Funkcje Forda Rangera
ten Strażnik Forda Jest to pick-up segmentu F, produkowany przez firmę Ford od 1982 roku. Obecnie na rynku sprzedawana jest czwarta generacja, zaprezentowana w 2016 roku. Ford Ranger charakteryzuje się konfiguracją techniczną i ładownością, która umożliwiają intensywne użytkowanie w terenie, o możliwościach znacznie przewyższających możliwości SUV-a. Jest produkowany w fabryce Forda w Michigan w USA.
Wśród pick-upów, które aspirują do rywalizacji z Fordem Ranger, znajdziemy inne pick-upy w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Mitsubishi L200, Nissan Navara czy Toyota Hilux.
Projekt Forda Rangera
Jego konstrukcja jest wyjątkowo mocna i potężna, z bardzo solidnie wyglądającą kratką. Jest to pojazd, który choć może być używany w trybie «zabawy”, jest zaprojektowany i uważany za przydatny w pracach wymagających dużego wysiłku, stąd nie ma zbyt wiele miejsca na dekoracyjne listwy i detale, decydując się na duże grupy optyczne i Hojny zderzaki.
Ford Rangers są oferowane z trzy różne style ciała. W stylu Single Cab mamy dwumiejscową kabinę, która maksymalizuje długość skrzyni ładunkowej do 2,31 metra. Wersja Super Cab zwiększa użyteczną przestrzeń za przednimi siedzeniami, do której można dostać się przez drzwi z odwróconymi zawiasami. Może służyć jako bagażnik wewnętrzny lub bagażnik, za cenę poświęcenia niewielkiej części kufra. Najbardziej praktyczną wersją jest tzw. Podwójna Kabina, z czterema drzwiami i pięcioma konwencjonalnymi siedzeniami. Chociaż jest to ten o najniższej nośności, jest najbardziej wszechstronny do użytku niekomercyjnego.
Możesz znaleźć koła do 17 cali w Fordzie Ranger, pojeździe, który w swojej największej konfiguracji (podwójna kabina) ma bardzo duże wymiary z 5,28 m długości, 1,87 m szerokości i 1,82 m wysokości.
Silniki Forda Rangera
Ford Ranger jest dostępny tylko z jednym silnikiem, z blok diesla o pojemności 2 litrów i czterech cylindrach W zależności od konfiguracji technicznej może być doładowany jedną lub dwiema turbosprężarkami. W przypadku pierwszych wersji moc wynosi 170 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 420 NM. Jeśli zostanie wybrana najmocniejsza konfiguracja, liczby wzrosną do 213 CV i 500 NM.
Napęd na wszystkie koła można podłączyć do woli kierowcy i posiada reduktor Aby poradzić sobie z trudnymi przeszkodami terenowymi, Ford Rangers można zamówić z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną z przekładnią hydrokinetyczną, w tym przypadku 10-biegową.
Jest to pick-up o wybitnych możliwościach terenowych, o terenowych wymiarach porównywalnych z jego głównymi rywalami. Ponadto jest w stanie: brodzenie rzek o głębokości do 880mm. Dzięki opcjonalnemu pakietowi terenowemu dodaje się zabezpieczenia podwozia, silnika i skrzyni biegów, zwykle narażone na przeszkody, takie jak duże kamienie.
Wnętrze Forda Rangera
Wnętrze Forda Rangera to wnętrze pojazdu z orientacjafunkcjonalny i do użytku profesjonalnego, chociaż nadal może być używany przez użytkownika prywatnego. W ten sposób Ford Ranger oferuje wnętrze o dobrych właściwościach konstrukcyjnych, solidności i solidności, z materiałami, które dobrze wyglądają.
Fotele są wygodne, a ergonomia poprawna, dzięki czemu można z pewnym komfortem odbyć stosunkowo długie podróże zarówno z przodu, jak i z tyłu, ponieważ dzięki konstrukcji (kwadratowej) kabiny jest wystarczająco dużo miejsca zarówno na nogi, jak i głowę. Wyposażenie może być całkiem kompletne, z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą, systemem informacyjno-rozrywkowym z Apple CarPlay i Android Auto, klimatyzacją, bezkluczykowym startem lub oświetleniem otoczenia w różnych kolorach.
Dodatkowo w sekcji bezpieczeństwa Ranger oferuje elementy, które czynią jego użytkowanie w mieście bardziej znośnym, takie jak adaptacyjny tempomat, czytnik sygnalizacji ulicznej czy asystent hamowania awaryjnego, a także bardzo przydatna kamera cofania podczas manewrowania.
Dynamika Forda Rangera
Przy wyżej wspomnianej konstrukcji podłużnic i poprzecznic, z bardzo ciężkim przodem i lżejszym tyłem podczas jazdy bez obciążenia, normalne jest, że dynamika jazdy Forda Rangera nie jest genialna, ale rzeczywistość jest taka Fordowi udało się nadać bardzo miły akcent w prowadzeniu Forda Rangera do tego stopnia, że są wygodne na drodze dzięki dobrej izolacji, a nawet nieco zwinne na krętych drogach.
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę wymiary i wagę pojazdu, o którym mówimy, ale Ford Ranger z pewnością może być przyjemny w prowadzeniu, jeśli zrobi się to z głową. A gdyby tego było mało, tył może się lekko ślizgać, gdy jedziemy szybko lub gdy robimy to na śliskim terenie, pomagając w ten sposób zamknąć trajektorię, jeśli zwrócimy na to uwagę.
Ford ranger raptor
Ford Ranger ma w swoich szeregach bardzo specjalną wersję sygnowaną przez dział sportowy marki, przez Ford Performance. To jest o Ford Ranger Raptor, wariant z wieloma zmianami skierowany do znacznie bardziej zagorzałych odbiorców, którzy naprawdę szukają najnowszych z najnowszych.
Jego konstrukcja jest znacznie bardziej atrakcyjna, ponieważ Raptor jest poszerzony z przodu iz tyłu, zderzaki są nowe, a koła bardziej sportowe. Wewnątrz fotele są inne, podobnie jak konstrukcja ozdobnych listew i okładzin. Oprzyrządowanie jest również specyficzne.
Mechanicznie najistotniejsze zmiany znajdują się w zawieszenie, całkowicie nowy, co zwiększa wolną wysokość pojazdu do 280 mm. Podpisany przez specjalistę FOX, Został zaprojektowany tak, aby mógł poruszać się z dużą prędkością po nierównym terenie bez konieczności zwalniania w dowolnym momencie.
Różne są również przednie i tylne układy hamulcowe. Ford Ranger Raptor ma również różne tryby jazdy specyficzne dla tej wersji, jak tryb niski lub tryb sportowy.