Charakterystyka SEAT-a Ateca
ten SEAT Ateca Jest to SUV segmentu C, produkowany przez SEAT od 2016 roku. Obecnie na rynku sprzedawana jest pierwsza generacja, zaprezentowana pod koniec 2015 roku i zaktualizowana wraz ze zmianą stylizacji w 2020 roku. SEAT Ateca charakteryzuje się oferowaniem w ramach SUV-ów Grupy Volkswagen , bardziej precyzyjne wrażenia z jazdy, atrakcyjny wygląd i bardzo korzystna cena. Jest produkowany w fabryce Grupy Volkswagen zlokalizowanej w Kwasiny, Czechy.
Wśród kompaktowych SUV-ów, które aspirują do rywalizacji z Seatem Ateca, znajdziemy inne SUV-y w swojej klasie, takie jak Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, KIA Sportage, Peugeot 3008 czy Skoda Karoq.
SEAT Ateca design
ten SEAT Ateca Jest to SUV, który wymiarami mieści się w segmencie C: ma długość 4,38 metra, co czyni go jednym z najmniejszych SUV-ów pod względem długości. Dzięki temu jego proporcje są bardziej dynamiczne, a przód mocno przypomina inne najnowsze modele SEAT-a, takie jak SEAT Leon czy SEAT Tarraco.
Z ostrymi liniami, ale nie nadmiernie agresywnie, oprawa wizualna SEAT-a Ateca jest niewątpliwie bardzo wyważona. Wyróżniają się detale, takie jak nadkola z nielakierowanym tworzywem sztucznym, bardzo regularna przeszklona powierzchnia lub zarówno przednie, jak i tylne reflektory z Pełna technologia LED, oferując nowoczesny i przyjemny wygląd. Nie oferuje jednak możliwości wyposażenia reflektorów Matrix-LED nawet jako opcja. Dzięki różnym wykończeniom i wykończeniom dostępnym w asortymencie, SEAT Ateca ma pewien stopień indywidualizacji.
Silniki Seat Ateca
SEAT Ateca jest dostępny z trzy- i czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, bez opcji wersji mikrohybrydowej, jak robią to niektórzy jej konkurenci (w przypadku Kia Sportage, Ford Kuga czy Hyundai Santa Fe). Nie ma też hybrydowych wersji plug-in, jakie znajdziemy w Volkswagenie Tiguan eHybrid.
Tak więc, jeśli zdecydujesz się na silniki benzynowe, możesz wybrać między: 1,0 TSI 110 CV, 1,5 TSI 150 CV i 2,0 TSI 190 CV. Najmocniejszą wersją jest CUPRA Ateca, która posiada 2.0 TSI o mocy 300 KM.
Jeśli wybierzesz olej napędowy, możesz wybrać moce 115 i 150 KM, zawsze pobierane z bloku 2.0 TDI. Skrzynie biegów to 6-biegowa manualna lub 7-biegowa automatyczna DSG. Ponadto najmocniejsze silniki (190 KM TSI i 150 KM TDI) mogą być wyposażone w napęd na wszystkie koła 4Drive, przy czym napęd na przednie koła jest domyślną opcją dla pozostałych silników z gamy.
SEAT Ateca wnętrze
Wnętrze SEAT-a Ateca to miejsce, które najbardziej zarzuca upływ czasu. Pomimo aktualizacji modelu hiszpańskiego w 2020 roku, deska rozdzielcza pozostaje zasadniczo tą, która miała premierę trzeciej generacji SEAT-a Leona, zaprezentowanego w 2013 roku, więc jest już weteranem. Jednak kontury są ładne, kanciaste, a jakość wydaje się więcej niż poprawna.
Wyściełane materiały w górnej części deski rozdzielczej i drzwi, różnego rodzaju ozdobne listwy oraz tapicerowane zarówno tkaniną, jak i skórą sprawiają, że wnętrze SEAT-a Ateca jest odpowiednio «ubrane”. Komponent technologiczny jest więcej niż objęty w Ateca dzięki detalom, takim jak system bezkluczykowego startu, W 100% cyfrowe oprzyrządowanie lub duży centralny ekran dotykowy o przekątnej do 9,2 cala z którego obsługiwany jest system informacyjno-rozrywkowy za pomocą bardzo zaawansowanego oprogramowania.
Pomimo tego, że zawierał wymiary zewnętrzne, jego bagażnik ma 510 litrów pojemności w wersjach z napędem na przednie koła i 485 litrów w wersjach z napędem na wszystkie koła. Jest to pień większy niż rywale tej wielkości. To stwierdzenie jest również aktualne, gdy mówimy o przestrzeni na pokładzie: to aż nadto do wielkości pojazdu.
Dynamika SEAT-a Ateca
Zawsze twierdzono, że SEAT-y, w porównaniu do innych równoważnych modeli w ramach Grupy Volkswagen, zapewniają bardziej dynamiczne, bardziej pouczające wrażenia z jazdy. SEAT Ateca nie jest wyjątkiem, ponieważ zapewnia doskonałą jakość jazdy przez cały czas. Nie jest to najbardziej odizolowany i komfortowy pojazd na świecie, ale jego wrażenia z jazdy podczas pokonywania zakrętów są wyraźnie lepsze niż w przypadku większości alternatyw na rynku.
Przyczyniają się do tego elementy takie jak dobrze dostrojony adres., zawieszenie, które prawidłowo uwzględnia ruchy ciała, a dodatkowo obecność elementów takich jak system trybu jazdy który pozwala modyfikować pewne parametry lub adaptacyjne zmienne tłumienie DCC z różnymi ustawieniami.