Saltar al contenido

Skoda ENYAQ iV

12 de septiembre de 2021
Skoda ENYAQ iV

Skoda Enyaq iV to w 100% elektryczny crossover segmentu C, produkowany przez czeską markę Skoda od 2020 roku. Jest to czwarty SUV producenta, jako jedyny, który ma w 100% elektryczną technologię.

Logo Skody

Cechy Skody ENYAQ iV

karoseriaŚredni SUV
drzwi5
place5
pień585 litrów
moc180 – 265 KM
konsumpcja l / 100km
Cena £ 26 820 €
oszacowanie

ten Skoda Enyaq IV to jest krzyżowanie W 100% elektryczny, segment C, produkowany przez czeską markę Skoda od 2020 roku. Jest to czwarty SUV producenta, jako jedyny w 100% elektryczny. ten Skoda Enyaq IV Jest to drugi elektryczny model Skody, po Skodzie Citigo iV. Skoda Enyaq iV odpowiada za wypuszczenie słynnego już modułowa platforma MEB w gamie Skody, ten sam używany przez inne modele Grupy Volkswagen, takie jak Volkswagen ID.4, jego bezpośredni rywal w Grupie. W przeciwieństwie do tego ostatniego, Skoda Enyaq jest produkowana w fabryce w Mladá Boleslav w Czechach, a nie w Zwickau w Niemczech.

Wśród samochodów elektrycznych aspirujących do rywalizacji ze Skodą Enyaq iV znajdziemy inne SUV-y tej klasy, wśród których wyróżniają się jego «bracia”: Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron i CUPRA Tavascan; a także inne elektryczne SUV-y, takie jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Hyundai IONIQ 5, BMW iX3, Kia EV6, a później Nissan Ariya.

Skoda Enyaq IV 0820 004

Wygląd zewnętrzny Skody Enyaq

Skoda nigdy nie chciała oprawić Skody Enyaq iV w techniczny gorset. W połowie drogi między nowoczesnym SUV-em a minivanemMamy do czynienia z samochodem wielozadaniowym, o atrakcyjnym wyglądzie i wymiarach, które pomagają w jego użytkowaniu i ładowności. Ich wymiary mają 4649 mm długości, 1879 mm szerokości i 1616 mm wysokości, podkreślając rozstaw osi 2765 mm i bardzo pojemny bagażnik o pojemności 585 litrów z siedzeniami nie złożonymi.

Projekt Skody Enyaq został zapowiedziany, gdy Skoda wprowadziła Koncepcja Skoda Vision E, prototyp, który rozszerzył linię SUV-a w formacie coupe, o wymiarach zbliżonych do Skody Kodiaq, największego SUV-a marki.

Skoda Enyaq IV 0820 027

Z okazji pojawienia się finalnej wersji produkcyjnej, pojazd elektryczny marki różni się od innych modeli w grupie, dążąc do zaznaczenia odległości od gamy ID. Volkswagen z tym eterycznym i czystym wizerunkiem. To z tego powodu że grill jest wprowadzony bez funkcji poza estetyką, który ma na celu nawiązanie więzi z obecnym językiem projektowania czeskiej marki i przybliżenie go do wizerunku SUV-a premia które producenci tacy jak BMW zdołali wykorzystać. Z tyłu brama ma bardzo przejrzysty design, dając widoczność nazwy marki i optyki.

Projekt wnętrza Skody Enyaq

We wnętrzu Skody Enyaq iV dążono do zachowania technologicznego wizerunku, który został zaprezentowany przy okazji pierwszych teaserów wersji koncepcyjnej. Wielką rolę przypisuje się Wyświetlacz Head-Up z projekcją na przednią szybę, a 5.3 «cyfrowy zestaw wskaźników i 13-calowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, w którym znajdziemy wszystko, co niezbędne do zarządzania głównymi systemami pojazdu. Większość fizycznych przełączników znika, a ich miejsce zajmują powierzchnie dotykowe. Tak jest na przykład w przypadku sterowania klimatyzacją lub sterowaniem oświetleniem.

Skoda Enyaq IV 0820 052

Skoda Enyaq ma wnętrze podobne do najnowszych premier marki, zachowanie doskonałego podobieństwa do deski rozdzielczej czwartej generacji Skody Octavii, zaprezentowany w 2019 roku. Mówimy o przestronnej kabinie, która tak, oferuje wszelkiego rodzaju systemy wspomagania jazdy.

Co Miło przykuł naszą uwagę wysoką jakością wykonania przez skórzaną tapicerkę na desce rozdzielczej, panelach drzwi lub konsoli środkowej; coś, czego nie widać na co dzień w pojeździe marki generalistycznej. Pomimo posiadania Podobna cenowo do swojego «brata”, Volkswagena ID.4, Skoda Enyaq iV oferuje znacznie lepszą jakość wnętrza. Dodatkowo zaskoczyło nas, jak przestronne jest jego wnętrze.

Skoda Enyaq IV 0820 061

Mechanika Skody Enyaq

W części mechanicznej Skoda chciała przygotować ofertę na tyle szeroką, aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów szukających dużego elektrycznego SUV-a. Dlatego oferta w Hiszpanii składa się z czterech różnych konfiguracji w zależności od takich elementów, jak akumulator lub rozmieszczenie układu napędowego.

Wersja Bateria (netto) Autonomia WLTP Moc Trakcja
Enyaq 60 iV 58 kWh 390 km² 177 KM Napęd na tylne koła
Enyaq 80 iV 77 kWh 510 km 204 KM Napęd na tylne koła
Enyaq 80X iV 77 kWh 460 km² 265 KM Napęd na wszystkie koła
Enyaq RS iV 77 kWh 420 km 306 KM Napęd na wszystkie koła

Według wersji jego autonomia waha się od 390 km wg cyklu WLTP do 510 km Enyaq 80 IV. Z drugiej strony dostępne uprawnienia od 177 do 306 CV. Ładowanie można wykonać za pomocą wewnętrznej ładowarki o mocy do 11 kW (AC) lub przy użyciu szybkiego ładowania do 125 kW (DC) przy użyciu protokołu ładowania Combo CCS.

Skoda Enyaq IV 0820 024

Najbardziej wydajną wersją tej serii jest ENYAQ vRS, z trakcją 4×4 i mocą 225 kW, co pozwala rozpędzić się do 180 km/h i zrobić 0-100 w 6,2 sekundy

Skoda ENYAQ iV polecane wideo

1631458528 895 Skoda ENYAQ iV

Czy ten post był pomocny?