Saltar al contenido

Subaru BRZ

14 de septiembre de 2021
Subaru BRZ

Subaru BRZ to czteromiejscowy samochód sportowy, produkowany przez Subaru od 2012 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, prezentowana w 2020 roku.

Logo Subaru

Cechy Subaru BRZ

karoseriaCoupé
drzwi2
place4
pień243 l
moc200 KM
konsumpcja7,8 l / 100km
Cena £ 34 900 €
oszacowanie

ten Subaru BRZ Jest to czteromiejscowy samochód sportowy, produkowany przez Subaru od 2012 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2020 roku. Ta druga generacja nie jest jednak sprzedawana w Europie ze względu na ograniczenia emisji. Subaru BRZ charakteryzuje się jako jeden z najbardziej purystycznych i «oldschoolowych” samochodów sportowych na rynku, dzięki wolnossącemu silnikowi, ręcznej skrzyni biegów i napędowi na tylne koła. Został opracowany przez Toyotę i Subaru w ramach umowy o współpracy i oszczędności kosztów. Jest produkowany w fabryce Subaru w Gunma w Japonii.

Wśród tanich samochodów sportowych, które aspirują do rywalizacji z Subaru BRZ, znajdziemy inne modele, takie jak Mazda MX-5, Nissan 370Z czy Toyota GT 86.

Subaru Brz 2021 1

Wygląd zewnętrzny i wnętrza Subaru BRZ

Subaru BRZ ma bardzo sportowe proporcje, z długą maską, cofniętą kabiną i krótkimi zwisami. Jest to samochód bardzo japońskiego designu, sportowy iz charakterem, ale bez zbytniej wizualnej agresji. Można go zamówić w tym samym niebieskim kolorze co Subaru WRX STI, jeden z fetyszystów japońskiej marki. Jego druga generacja złagodziła swoje cechy, zwiększając optykę i maskę zaprojektowaną w celu ochrony większej liczby pieszych w przypadku uderzenia. W każdym razie jest to nadal samochód ewolucyjny, bardzo podobny do swojej pierwszej generacji.

Subaru Brz 2021 35

Jego wnętrze jest sportowe, nastawione raczej na jazdę niż na praktyczność. Jego wykończenia i regulacje są prawidłowe, a tylne siedzenia są bardzo małe, nawet dla dzieci. Co różnice w stosunku do swojego odpowiednika w Toyocie Moglibyśmy przytoczyć minimalne detale tapicerki, inne wykończenie elementów sterujących klimatyzacją lub inne oprzyrządowanie, które jest standardowo cyfrowe i bardzo proste w wyglądzie.

Silnik Subaru BRZ

Sercem Subaru BRZ jest czterocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,4 litra, oparty na tym z Subaru Ascent. Jest to wolnossący silnik o prędkości przekraczającej 7000 obr./min. Blok silnika został opracowany przez Subaru, podczas gdy Toyota wprowadza do równania system wtrysku D-4S – połączenie wtrysku bezpośredniego i pośredniego. Rozwijać 230 KM przy 7000 obr/min i zdrowy 250 Nm momentu obrotowego już przy 3500 obr/min.

To nie jest praktyczne, ani nie udaje, że jest. Jego tylne siedzenia nie nadają się na fotelik dziecięcy, a jego bagażnik jest mały.

Subaru Brz 2021 9

Chociaż jest to silnik, który lepiej oddycha w górnej części obrotomierza i ma skromną reakcję przy niskich obrotach, jego zwiększona pojemność daje mu lepszy bas niż jego pierwsza generacja. W sumie to jest antagonistyczna formuła do obecnych silników turbo, pełne w dolnej i środkowej części licznika okrążeń.

Jest to napęd na tylne koła, a jego silnik jest powiązany z sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Jest oferowany z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów – ta wersja traci purystyczny i analogowy urok samochodu. Na tylnej osi zamontowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który poprawia pokonywanie zakrętów.

Subaru Brz 2021 21

W drugiej generacji ustawienie zawieszenia i drążki stabilizatora zostały nieco zmodyfikowane, dzięki czemu samochód jest jeszcze bardziej sportowy.

Dzięki masie własnej wynoszącej zaledwie 1276 kg, a jeszcze tego nie udowodniłem, Subaru BRZ powinien być lekki i niezwykle zwinny. Dzięki niezwykle nisko położonemu środkowi ciężkości i niemal idealnemu rozłożeniu masy (53:47), jest tylko o 7 kg cięższy niż jego pierwsza generacja. Od pierwszej generacji pozostaje nam precyzyjne sterowanie, idealna waga oraz skrzynia biegów o krótkich, twardych i precyzyjnych skokach. Subaru BRZ jest pozostało jak mało samochodów, które popychają nas do bycia lepszymi kierowcami, rozciągając silnik do jego czerwonej strefy, ćwicząc perfekcyjny palec na pięcie w redukcjach.

Czy ten post był pomocny?