Charakterystyka SEAT-a Leon
ten SEAT Leon Jest to kompaktowy, segment C, produkowany przez SEAT od 1998 roku. Obecnie na rynku pojawia się czwarta generacja, zaprezentowana w 2020 roku. SEAT Leon charakteryzuje się atrakcyjnym designem, dobrym stosunkiem jakości do ceny oraz szeroką gamą silników, technologii i dynamiki . Jest produkowany w fabryce Martorell w Barcelonie w Hiszpanii, której właścicielem jest SEAT.
Wśród kompaktowych, które aspirują do rywalizacji z SEAT Leon znajdziemy inne kompakty w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Mazda3, Peugeot 308, Hyundai i30, Renault Mégane, Skoda Scala czy Volkswagen Golf, z którymi dzieli platformę, silniki i wiele swoich technologii.
SEAT Leon projekt
ten SEAT Leon, w swojej czwartej generacji, nadal oferuje projekt, który sprawia, że jest w pełni rozpoznawalny jako model hiszpańskiej firmy. Natywny kompakt oferuje ostre, muskularne linie, aby stworzyć mocny wygląd, który czyni go jednym z najatrakcyjniejszych kompaktów na rynku. Mogłeś stracić trochę swojej osobowości, ale mimo to nie ma kilku szczegółów, które sprawiają, że jego projekt jest jednym z najbardziej udanych na rynku.
Wyróżnia się bardzo pionowy grill lub reflektory, odziedziczone bezpośrednio po SEAT-ie Tarraco, największym modelu marki. Nie brakuje też tylnego z niektórymi 100% skupiska światła LED połączone ze sobą paskiem świetlnym które oferują również animacje świetlne, gdy pojazd jest otwierany i zamykany.
Czwarta generacja SEAT-a Leona ma 4368 mm długości, 1800 mm szerokości i 1456 mm wysokości, co umieszcza go w środku segmentu. ten SEAT Leon Jest oferowany tylko jako nadwozie pięciodrzwiowe w wariantach kompaktowych i kombi, więc trzydrzwiowe nadwozie, które było dostępne w trzeciej generacji, nie zostanie wznowione.
Silniki SEAT-a Leona
Gama mechaniczna SEAT-a Leon jest jedną z najszerszych na rynku. Jest to zatem jeden z jego wielkich atutów, dzielący go w całości także z bratem Volkswagenem Golfem. Dlatego możesz zdecydować się na SEAT-a Leona wyposażonego w benzyna, olej napędowy, sprężony gaz ziemny, mikrohybryda lub hybryda typu plug-in.
W dziedzinie silników benzynowych istnieje pięć opcji: 1.0 TSI o mocy 90 i 110 KM, 1.5 TSI o mocy 130 i 150 KM oraz 2.0 TSI o mocy 190 KM. W dieslu występują dwie wersje, obie przegubowe na tym samym silniku 2.0 TDI o mocy 115 i 150 KM. Opcja sprężonego gazu ziemnego (CNG) to 1,5 o mocy 130 KM, natomiast warianty benzynowe 110 i 150 KM można przekształcić w Warianty mikrohybrydowe eTSI dzięki instalacji elektrycznej 48V.
Nasz test wideo Seat Leon 1.0 TSI
Jakby tego było mało, SEAT Leon opowie, po raz pierwszy w swojej historii, z wersja hybrydowa, która również będzie podłączana. Tym samym do oferty napędu elektrycznego dołącza silnik 1.4 TSI 150 KM łączna moc 204 KM, oferując również autonomię w trybie 100% elektrycznym na 60 kilometrów.
Wnętrze SEAT-a Leon
Wnętrze czwartej generacji SEAT-a Leon jest jednym z najlepszych w historii SEAT-a. Dzięki bardzo atrakcyjnemu wzornictwu, w którym proste kształty i krawędzie nabierają większego znaczenia, digitalizacja i oświetlenie to dwie podstawowe części «ekosystemu” generowanego przez wnętrze SEAT Leon kiedy jego mieszkańcy zajmą miejsca.
Materiały użyte do jego budowy są więcej niż poprawne i choć nie osiągają poziomu najlepszych w segmencie, plasują go nieco powyżej średniej. Design wpisuje się w ogólny trend branży: zaznaczone linie, kilka przycisków i duże ekrany, które dodatkowo nie są zbyt dobrze zintegrowane z systemem informacyjno-rozrywkowym.
Oprzyrządowanie jest zawsze cyfrowe, a także ma nowy system zarządzania pojazdem, który minimalizuje fizyczne przyciski. W ten sposób SEAT Leon oferuje sterowanie dotykowe również w klimatyzacjiWszystko to dzięki ekranowi o przekątnej do 10 cali, który według SEATa ma oprogramowanie bardzo podobne do smartfona.
Oświetlenie otoczenia również odgrywa podstawową rolę, rozprzestrzeniając się zarówno na deskę rozdzielczą, jak i drzwi. Co więcej, przestrzeń na pokładzie jest bardzo niezwykła, zwłaszcza w przypadku tylnego rzędu siedzeń. Pojemność bagażnika to 380 litrów, podobnie jak w trzeciej generacji hiszpańskiego kompaktu.
Technologia ze swojej strony jest kluczowa: SEAT Leon ma asystentów jazdy na tyle zdolnych, by stworzyć SEAT-a Leon pojazd samojezdny poziomu 2. Dlatego nie brakuje Reflektory LED z inteligentną technologią, asystenta jazdy po autostradzie, asystenta jazdy w korkach czy autonomicznych systemów parkowania.
Dynamika SEAT-a Leon
Czwarte pokolenie SEAT Leon Wykorzystuje jako podstawę tę samą platformę, co trzecia generacja, ochrzczona jako MQB. Został jednak gruntownie przeprojektowany, stając się znanym jako MQB Evo. Ma na celu zapewnienie właściwej równowagi między komfortem a jakością jazdy, utrzymując, że tak, znak «łaciński” tak rozpoznawalny w produktach SEAT-a.
SEAT Leon ma kolumny McPherson z przodu i wał skrętny z tyłu, które można zastąpić systemem wielowahaczowym w zależności od silnika i wybranej wersji. SEAT Leon oferuje lepszą izolację akustyczną i komfort dzięki dogłębnej pracy nad systemami izolacji pojazdu, a także dzięki zamontowaniu innych elementów takich jak np adaptacyjne zawieszenie DCC odpowiednio wyewoluował.
SEAT Leon Sportstourer
ten SEAT Leon Jest również dostępny z nadwoziem rodzinnym, zwanym Sportstourer. SEAT Leon Sportstourer ma 4642 mm długości, 1800 mm szerokości i 1448 mm wysokości. Jest zatem o 93 mm dłuższa, 16 mm węższy i 3 mm niższy niż wersja kompaktowa, również z pięcioma drzwiami. Nie zmienia rozstawu osi, to samo dla obu wariantów.
Dlatego też wnętrze jest tak samo przestronne dla pasażerów: SEAT Leon Sportstourer wyróżnia się swoją ładownością, pozornie zwiększając bagażnik. z 38o litrów do 617 litrów. SEAT Leon Sportstourer może mieć również wersje wyposażone w 4Napęd na wszystkie koła.