Funkcje Toyoty Prius Plus
ten Toyota Prius + Jest to hybrydowy minivan Toyoty z 7 miejscami siedzącymi, pierwszy na świecie według japońskiej firmy. Zaprezentowana w 2011 roku Toyota Prius+ stała się jedynym minivanem w gamie po decyzji producenta o stopniowym wycofywaniu silników Diesla z katalogu samochodów osobowych i zastępowaniu ich alternatywami hybrydowymi. W środku wyraźnej ofensywy wśród SUV-ów, wycofanie Toyoty Verso opuścił Prius + jako jedyną propozycję Toyoty w segmencie minivanów.
Jak sama nazwa wskazuje, Toyota Prius Plus to większa wersja niż Toyota Prius, najlepiej sprzedająca się hybryda Toyoty. Jego wymiary to 4645 mm długości, 1775 mm szerokości i 1575 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2780 mm, co zapewnia dużą przestrzeń dla pasażerów.
Jego głównymi rywalami pod względem gabarytów są Citroën C4 Grand Picasso, Opel Zafira, Peugeot 5008 czy Renault Grand Scénic, choć żaden z nich nie ma dostępnej w swoich gamach wersji hybrydowej. Toyota Prius + hybryda, tylko siedmiomiejscowy, samoładujący się elektryczny model hybrydowy ogólnego rynku. Jeśli myślisz o zakupie którejś z alternatyw dla wspomnianego Priusa Plus, nie przegap naszego przewodnika po zakupach średnich 7-osobowych minivanów z najlepszymi alternatywami na rynku.
Wygląd zewnętrzny Toyoty Prius Plus
Jeśli chodzi o jego wizerunek zewnętrzny, znajdujemy trzeźwy minivan, bez wielkich fanfar i dziedzicząc niektóre cechy charakterystyczne dla Toyoty Prius trzeciej generacji, choć w tym przypadku z mniej egzotycznymi i ostrymi liniami z przodu. Linia dachu pozostaje bardzo wysoka aż do tylnej klapy, aby zapewnić miejsce pasażerom w ostatnia linia siedzeń, coś, co sprawia, że wygląda jak bardzo wysoki i duży pojazd w linii klasycznego minivana. Wśród swojego wyposażenia standardowo ma 16-calowe felgi aluminiowe.
Projekt wnętrza Toyoty Prius Plus
Jeśli chodzi o wnętrze, obecność oprzyrządowanie cyfrowe umieszczone na górze konsoli środkowej, przycisków na kierownicy i bezkluczykowego systemu startu, w tym przypadku tuż nad małą dźwignią zmiany biegów i obok klimatyzacji. Ta pozycja zapewnia znacznie większy dostęp do schowków między dwoma przednimi siedzeniami. Drugi rząd siedzeń ma niezależny plac centralny, coś, co daje większy komfort podczas długich podróży, w których doskonale pomieści siedem dorosłych osób. Bagażnik, z siedmioma siedzeniami bez składania, zmniejsza przestrzeń ładunkową do zaledwie 200 litrów, co oczywiście poprawia się wraz z ostatnią zebraną linią, dając liczbę ponad 500 litrów.
Silnik Toyota Prius Plus:
Jeśli chodzi o silnik, to jest on dostępny tylko w konfiguracji hybrydowej, z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 99 KM w cyklu Atkinsona, który jest wspierany z kolei przez silnik elektryczny o mocy 60 kW i akumulatory litowo-jonowe. Jest to hybryda typu non-plug-in o mocy 136 KM wspólne (100 kW), technologia Full Hybrid, która zawsze charakteryzowała modele z połączonymi silnikami japońskiej firmy i którą można zobaczyć z kolei w pozostałej części gamy, od Toyoty Yaris do Toyoty C-HR. Zużycie według Toyoty wynosi od 4,1 do 4,4 litra na 100 kilometrów.
Jego transmisja to automatyczna skrzynia biegów typu CVT (zobacz Co to jest skrzynia biegów CVT? i Jak Toyota ulepszyła swoją skrzynię biegów CVT?).
Gama Toyoty Prius Plus:
Gama wyposażenia Toyota Prius + nadal koncentruje się na trzech opcjach: Eco, Advance i Executive. Wersja Access ma już takie elementy, jak 4,2-calowy ekran TFT, diodowe światła do jazdy dziennej, 16-calowe felgi aluminiowe i dostęp bezkluczykowy. W przypadku Advance zastosowano 17-calowe koła, czujniki światła i deszczu, kamerę cofania, elektrochromatyczne lusterka i kierownicę pokrytą skórą.
Dotyczące najwyższej klasy, wykończenie Executive, posiada wiele nowych elementów, takich jak system infomedia z nawigacją i zaawansowanymi funkcjami, adaptacyjny tempomat, pomoc w parkowaniu, zintegrowany alarm, system bezpieczeństwa przedkolizyjnego oraz kompletny system audio z 8 głośnikami.
Prius Plus, taksówka Toyoty:
W 2016 roku Toyota zdecydowała homologować i oferować Toyotę Prius+ do użytku jako taksówka po wykluczeniu, że najnowsza generacja konwencjonalnej Toyoty Prius będzie nadal odgrywać główną rolę w tej strategii biznesowej, koncentrując się zwłaszcza na osobach. Prius + funkcje wersja przeznaczona dla profesjonalistów z wykończeniem Eco i możliwością posiadania pięciu lub siedmiu miejsc w zależności od funkcji. W standardzie posiada 7 poduszek powietrznych, kotwice ISOFIX, Fotel kierowcy z regulacją wysokości z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, automatyczną klimatyzacją, wspomaganiem ruszania pod górę, tempomatem i bezkluczykowym otwieraniem/rozruchem.
Toyota Prius nie będzie już uznawana za samochód taksówkarza.