Cechy Suzuki w poprzek
Suzuki Across to średniej wielkości SUV, wywodzący się z segmentu C, produkowany przez Toyotę we współpracy z Suzuki od 2020 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja tego SUV-a, zaprezentowana w 2020 roku (więcej szczegółów na temat Suzuki Across 2020). Across charakteryzuje się tym, że jest samochodem o wyraźnie znanym i miejskim powołaniu, potwierdzającym swój status hybrydowego SUV-a, który dostosowuje się do wszelkiego rodzaju zastosowań i potrzeb.
Wśród modeli aspirujących do rywalizacji z Acrossem znajdziemy inne SUV-y w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Toyota RAV4, Ford Kuga, Honda CR-V i Peugeot 3008. Wszystkie samochody, które oferują jedną lub więcej wersji hybrydowych lub hybrydowych.
Suzuki w całej stylistyce zewnętrznej
Wygląd zewnętrzny Suzuki Across jest praktycznie taki sam jak w przypadku Toyoty RAV4, znajdując minimalne różnice między tymi modelami, z wyjątkiem przodu, niektórych detali oraz emblematów i nazw używanych przez każdą markę. Mówimy o samochodzie, Across, który opiera się prawie bez żadnych zmian na SUV-ie Toyoty, co jest możliwe dzięki umowie o współpracy między Suzuki i Toyotą w celu opracowania nowych produktów. Dlatego pomimo znalezienia specyficznego frontu, wszystkie cechy Acrossa są takie same jak w RAV4, jest to estetyka, w której obfitują krawędzie, z bardzo wyraźnymi nadkolami i czołową optyką LED.
Pod względem wymiarów jesteśmy długość 4,64 metra i bagażnik o pojemności 490 litrów, co oznacza nieznaczny wzrost długości w porównaniu z modelem Toyoty, ale przeciwnie, zmniejszenie objętości ładunku z powodu – a priori – akumulatorów.
Silnik hybrydowy typu plug-in Suzuki Across
Suzuki Across jest sprzedawany z pojedynczym hybrydowym układem napędowym typu plug-in, który jest taki sam jak Toyota RAV4 Plug-In Hybrid. Ten schemat składa się z 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 185 KM i 227 Nm połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM i 270 Nm na przedniej osi, z dodaniem drugiego niezależnego silnika elektrycznego na tylnej osi o mocy 54 KM i 121 Nm. System zasilany jest pakietem baterii o pojemności 18,1 kWh, akumulatorem wykorzystującym technologię litowo-jonową. Dzięki takiej konfiguracji Across może podróżować do 75 kilometrów w trybie 100% elektrycznym, rozwijając łączną moc maksymalną 306 KM.
Biorąc pod uwagę jego status jako hybrydy typu plug-in z silnikiem elektrycznym na każdej osi, Across ma napęd na wszystkie koła, chociaż bez fizycznego połączenia między osiami. Oznacza to, że nie ma wałów transmisyjnych ani mechanizmów różnicowych, a elektronika odpowiada za zarządzanie momentem obrotowym docierającym do każdego koła. Jest tak, a Tryb Trail, który pozwala na doskonalenie motoryki i jednoczesne korzystanie z obu osi.
Suzuki w całym wystroju wnętrza
Wnętrze Suzuki Across jest identyczne z wnętrzem Toyoty RAV4. Suzuki nie wprowadziło żadnych zmian we wnętrzu tego hybrydowego suv typu plug-in, znajdując tę samą konfigurację pod względem elementów sterujących, sterowania i konstrukcji. Wśród elementów wyposażenia warto wyróżnić system multimedialny z ekranem dotykowym do 8″ kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, instalacja bezprzewodowej ładowarki lub deska rozdzielcza z centralnym ekranem LCD do 7″.
W sekcji bezpieczeństwa i wspomagania jazdy Suzuki Across ma autonomiczne hamowanie awaryjne, alarm martwego pola, adaptacyjny tempomat, alarm o ruchu poprzecznym lub ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu.