Saltar al contenido

Skoda Citigo IV

12 de septiembre de 2021
Skoda Citigo IV

Skoda Citigo iV to pojazd miejski segmentu A, produkowany przez czeską markę Skoda od 2012 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja, która została zaktualizowana w 2019 roku jako pojazd wyłącznie elektryczny.

Logo Skody

Charakterystyka Skody Citigo iV

karoseriaMiejski
drzwi5
place5
pień250 litrów
moc83 KM
konsumpcja0 l / 100km
Cena £ 13 200 €
oszacowanie

ten Skoda Citigo IV Jest to pojazd miejski segmentu A, produkowany przez czeską markę Skoda od 2012 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja, która została zaktualizowana w 2019 roku jako pojazd wyłącznie elektryczny. Skoda Citigo iV charakteryzuje się dobrym stosunkiem jakości do ceny i wyróżnia się wszechstronnością, wyposażeniem i autonomią, będąc jednym z najczęściej polecanych samochodów do podróży miejskich. Jest produkowany w zakładzie Skoda w Bratysławie, Słowacja.

Wśród samochodów miejskich, które aspirują do rywalizacji z Skoda Citigo IV spotykamy innych mieszczuchów w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Toyota Aygo, FIAT 500e, SEAT Mii electric czy Volkswagen e-up!. Co ważne, Skoda Citigo iV była rozwijana równolegle z dwoma ostatnimi, dzieląc z nimi większość podzespołów.

Skoda Citigo IV 2020 5

Projekt Skody Citigo iV

ten Skoda Citigo IV Nie można go uznać za najbardziej stylowy pojazd na rynku, ale bez wątpienia jego linie są zgodne z oczekiwaniami od samochodu miejskiego zaprojektowanego tak, aby oferować wszechstronność i mobilność przy niskich kosztach. Niemniej jednak, Skoda Citigo iV oferuje przód zgodny z resztą modeli marki, z dużymi reflektorami – w technologii halogenowej – i małym grillem z owiewką.

ten wsporniki Są bardzo krótkie, a przeszklona powierzchnia jest stosunkowo duża, co poprawia zwrotność i widoczność, dwie kluczowe wartości w podejściu, jakie powinien oferować pojazd o wybitnie miejskim podejściu. Jego tył, ścięty prawie pionowo, pozwala również na maksymalną regulację miejsce podczas parkowania i odparkowania samochodu o długości 3,6 metra.

Skoda Citigo IV 2020 1

Silnik elektryczny Skoda Citigo iV

Skoda Citigo iV jest dostępna tylko ze 100% elektrycznym silnikiem, odrzucając mechaniczne opcje benzynowe, które miało w tym czasie to małe miasto. Czeski model wyposaża Silnik elektryczny 83 KM i 210 Nm Zasilany baterią litowo-jonową zainstalowaną w podłodze pojazdu, która oferuje pojemność 32,3 kWh, co daje mu zasięg elektryczny 265 km zgodnie z przepisami WLTP. Jest to zasięg bardzo zbliżony do Nissana Leaf, który ma zasięg 270 km, oraz BMW i3, który ma zasięg 260 km.

Jako dobry samochód elektryczny, Skoda Citigo iV nie ma normalnej skrzyni biegów, oferując stałe przełożenie do przodu i inne do tyłu. Trakcja jest tylko na przednią oś. Jeśli chodzi o korzyści, rejestruje skromne 0 do 100 km/h w 12,5 sekundy i maksymalna prędkość, również skromna, 130 km/h.

Skoda Citigo IV 2020 7

Wnętrze Skody Citigo iV

Wnętrze Skody Citigo iV wyróżnia się przestrzenią, nadający się do zamieszkania dla czterech dorosłych osób, o ile pamiętamy, że podróżujemy jednym z najmniejszych samochodów na rynku. Jego deska rozdzielcza, z prostymi i wyraźnymi liniami, jest solidna dzięki twardym materiałom, które są jednak dobrze dopasowane.

Sprzęt jest zwięzły, choć co prawda niczego nie brakuje, zwłaszcza jeśli po raz kolejny weźmiemy pod uwagę podejście tego auta. Tak więc, z tylko dwiema opcjami wykończenia (Ambition i no-class css-1676tcd e1k9pyy44 «>Skoda Citigo IV 2020 6

Dynamika Skody Citigo iV

W tak miejskim aucie, jakim jest Skoda Citigo iV, posiadanie tak stabilnego i bezpiecznego śladu jest bardzo przyjemne przez cały czas. Dzięki temu, z dużą zwinnością w terenie miejskim, Citigo jest w stanie toczyć się również płynnie i spokojnie na szybkich drogach.

Zatwierdzona autonomia Skody Citigo iV wynosi 260 km w mieszanym cyklu WLTP, autonomia, którą można rozszerzyć do ponad 300 kilometrów w wybitnie miejskim użytkowaniu, gdzie Citigo wyróżnia się wydajnością. Po drugie, na drodze jego autonomia może spaść do 200 kilometrów jeśli często krążymy powyżej 110 km/h. Można go ładować w gniazdkach o mocy do 40 kW, chociaż w konwencjonalnym gniazdku o mocy 2,3 kW pełne naładowanie zajmuje około 12 godzin.

Czy ten post był pomocny?