Cechy SEAT-a Ibiza
ten SEAT Ibiza Jest to pojazd użytkowy segmentu B, produkowany przez SEAT od 1984 roku. Obecnie na rynku pojawia się piąta generacja, zaprezentowana w 2017 roku i zaktualizowana w 2021 roku o nową fakturę za wnętrze. SEAT Ibiza charakteryzuje się tym, że jest pojazdem użytkowym o dobrym stosunku jakości do ceny i jest ekonomicznym «kuzynem” Volkswagena Polo. Jest produkowany w fabryce SEAT-a w Martorell (Barcelona).
Wśród małych samochodów segmentu B, które aspirują do rywalizacji z SEAT Ibizą, znajdziemy modele takie jak Hyundai i20, Ford Fiesta, KIA Rio, Mazda2, Peugeot 208, Renault Clio, Opel Corsa, Skoda Fabia czy Volkswagen Polo.
Projekt SEAT-a Ibizy
Estetycznie Piąta generacja SEAT-a Ibiza odziedziczyła język projektowania trzeciej generacji SEAT-a Leon z 2012 roku, podkreślając dobrze zaznaczone proste nerwy. Jego standardowa optyka full-LED staje się również ważnym elementem estetycznym. W jego profilu znajdziemy felgi do 18 cali.
O jego konstrukcji mówiliśmy w artykule «Dlaczego to dobra wiadomość, że SEAT Ibiza wygląda jak SEAT Leon?” i porównujemy to z projektem Leona w artykule «Porównanie wizualne na 11 zdjęciach: czy SEAT Ibiza i SEAT Leon naprawdę wyglądają tak samo?». Wymiary SEAT-a Ibizy obejmują długość 4059 mm, szerokość 1780 mm i wysokość 1444 mm.
Silniki SEAT-a Ibizy
ten Asortyment SEAT-a Ibiza W rękach pozostają dwa silniki benzynowe o trzech poziomach mocy oraz wersja na CNG (sprężony gaz ziemny). Pomiędzy w silnikach benzynowych znajdziemy 1-litrowy trzycylindrowy silnik, o mocach 80, 95 i 110 KM. Są to silniki o bardzo oszczędnym zużyciu, idealne dla tych, którzy będą jeździć takim autem w mieście. Ponadto od września 2020 r. dostępny jest również mocny 1,5 TSI o mocy 150 KM.
Dla tych, którzy zamierzają przejechać więcej kilometrów, istnieje opcja CNG (Compressed Natural Gas). Jest to technologia napędu dwupaliwowego, w której odpowiednio przystosowany silnik benzynowy może pracować z metanem. Rozmawiamy o system, którego główną zaletą jest bardzo niski koszt na kilometr. Paliwo, które znajdziemy pod maską, to pochodna silnika 1.0 TSI o mocy 90 KM. Dwa zbiorniki gazu znajdują się pod podłogą bagażnika, dzięki czemu tracimy miejsce na koło zapasowe i mają pojemność 13 kg.
Według SEAT-a zapewnia to zasięg około 390 km, co w połączeniu z pojemnością 40-litrowego zbiornika paliwa dałoby nam całkowita autonomia ponad 1000 km. W tym artykule przedstawimy zalety i wady samochodów CNG. Ponadto udało nam się przeprowadzić gruntowny test tej wersji w GNC.
Trzeba jednak powiedzieć, że SEAT stracił możliwość wyposażenia swojego pojazdu użytkowego mechaników półhybrydowych, co już robią bezpośredni rywale, tacy jak Hyundai i20 czy Ford Fiesta.
Wnętrze SEAT-a Ibizy
ten wnętrze SEAT-a Ibizy podąża również prostą linią kompaktu. Wraz z aktualizacją 2021 SEAT Ibiza otrzymał pływający ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, który powiększa się do 9,2 cala i przenosi się na wyższy poziom, jest kompatybilny z Android Auto oraz Apple CarPlay bezprzewodowy.
Warto również wspomnieć o takich elementach jak kamera cofania, system ładowania bezprzewodowego czy dostęp i start z inteligentnym kluczykiem. Oprzyrządowanie pozostaje cyfrowe jako opcja, z ekranem 10,25”.
Ponadto nastąpiła poprawa jakości deski rozdzielczej, ponieważ górna część i drzwi są wykonane z miękkiego plastiku w porównaniu z całkowicie twardą plastikową konstrukcją modelu 2017. Otwory wentylacyjne mają teraz okrągły kształt i są obrysowane diodami LED. który pozwala dostosować wygląd kabiny.
Dzięki nowej platformie poprawiła swoją zamieszkiwanie pomimo utrzymywania swojej długości, jest znacznie szerszy, a zwłaszcza z dłuższy rozstaw osi. ten pojemność bagażnika wynosi 355 litrów; chociaż wersja z CNG ma mniejszy bagażnik, 262 litry. Bagażnik jest mniejszy niż w Skodzie Fabii, która ma największy bagażnik w segmencie (380 litrów).
Dynamika SEAT-a Ibizy
Piąta generacja SEAT-a Ibiza charakteryzuje się tym, że została opracowana na platforma modułowa MQB od Volkswagena. Jest to pierwszy samochód w segmencie B, który go używa, przed Skodą Fabią czy Volkswagenem Polo.
Dlatego mamy przed sobą bardzo pozytywnie nastawioną na szosę miejską, łatwą w prowadzeniu a przy tym bardzo przyjemną w użytkowaniu, z dynamika na otwartej drodze, która sprawia, że doskonale nadaje się jako samochód wielofunkcyjny zarówno do użytku miejskiego, jak i do podróży.