Cechy Skody ENYAQ iV
ten Skoda Enyaq IV to jest krzyżowanie W 100% elektryczny, segment C, produkowany przez czeską markę Skoda od 2020 roku. Jest to czwarty SUV producenta, jako jedyny w 100% elektryczny. ten Skoda Enyaq IV Jest to drugi elektryczny model Skody, po Skodzie Citigo iV. Skoda Enyaq iV odpowiada za wypuszczenie słynnego już modułowa platforma MEB w gamie Skody, ten sam używany przez inne modele Grupy Volkswagen, takie jak Volkswagen ID.4, jego bezpośredni rywal w Grupie. W przeciwieństwie do tego ostatniego, Skoda Enyaq jest produkowana w fabryce w Mladá Boleslav w Czechach, a nie w Zwickau w Niemczech.
Wśród samochodów elektrycznych aspirujących do rywalizacji ze Skodą Enyaq iV znajdziemy inne SUV-y tej klasy, wśród których wyróżniają się jego «bracia”: Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron i CUPRA Tavascan; a także inne elektryczne SUV-y, takie jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, Hyundai IONIQ 5, BMW iX3, Kia EV6, a później Nissan Ariya.
Wygląd zewnętrzny Skody Enyaq
Skoda nigdy nie chciała oprawić Skody Enyaq iV w techniczny gorset. W połowie drogi między nowoczesnym SUV-em a minivanemMamy do czynienia z samochodem wielozadaniowym, o atrakcyjnym wyglądzie i wymiarach, które pomagają w jego użytkowaniu i ładowności. Ich wymiary mają 4649 mm długości, 1879 mm szerokości i 1616 mm wysokości, podkreślając rozstaw osi 2765 mm i bardzo pojemny bagażnik o pojemności 585 litrów z siedzeniami nie złożonymi.
Projekt Skody Enyaq został zapowiedziany, gdy Skoda wprowadziła Koncepcja Skoda Vision E, prototyp, który rozszerzył linię SUV-a w formacie coupe, o wymiarach zbliżonych do Skody Kodiaq, największego SUV-a marki.
Z okazji pojawienia się finalnej wersji produkcyjnej, pojazd elektryczny marki różni się od innych modeli w grupie, dążąc do zaznaczenia odległości od gamy ID. Volkswagen z tym eterycznym i czystym wizerunkiem. To z tego powodu że grill jest wprowadzony bez funkcji poza estetyką, który ma na celu nawiązanie więzi z obecnym językiem projektowania czeskiej marki i przybliżenie go do wizerunku SUV-a premia które producenci tacy jak BMW zdołali wykorzystać. Z tyłu brama ma bardzo przejrzysty design, dając widoczność nazwy marki i optyki.
Projekt wnętrza Skody Enyaq
We wnętrzu Skody Enyaq iV dążono do zachowania technologicznego wizerunku, który został zaprezentowany przy okazji pierwszych teaserów wersji koncepcyjnej. Wielką rolę przypisuje się Wyświetlacz Head-Up z projekcją na przednią szybę, a 5.3 «cyfrowy zestaw wskaźników i 13-calowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, w którym znajdziemy wszystko, co niezbędne do zarządzania głównymi systemami pojazdu. Większość fizycznych przełączników znika, a ich miejsce zajmują powierzchnie dotykowe. Tak jest na przykład w przypadku sterowania klimatyzacją lub sterowaniem oświetleniem.
Skoda Enyaq ma wnętrze podobne do najnowszych premier marki, zachowanie doskonałego podobieństwa do deski rozdzielczej czwartej generacji Skody Octavii, zaprezentowany w 2019 roku. Mówimy o przestronnej kabinie, która tak, oferuje wszelkiego rodzaju systemy wspomagania jazdy.
Co Miło przykuł naszą uwagę wysoką jakością wykonania przez skórzaną tapicerkę na desce rozdzielczej, panelach drzwi lub konsoli środkowej; coś, czego nie widać na co dzień w pojeździe marki generalistycznej. Pomimo posiadania Podobna cenowo do swojego «brata”, Volkswagena ID.4, Skoda Enyaq iV oferuje znacznie lepszą jakość wnętrza. Dodatkowo zaskoczyło nas, jak przestronne jest jego wnętrze.
Mechanika Skody Enyaq
W części mechanicznej Skoda chciała przygotować ofertę na tyle szeroką, aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów szukających dużego elektrycznego SUV-a. Dlatego oferta w Hiszpanii składa się z czterech różnych konfiguracji w zależności od takich elementów, jak akumulator lub rozmieszczenie układu napędowego.
Wersja | Bateria (netto) | Autonomia WLTP | Moc | Trakcja |
---|---|---|---|---|
Enyaq 60 iV | 58 kWh | 390 km² | 177 KM | Napęd na tylne koła |
Enyaq 80 iV | 77 kWh | 510 km | 204 KM | Napęd na tylne koła |
Enyaq 80X iV | 77 kWh | 460 km² | 265 KM | Napęd na wszystkie koła |
Enyaq RS iV | 77 kWh | 420 km | 306 KM | Napęd na wszystkie koła |
Według wersji jego autonomia waha się od 390 km wg cyklu WLTP do 510 km Enyaq 80 IV. Z drugiej strony dostępne uprawnienia od 177 do 306 CV. Ładowanie można wykonać za pomocą wewnętrznej ładowarki o mocy do 11 kW (AC) lub przy użyciu szybkiego ładowania do 125 kW (DC) przy użyciu protokołu ładowania Combo CCS.
Najbardziej wydajną wersją tej serii jest ENYAQ vRS, z trakcją 4×4 i mocą 225 kW, co pozwala rozpędzić się do 180 km/h i zrobić 0-100 w 6,2 sekundy