Cechy Skody Scala
ten Skoda Scala Jest to samochód kompaktowy segmentu C, produkowany przez Skodę od 2018 roku. Jest następcą Skody Spaceback, modelu broniącego wówczas idei niedrogiego, przestronnego i praktycznego kompaktu, który był o punkt poniżej innych kompaktów. grupy Volkswagen. W tej nowej generacji Skoda przenosi swoją wizję samochodu kompaktowego, aby umieścić go na wysokości swoich rywali i uczynić z niego punkt odniesienia w takich aspektach, jak przestrzeń lub technologia. ten Skoda Scala cena część od 13.900 euro. Więcej informacji na temat ceny Skody Scali.
Skoda Scala to produkt wyższej jakości, o bardziej atrakcyjnym wyglądzie i gotowy do konkurowania twarzą w twarz z nową generacją SEAT-a Leona i Volkswagena Golfa, wyraźnie jego głównych rywali. Mimo to Scala walczy w bardzo konkurencyjnym segmencie, jakim są samochody kompaktowe, gdzie są równie silni rywale, jak Peugeot 308, Hyundai i30 czy Renault Megane.
Projekt zewnętrzny Skody Scala
Oczekiwana przez prototyp Skoda Vision RS, Skoda Scala pozostała wierna swojej estetyce, choć w dużej mierze kwalifikuje się do jej sportowego wyglądu. W ten sposób Scala oferuje młodzieńczy wygląd, dziedzicząc mistrzowskie linie modeli takich jak Skoda Superb czy Skoda Kodiaq, ale z nowym nowy front, w którym główną nowością jest trójkątna optyka LED, oprócz tył, który staje się najbardziej wyróżniającym punktem tego samochodu zachowując rozszerzoną konstrukcję ramki, którą widzieliśmy już w Spacebacku i nowe poziome piloty LED, które zapewniają dużo mięśni.
W tej chwili Skoda nie potwierdziła wprowadzenia wersji sportowej, Skoda Scala RSJest jednak prawdopodobne, że biorąc pod uwagę nową filozofię i wpływy prototypu Vision RS, model ten może później mieć zauważalnie bardziej sportowy wygląd.
Wnętrze Skody Scala
Skoda Scala prezentuje nowoczesny wystrój wnętrz, ale przede wszystkim o wyższej jakości. Mówimy o trzeźwym projekcie, bez wielkiego ryzyka w swoich liniach, dążącym do priorytetu funkcjonalności, ale oferującym niebanalny poziom wykonania i zastosowania materiałów przyjemnych dla oka i w dotyku. Do tego należy dodać możliwość zastosowania różnych listew drewnianych lub aluminiowych, mając również możliwość wyboru tapicerki ze skóry i/lub alcantary na swoje siedzenia, kierownicę czy wykończenia.
To, co najbardziej wyróżnia się na pokładzie, to bez wątpienia ekran do 9,2 cala, jak tablet, na desce rozdzielczej, która wraz z cyfrowym oprzyrządowaniem, wirtualnym kokpitem, wykorzystującym ekran LCD o przekątnej 10,25 cala, zapewnia najbardziej technologiczny charakter.
Na pokładzie Skoda Scala jest jeszcze nowocześniejsza niż SEAT Leon czy Volkswagen Golf. Chociaż prawdą jest, że obaj muszą otrzymywać swoje sztafety pokoleniowe przez cały 2019 rok.
Silniki Skoda Scala
Początkowo, Skoda Scala będzie oferowana z czterema silnikami, trzema benzynowymi i dieslem. Pod koniec 2019 r. zostanie włączony gaz ziemny (CNG) i nie ma znaczenia, czy pojawi się nawet hybrydowa wersja plug-in. Wszystkie silniki posiadają oczywiście turbodoładowanie, ale także automatyczny system stop/start silnika stop/start oraz system odzyskiwania energii z hamowania. Będą alternatywy dla manualnej i automatycznej skrzyni biegów, słynnej dwusprzęgłowej DSG.
Z trzema cylindrami, silniki benzynowe Skoda Scala zaczynają się od 1.0 TSI o mocy 95 KM, który będzie dostępny z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Dostępny będzie również silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową DSG. Z czterocylindrowym silnikiem najmocniejszym silnikiem w Skodzie Scali będzie 150-konny 1.5 TSI, również z sześciobiegową manualną i siedmiobiegową DSG.
Jedynym silnikiem diesla Skody Scali jest 1.6 TDI o mocy 115 CV, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i siedmiobiegową DSG. Jak już wspomnieliśmy, w Skodzie Scali pojawi się również silnik na gaz ziemny, który oczywiście będzie również napędzany benzyną i będzie oparty na silniku 1.0 TSI. Ten silnik będzie 1,0 G-TEC na gaz ziemny i 90 KM, pojawi się pod koniec 2019 roku i będzie związany z sześcioma ręczną skrzynią biegów.
Skoda Scala może później mieć hybrydową wersję plug-in, łącząc nowy 150-konny silnik 1.5 TSI z 102-konnym silnikiem elektrycznym, aby osiągnąć 245 KM. Jego zalety nie byłyby punktem odniesienia na rynku kompaktów sportowych, ale są interesujące. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jego odzyskanie z 80 do 120 km/h to 8,9 sekundy. To jest mechanika, którą Skoda wybrała do prototypu Skoda Vision RS, którego ten model przewidywał.
Najlepsze ze Skody Scala
Pomimo zastosowania mniejszej platformy samochodowej znanej jako MQB A0, modeli takich jak SEAT Ibiza czy Volkswagen Polo, Skoda Scala ma odpowiednie wymiary jak na samochód kompaktowy – 4,36 m długości – i jest naprawdę przestronny, z bagażnikiem o pojemności 467 litrów i składanymi siedzeniami do 1410 litrów oraz bardzo przestronnymi tylnymi siedzeniami, o wymiarach zbliżonych do Skody Octavii. Oprócz wyglądu zewnętrznego, należy również podkreślić jego wnętrze, z wyraźną poprawą jakości i technologii.