawianie, że ID.3 wygląda prawie jak człowiek”.
Posiada również aktywne łopatki chłodzące, używane do chłodzenia układu napędowego na żądanie i uzyskania dobrego współczynnika oporu. Spadek sufitu jest bardzo wyraźny, a niektóre winyle wyróżniają się na słupku C. Nadwozie jest w kolorze dwukolorowym: pokrywa bagażnika jest pomalowana na czarno, podobnie jak dach, który wieńczy spoiler. Zestawy tylnych świateł z technologią LED oferują wąską i poziomą konstrukcję.
Projekt wnętrza Volkswagena ID.3
Volkswagen ID.3 ma bardzo przestronne wnętrze dla pięciu osób, dzięki architekturze platformy MEB, rozmieszczeniu baterii u podstawy i braku centralnego tunelu. Jego bagażnik, 385 litrów, jest podobny do Volkswagena Golfa 7 (380 litrów).
Wnętrze Volkswagena ID.3 jest całkowicie nowe. Mówimy o wnętrze z niezwykle małym i prostym cyfrowym panelem wskaźników, a także deską rozdzielczą zdominowaną przez 10-calowy ekran centralnyIntuicyjne sterowanie głosowe i sterowanie gestami, które można wywołać, mówiąc «Hello ID!” Wewnątrz prawie nie znajdziemy kilku przycisków.
Podczas pierwszych wrażeń z Volkswagena ID.3 mogliśmy to potwierdzić wykończenia i jakość materiałów wyglądają jak modele z niższego segmentu (B) i mimo futurystycznego designu jest gorzej wykończony niż Volkswagen Golf. Ogólnie rzecz biorąc, Volkswagen ID.3 zrezygnował z wyższej jakości wnętrza w celu obniżenia kosztów. Nie tylko za posiadanie twardych plastików nieodpowiednich dla samochodu tej ceny, ale także za całkowitą rezygnację z fizycznych przycisków w celu zaoszczędzenia kosztów, maskując tę decyzję jako coś technologicznego i minimalistycznego.
Dźwignia zmiany biegów nie została umieszczona pomiędzy pasażerami na przednich siedzeniach, ale została umieszczona po prawej stronie deski rozdzielczej. Poza tym również Posiada wyświetlacz Head-Up wyświetlający informacje na szkle z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości, które pomagają nam np. poprawnie podążać za wskazówkami przeglądarki.
ten Volkswagen ID.3 jest zawsze połączony z internetem dzięki zintegrowanej sieci 5G, co pozwala na wykonywanie aktualizacji bez użycia kabli i oferuje mnóstwo funkcji podłączonych do Internetu, w stylu Tesli.
Uprawnienia i autonomia Volkswagena ID.3
Funkcje Volkswagena ID.3 pojedynczy silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi, silnik oferowany w różnych poziomach mocy. Chociaż platforma modułowa MEB umożliwia konfiguracje dwóch silników elektrycznych, jak pokazuje ID.4, obecnie ID.3 jest sprzedawany tylko z jednym silnikiem.
Asortyment składa się obecnie z pięciu wersji, w zależności od pojemności akumulatora, które zapewniają różne zakresy autonomii:
Wersja | Bateria | Autonomia WLTP | Moc |
---|---|---|---|
ID.3 Czysty | 45 kWh | 330 km | 126 KM |
ID.3 Czysta moc | 45 kWh | 330 km | 150 KM |
ID.3 Pro | 58 kWh | 420 km | 145 KM |
ID.3 Pro Power | 58 kWh | 420 km | 204 KM |
ID.3 Pro S | 77 kWh | 550 km² | 160 KM |
W zakresie korzyści, najmocniejsza wersja ID.3 o mocy 204 KM jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 7,5 sekundy.
Volkswagen ID.3 jest kompatybilny z protokołem szybkiego ładowania CCS o mocy do 125 kW, przy użyciu sieci Ionity wdrożonej w Europie. Korzystając z maksymalnej mocy szybkiego ładowania, możliwe jest odzyskanie 260 kilometrów autonomii na każde 30 minut połączenia. Do ładowania w domu, a domowe wallboxy o mocy od 7,4 do 11 kW. W takim przypadku ładowanie baterii zajmie około sześciu do ośmiu godzin.