Charakterystyka Suzuki Vitara
ten Suzuki Vitara Jest to pojazd terenowy segmentu B, produkowany przez Suzuki od 1988 roku. Obecnie na rynku pojawia się czwarta generacja, zaprezentowana w 2014 roku i dogodnie zaktualizowana pod koniec 2018 roku z drobnymi akcentami estetycznymi i nową gamą silników. Suzuki Vitara charakteryzuje się jako SUV dla tych, którzy nie chcą rezygnować z pewnych możliwości terenowych. Jest produkowany w fabryce Suzuki na Węgrzech.
Wśród małych SUV-ów aspirujących do rywalizacji z Suzuki Vitarą znajdziemy inne modele w swojej klasie, wśród których wyróżniają się takie jak Renault Captur, Peugeot 2008, Fiat 500X czy Nissan Juke i Dacia Duster. Jeśli chodzi o filozofię i być może cenę, Duster jest jeszcze ciekawszą alternatywą dla Vitary, ponieważ oferuje również niezwykłe właściwości terenowe i niszczącą cenę jak na swój rozmiar. W tym porównaniu zmierzymy się z Suzuki Vitarą i Dacią Duster.
Wygląd zewnętrzny Suzuki Vitara
Na Stylistyka Suzuki Vitara podkreśla chromowany przedni grill z pionowym paskiem, możliwość wkomponowania dwukolorowego nadwozia z dachem i słupkami w kolorze kontrastującym z resztą nadwozia oraz wydatnym żebrem biegnącym wzdłuż boku samochodu, nadając mu jego własną osobowość.
Mierząc 4175 mm długości, 1775 mm szerokości i 1610 mm wysokości, stoi o krok wyżej od najlepiej sprzedających się modeli w tym segmencie, z dobrym miejscem do zamieszkania w środku, podkreślając tylne boczne siedzenia.
Gama silników Suzuki Vitara
ten Suzuki Vitara jest dostępna z dwoma silnikami benzynowymi a od 2019 nie ma już mechaniki diesla. Podstawowym silnikiem byłby trzycylindrowy BoosterJet 1.0 o mocy 111 KM. Silnik ten występuje również w gamie Suzuki Baleno i Suzuki S-Cross i wyróżnia się bardzo ograniczonym zużyciem. Najmocniejszy silnik to 1.4 BoosterJet 140 KM i cztery cylindry.
Zarówno 1.1, jak i 1.4 mogą być powiązane z Inteligentny napęd na wszystkie koła ALLGRIP Posiada 4 tryby jazdy dostosowujące się do różnych sytuacji, a opcjonalnie mogą również zamontować 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, chociaż w standardzie są wyposażone w manualną skrzynię biegów.
Więcej informacji w «Suzuki Vitara 2019 ma już cenę i potwierdza ostateczne pożegnanie z olejem napędowym”
Wnętrze Suzuki Vitara
ten wnętrze Suzuki Vitara jest proste i przestronne. W segmencie wyróżnia się tym, że jest jednym z największych samochodów, prawie konno z najmniejszym w segmencie C-SUV, choć nie wyróżnia się szczególnie wybitnym poziomem jakości. Jego materiały i wykończenia znajdują się pośrodku segmentu, a jego stylistyka jest stonowana, nieco mroczna i przedkłada praktyczny aspekt nad innowacyjny projekt.
Wyróżnia się wielokolorowy ekran komputera, umieszczony pomiędzy dwoma zegarami w ramie, a także 7-calowy ekran dotykowy, który występuje w konsoli środkowej. Suzuki Vitara to przede wszystkim samochód praktyczny.
Wersje Suzuki Vitara
Gama Suzuki Vitara opiera się na wykończenia GL, GLE i GLX, w porządku rosnącym i charakteryzuje się kompletnym wyposażeniem od wersji podstawowych. Wyposażenie obejmuje, od wersji GLE, podgrzewane fotele, tempomat z ogranicznikiem, koła 17″, elektryczne i podgrzewane lusterka, automatyczną klimatyzację, tylne światła i światła do jazdy dziennej LED lub system multimedialny z 7″ ekran dotykowy.
Jak dynamicznie rozwija się Suzuki Vitara?
W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Suzuki Vitara: jeździć nim, analizować jego wnętrze i zobaczyć, jak jeździ. Byliśmy bardzo mile zaskoczeni zachowaniem podwozia Suzuki Vitara, które pomimo toczenia się dobrze pokonuje zakręty. Jego trakcja bardzo dobrze sprawdza się również na mokrej nawierzchni, pomagając nam utrzymać wskazaną linię, a stosunkowo miękkie zawieszenie zapewnia dobrą jakość toczenia się po autostradzie, gdzie na wysokości lusterek słyszymy pewne aerodynamiczne odgłosy.