Cechy Subaru BRZ
ten Subaru BRZ Jest to czteromiejscowy samochód sportowy, produkowany przez Subaru od 2012 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2020 roku. Ta druga generacja nie jest jednak sprzedawana w Europie ze względu na ograniczenia emisji. Subaru BRZ charakteryzuje się jako jeden z najbardziej purystycznych i «oldschoolowych” samochodów sportowych na rynku, dzięki wolnossącemu silnikowi, ręcznej skrzyni biegów i napędowi na tylne koła. Został opracowany przez Toyotę i Subaru w ramach umowy o współpracy i oszczędności kosztów. Jest produkowany w fabryce Subaru w Gunma w Japonii.
Wśród tanich samochodów sportowych, które aspirują do rywalizacji z Subaru BRZ, znajdziemy inne modele, takie jak Mazda MX-5, Nissan 370Z czy Toyota GT 86.
Wygląd zewnętrzny i wnętrza Subaru BRZ
Subaru BRZ ma bardzo sportowe proporcje, z długą maską, cofniętą kabiną i krótkimi zwisami. Jest to samochód bardzo japońskiego designu, sportowy iz charakterem, ale bez zbytniej wizualnej agresji. Można go zamówić w tym samym niebieskim kolorze co Subaru WRX STI, jeden z fetyszystów japońskiej marki. Jego druga generacja złagodziła swoje cechy, zwiększając optykę i maskę zaprojektowaną w celu ochrony większej liczby pieszych w przypadku uderzenia. W każdym razie jest to nadal samochód ewolucyjny, bardzo podobny do swojej pierwszej generacji.
Jego wnętrze jest sportowe, nastawione raczej na jazdę niż na praktyczność. Jego wykończenia i regulacje są prawidłowe, a tylne siedzenia są bardzo małe, nawet dla dzieci. Co różnice w stosunku do swojego odpowiednika w Toyocie Moglibyśmy przytoczyć minimalne detale tapicerki, inne wykończenie elementów sterujących klimatyzacją lub inne oprzyrządowanie, które jest standardowo cyfrowe i bardzo proste w wyglądzie.
Silnik Subaru BRZ
Sercem Subaru BRZ jest czterocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,4 litra, oparty na tym z Subaru Ascent. Jest to wolnossący silnik o prędkości przekraczającej 7000 obr./min. Blok silnika został opracowany przez Subaru, podczas gdy Toyota wprowadza do równania system wtrysku D-4S – połączenie wtrysku bezpośredniego i pośredniego. Rozwijać 230 KM przy 7000 obr/min i zdrowy 250 Nm momentu obrotowego już przy 3500 obr/min.
To nie jest praktyczne, ani nie udaje, że jest. Jego tylne siedzenia nie nadają się na fotelik dziecięcy, a jego bagażnik jest mały.
Chociaż jest to silnik, który lepiej oddycha w górnej części obrotomierza i ma skromną reakcję przy niskich obrotach, jego zwiększona pojemność daje mu lepszy bas niż jego pierwsza generacja. W sumie to jest antagonistyczna formuła do obecnych silników turbo, pełne w dolnej i środkowej części licznika okrążeń.
Jest to napęd na tylne koła, a jego silnik jest powiązany z sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Jest oferowany z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów – ta wersja traci purystyczny i analogowy urok samochodu. Na tylnej osi zamontowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który poprawia pokonywanie zakrętów.
W drugiej generacji ustawienie zawieszenia i drążki stabilizatora zostały nieco zmodyfikowane, dzięki czemu samochód jest jeszcze bardziej sportowy.
Dzięki masie własnej wynoszącej zaledwie 1276 kg, a jeszcze tego nie udowodniłem, Subaru BRZ powinien być lekki i niezwykle zwinny. Dzięki niezwykle nisko położonemu środkowi ciężkości i niemal idealnemu rozłożeniu masy (53:47), jest tylko o 7 kg cięższy niż jego pierwsza generacja. Od pierwszej generacji pozostaje nam precyzyjne sterowanie, idealna waga oraz skrzynia biegów o krótkich, twardych i precyzyjnych skokach. Subaru BRZ jest pozostało jak mało samochodów, które popychają nas do bycia lepszymi kierowcami, rozciągając silnik do jego czerwonej strefy, ćwicząc perfekcyjny palec na pięcie w redukcjach.