Cechy Toyoty Highlander
ten Toyota góral Jest to wspaniały SUV Toyoty, samochód zaprojektowany i opracowany dla rynków takich jak Japonia, USA czy Australia z 4 generacjami i ponad 20 latami za sobą. Od 2021 Highlander jest sprzedawany w Europie jako okręt flagowy japońskiego producenta samochodów, stojący tuż nad Toyotą Land Cruiser i broniący bardziej znanej roli dużego SUV-a, zamiast oferować zalety terenowe, takie jak Land Cruiser. (Więcej informacji na temat Toyoty Highlander 2021).
Na rynku Toyota Highlander ma do czynienia z dużą liczbą alternatyw wśród dużych SUV-ów z maksymalnie 7 miejscami siedzącymi, ale biorąc pod uwagę jej koncentrację, cenę i mechanikę hybrydową, nie ma tak naprawdę bezpośrednich rywali. Tym samym za najbliższego rywala można uznać Kię Sorento, chociaż jeśli przyjrzymy się dalej, w ich silnikach hybrydowych znajdziemy również inne modele, takie jak Hyundai Santa Fe, Volkswagen Touareg, Volvo XC90 czy Land Rover Discovery.
Wygląd zewnętrzny Toyoty Highlander
Wygląd zewnętrzny Toyoty Highlander charakteryzuje się dużymi wymiarami – 4966 mm długości i 2850 mm batalionu.. Jego estetyka jest powiązana z innymi SUV-ami Toyoty, takimi jak RAV4, jednak jego muskulatura nie jest tak wyraźna ani tak wiele linii napięcia, jak w kompaktowym SUV-ie. Dlatego mówimy o elegancki design, z silną osobowością, ale bez przesady w linii w dążeniu do zaoferowania bardziej sportowego lub agresywnego wizerunku.
Dostępne tylko w wersji 5-drzwiowej, Highlander jest sprzedawany w wersji 7-osobowej. Oparty na platformie TNGA-K, Highlander dzieli architekturę z innymi modelami grupy, takimi jak Lexus RX czy Toyota Camry, poza wspomnianym już RAV4.
Hybrydowy silnik Toyoty Highlander
Toyota Highlander jest sprzedawana tylko z silnikiem hybrydowym. Chodzi o 2,5-litrowy 4-cylindrowy silnik, który może rozwinąć maksymalną moc 190 KM. Skrzynia biegów jest automatyczna, typu e-CVT, łącząca silnik benzynowy z napędem elektrycznym do poruszania przednich kół o mocy 180 KM. W celu zaoferowania systemu napęd na wszystkie koła Tylna oś, nazywana AWD-i, ma drugi napęd elektryczny o mocy 54 KM, który działa całkowicie niezależnie od schematu napędzającego przednie koła. Dlatego ten SUV ma przyczepność 4×4, chociaż rezygnuje z fizycznego połączenia między osiami. Łączna moc maksymalna zestawu to 248 KM.
Aby poprawić możliwości terenowe górala, system AWD-i dodaje tryb jazdy TRAIL z dedykowanym przyciskiem na konsoli środkowej. Po aktywacji Highlander wymusza działanie silnika elektrycznego tylnej osi i optymalizuje sterowanie elektroniczne, aby poprawić przyczepność na śliskich nawierzchniach, takich jak śnieg lub błoto. Prześwit wynosi 202 mm, mogąc brodzić do 400 mm. Jeśli chodzi o wymiary terenowe, Highlander ma kąt natarcia 18,1º, kąt brzuszny 16,7º i kąt zejścia 22,7º.
Zastosowane przez Highlandera akumulatory znajdują się pod tylnymi siedzeniami w technologii NiMh. Autonomia w trybie elektrycznym jest ograniczona, jednak Highlander może homologować a średnie zużycie 7 l/100 km w cyklu WLTP.
Wnętrze Toyoty Highlander
Wnętrze Toyoty Highlander ma prosty i stonowany design, skupiając większość elementów sterujących na pływającej konsoli środkowej, która została umieszczona na desce rozdzielczej. Ta konsola charakteryzuje się integracją duży ekran dotykowy, z 8 lub 12,3″, chociaż utrzymuje fizyczne sterowanie klimatyzacją (trójstrefową) i innymi funkcjami pojazdu. Interfejs multimedialny jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Pod względem wyposażenia standardowe wyposażenie jest bardzo kompletne, począwszy od najprostszych wykończeń: elektryczne, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, reflektory Full-LED, elektryczna klapa tylna oraz szeroka gama asystentów jazdy, takich jak tempomat Adaptive, Lane Keeping Assist, Pre -Ostrzeżenie o kolizji, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, autonomiczne hamowanie awaryjne z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych itp.
Jeśli chodzi o przestrzeń wewnętrzną, należy zauważyć, że Highlander oferuje 7 standardowych siedzeń podzielonych na 3 oddzielne rzędy. Drugi rząd jest również przesuwany (180 mm), co pozwala modulować dostępną przestrzeń i ułatwia dostęp do trzeciego rzędu. Bagażnik ma pojemność 268 litrów (7 miejsc), 658 litrów (5 miejsc) lub 1177 litrów (2 miejsca).
Wrażenia z jazdy
W styczniu 2021 r. przetestowaliśmy nową Toyotę Highlander, odkrywając dużego SUV-a, który wyróżnia się w swojej kategorii wydajnym silnikiem hybrydowym zdolne do osiągania zużycia od 8 do 9 l / 100 km, dobry poziom komfortu i bardzo kompletny zestaw wyposażenia. Natomiast trzeci rząd siedzeń wydawał się zalecany tylko dla dzieci i osób o wzroście do 1,70 metra, którym brakuje hybrydowej wersji plug-in, aby bezpośrednio konkurować ze wszystkimi rywalami, którzy ją oferują: Sorento, Santa Fe, Tarraco itp.