Cechy Skody Fabia
ten Skoda Fabia Jest to pojazd użytkowy segmentu B, produkowany przez firmę Skoda od 1999 roku. Obecnie na rynku pojawia się czwarta generacja, prezentowana w 2021 roku. Skoda Fabia charakteryzuje się rozsądną ceną, dużym bagażnikiem i posiada niemal całą technologię Volkswagena Group, aby konkurować z grupowymi «kuzynami” takimi jak SEAT Ibiza czy Volkswagen Polo. Jest produkowany w fabryce Skody w Mladej Boleslav (Czechy).
Wśród małych samochodów segmentu B, które aspirują do rywalizacji ze Skodą Fabią, znajdziemy modele takie jak Hyundai i20, Ford Fiesta, KIA Rio, Mazda2, Peugeot 208, Renault Clio, Opel Corsa, SEAT Ibiza czy Volkswagen Polo.
Skoda Fabia projekt
ten Skoda Fabia czwartej generacji charakteryzuje się nowoczesną estetyką z bardzo dobrze zdefiniowanymi liniami. Przód Skody Fabii łączy charakterystyczny duży i poziomy grill, a także ostre reflektory, w dużym stopniu nawiązujące do stylu Skody ENYAQ iV.
Te światła mogą być LED (standard) lub full-LED (opcja). Niemniej jednak, Nie ma możliwości wyposażenia w światła Matrix Led, tak jak w Volkswagenie Polo. Z boku znajdziemy muskularne linie, z podwyższoną talią, uczucie wzmocnione przeszkloną powierzchnią. Ponadto w Skodzie Fabii po raz pierwszy można zamontować felgi do 18 cali.
Z tyłu, Skoda Fabia przyjmuje kilka lekkich grup znacznie bardziej podobnych do tych ze Skody Scala tak, że po raz pierwszy Fabia ma sterowniki rozdzielone między skrzydło a pokrywę bagażnika.
Skoda Fabia mierzy 4,11 metra, o 11 centymetrów więcej niż jej trzecia generacja, a także ma dłuższy rozstaw osi wynoszący 2,56 metra, rosnąc w tym czasie o 9 centymetrów.
Wnętrze Skody Fabia
ten Skoda Fabia czwartej generacji ma znacznie nowocześniejszą deskę rozdzielczą niż trzecia generacja, bardzo podobny do tego, który zadebiutował na kilka dni przed zmianą stylizacji czwartej generacji SEAT-a Ibizy.
Skoda teraz bawi się deską rozdzielczą na dwóch poziomach, z wyściełaną i «teksturowaną” górną płytą oraz środkową częścią z dekoracyjnymi listwami typu tekstylnego, które zapewniają dodatkowe ciepło całości. Kolor odgrywa teraz kluczową rolę, z dekoracyjnymi wykończeniami w różnych odcieniach na desce rozdzielczej i drzwiach.
Na środku deski rozdzielczej znajdujemy 8-calowy lub 9,2-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, gdzie można podłączyć smartfon przez Android Auto lub Apple CarPlay bez użycia kabla i opcjonalnie wyposażyć ładowanie indukcyjne. Ponadto po raz pierwszy Skoda Fabia ma opcjonalnie oprzyrządowanie cyfrowe o przekątnej 10,25 cala.
Dodatkowo w Skodzie Fabii można zamontować gigantyczny panoramiczny szklany dach, który dodatkowo zwiększa poczucie przestronności wnętrza. Zaskakującym faktem jest to, że Pojemność bagażnika Skoda Fabia 380 litrów, największy w segmencie i tyle samo pojemności co cały Volkswagen Golf. Są o 25-30 litrów więcej niż ich imienniki, SEAT Ibiza i Volkswagen Polo.
Skoda Fabia: maksymalna wydajność silników benzynowych w najmniejszym rozmiarze
To zawsze była jedna z przesłanek Skody Fabii. Marka skupiła się na włączeniu ekonomiczne elektrownie z Grupy Volkswagen a także towarzyszyć im bardziej wydajną aerodynamiką.
ten Gama silników Skody Fabia składa się z trzy- i czterocylindrowych bloków benzynowych. Tak więc, wszystkie silniki należące do rodziny EVO, Skoda Fabia oferuje silnik 1.0 MPI o mocy 65 i 80 KM jako silnik dostępowy, powiązany z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Powyżej znajdujemy 1.0 TSI, o dwóch poziomach mocy: 95 i 110 KM. Pierwsza ma 5-biegową manualną skrzynię biegów, a mocniejsza wersja ma 6-biegową manualną skrzynię biegów i opcjonalnie 7-biegową automatyczną DSG.
Szczyt zakresu odpowiada blokowi 1.5 TSI 150 CV z dezaktywacją cylindrów, dostępny tylko z 7-biegową skrzynią DSG, dzięki której Skoda Fabia osiąga wyjątkowe osiągi, przyspieszając od 0 do 100 km / hw mniej niż 8 sekund.
W przeciwieństwie do Volkswagena Polo i SEAT-a Ibiza, Skoda Fabia nie oferuje żadnej wersji CNG (Ziemny Gaz Sprężony). Nie ma też żadnej lekkiej hybrydyzacji, co robią rywale innych marek, takich jak Hyundai i20 czy Ford Fiesta.
Filozofia «Simply Clever” w pełni wykorzystana w Fabii
Skoda utrzymuje swoje sprytne i tanie rozwiązania, zwane «Simply Clever”. Rozwiązania obejmują skrobaczkę do lodu na korku wlewu paliwa z miernikiem głębokości bieżnika opony, uchwyt na bilet parkingowy na słupku A lub parasol na drzwiach kierowcy.
Skoda Fabia wprowadza na rynek nowe rozwiązania, takie jak kieszenie do przechowywania smartfona, Gniazda USB-C na lusterku wstecznym do ładowania telefonu komórkowego, gdy jest używany jako GPS lub przegródka na karty i monety w pokrywie schowka.
Skoda Fabia skoncentrowała technologię
Małe segmenty nie są już najbardziej pozbawione technologii, a dowodem na to jest czwarta generacja Skody Fabia, która jest wyposażona w technologię z wyższych modeli takich jak asystenci świateł drogowych, Lane Assist Lane Keeping System, Front Assist Emergency Braking System lub Park Assist Parking Assist. Wiele z nich można dodatkowo włączyć do Travel Assist, dzięki czemu Skoda Fabia może zachowywać się w sposób «półautonomiczny” w określonych sytuacjach drogowych, takich jak drogi ekspresowe.
Skoda Fabia czwartej generacji oferuje w standardzie sześć poduszek powietrznych, chociaż opcjonalnie może być wyposażona w poduszkę kolanową dla kierowcy i boczną poduszkę powietrzną dla pasażerów z tyłu.