Cechy Skody Karoq
ten Skoda Karoq to kompaktowy SUV segmentu C, produkowany przez firmę Skoda od 2017 roku pierwsza generacja, zaprezentowany w 2017 roku. Skoda Karoq 2017 charakteryzuje się tym, że krzyżowanie kompaktowy oparty na Platforma MQB, podobnie jak jego kuzyn SEAT Ateca, ale zapewniający spokojniejszy charakter i większą wszechstronność wnętrza. Skoda Karoq jest produkowana w Fabryka Skody w Kwasinach (Czechy).
Wśród kompaktowych SUV-ów, które aspirują do rywalizacji ze Skodą Karoq, znajdziemy inne zwrotnice w swojej klasie, w tym Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, KIA Sportage, Peugeot 3008, Nissan Qashqai i SEAT Ateca.
Wygląd zewnętrzny Skody Karoq
ten Skoda Karoq to kompaktowy SUV, który pasuje do segmentu C wymiarami, z jego 4,38 m długości, co plasuje go w środku swojej kategorii, obok Nissana Qashqai (4,39 m) i SEAT-a Ateca (4,38 m), ale za innymi, takimi jak Kia Sportage (4,49 m). Jego wygląd zewnętrzny wyraźnie podąża za kanonami Skodybardzo trzeźwo i bez fanfar, dobrze odróżniony od Ateca, z którym zachowuje podobieństwa tylko w proporcjach, mocnych stronach nadwozia i wyraźnej linii stylistycznej, która biegnie wzdłuż boku od reflektorów do tylnych świateł.
Na froncie wyróżniają się optyka podzielona na dwie części które mogą być wyposażone w technologię LED, a także tylne światła LED o określonym kształcie litery C, które nadają mu bardziej swobodny charakter. Podobnie trzecie okno boczne ma większe wymiary niż w Atece, co nadaje mu bardziej znajomy, a nie dynamiczny obraz i przekłada się na nieco większą jasność wnętrza.
Chociaż we wszystkich wykończeniach oferowanych w Scout pierwszy aspekt krzyżowanie dzięki zastosowaniu czarnych tworzyw sztucznych w dolnej części karoserii i nadkoli, a także podłużnych belek na dachu, posiada wykończenie Bardziej luksusowy Scout, gdzie ten wygląd dodatkowo podkreślają srebrne wstawki. Dodatkowo posiada również inne wykończenie Linia sportowa sportowy krój, który redukuje do minimum ilość tych tworzyw sztucznych i dodaje elementy w satynowej czerni, takie jak grill czy osłony lusterek.
Gama silników Skody Karoq
Skoda Karoq jest dostępna w sumie z sześcioma silnikami, trzy benzyny i trzy diesle, wszystkie wyposażone w turbosprężarkę oraz w zależności od wersji, z możliwością wyposażenia w dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DSG z 7 przełożeniami zamiast manualnej 6 i napędu na wszystkie koła.
Tak więc w benzynie znajdujemy 1.0 TSI 115 KM, ten 1.5 TSI 150 CV i 2.0 TSI 190 KM, natomiast w oleju napędowym mamy 1.6 TDI 115 KM, ten 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 190 KM.
Silnik | Para | Przenoszenie | Vel. Maks. | 0 – 100 km/h | Cons. Med. WLTP |
---|---|---|---|---|---|
1.0 TSI 115 KM | 200 Nm | MT6 / 4×2 | 187 km/h | 10,6 s | 5,5-6,7 l / 100 km |
1.5 TSI 150 CV | 250 Nm | MT6 / 4×2 | 203 km/h | 8,9 sekundy | 5,6-6,7 l / 100 km |
1.5 TSI 150 CV | 250 Nm | DSG-7 / 4×2 | 204 km/h | 9,0 s | 6,3-6,8 l / 100 km |
2.0 TSI 190 KM | 320 Nm | DSG-7 / 4×4 | 213 km/h | 7,3 s | 7,7-8,7 l / 100 km |
1.6 TDI 115 KM | 250 Nm | MT6 / 4×2 | 186 km/h | 11,0 s | 4,8-5,6 l / 100 km |
1.6 TDI 115 KM | 250 Nm | DSG-7 / 4×2 | 185 km/h | 11,2 s | 5,2-6,0 l / 100 km |
2.0 TDI 150 KM | 340 Nm | MT6 / 4×2 | 203 km/h | 9,0 s | 5,0-5,8 l / 100 km |
2.0 TDI 150 KM | 340 Nm | DSG-7 / 4×4 | 193 km/h | 9,2 sekundy | 6,0-6,7 l / 100 km |
2.0 TDI 190 KM | 400 Nm | DSG-7 / 4×4 | 211 km / h | 7,4 sekundy | 6,0-6,9 l / 100 km |
Wnętrze Skody Karoq
Projekt wnętrze Skody Karoq wyraźnie różni się od modelu SEAT Ateca, ponownie nawiązując stylem do innych modeli czeskiej firmy, wyróżniając się trzeźwość, dobra ergonomia i niezwykłe poczucie jakości, który jest powiększony w porównaniu do modelu hiszpańskiego z drobnymi detalami, takimi jak zwijana tylna taca lub więcej i lepsze miejsca do przechowywania.
Wyróżnia się szczególnie w Skodzie Karoq System VarioFlex, z trzema niezależnymi tylnymi siedzeniami z regulacją wzdłużną, które można składać w proporcjach 40/20/40, składać i rozkładać w niezależne bloki. W ten sposób można zmieniać pojemność bagażnik od 479 litrów do 588 litrów przesuwając je wzdłużnie, osiągając nawet 1810 litrów, jeśli są opuszczone.
Pod względem technologicznym Skoda Karoq może wyposażyć się w cyfrowe oprzyrządowanie Wirtualny kokpit 12,3 cala, Pełne oświetlenie LED, system informacyjno-rozrywkowy z 9,2-calowym ekranem dotykowym i łącznością Android Auto i Apple CarPlay, a nawet praktyczną konwencjonalną wtyczkę 220 V.
Dynamika Skody Karoq
W Diariomotor mieliśmy okazję kilkukrotnie testować Skodę Karoq, zarówno w czasie jej prezentacji, jak i później na pokładzie 1.5 TSI 150 CV – test wideo – a nawet dokonać porównania wideo z SEAT Ateca. Ogólnie stwierdziliśmy, że jest to bardzo zrównoważony samochód z dobrym poziomem izolacji akustycznej, z jasne podejście rodzinne, szczególnie za jego wygodniejsze zawieszenia, stając się w ten sposób o krok za Atecą pod względem dynamiki i pokonywania zakrętów, ale bez nadmiernego balansowania. Również doprowadzenie go do granic możliwości wykazuje pewną tendencję do podsterowności.
Jeśli chodzi o silniki, 1.0 TSI 115 CV wyróżnia się dobrą równowagą między zużyciem a wydajnością, przenosząc całość z pewną swobodą i bardzo blisko wrażeń do 1.5 TSI 150 CV, choć jest 2.0 TDI 150 CV, który wykazuje większą siłę, przy jednoczesnym utrzymaniu niskiego zużycia.