Charakterystyka Ferrari Roma
ten romski to samochód sportowy z silnikiem V8 Biturbo z przodu, wyprodukowany przez Ferrari i który daje 620 KM. Jest to model opracowany jako coupe, który nie będzie posiadał nadwozia typu kabriolet, gdyż jego alternatywą do tego celu będzie Ferrari Portofino. Podchodzi do samochodu sportowego w odcieniach Gran Turismo, oferującego wysoki poziom osiągów, ale nie zapominając o komforcie i praktyczności z konfiguracja kabiny z 2+2 miejscami. Jego produkcja, podobnie jak w przypadku wszystkich modeli Ferrari, odbywa się w należącym do firmy zakładzie w Maranello we Włoszech.
Ferrari Roma ma jako głównego rywala Aston Martin DB11 V8, z którym dzieli swoje podejście i konfigurację mechaniczną, oraz Bentey Continental GT V8, model, który oferuje również bardzo podobną konfigurację mechaniczną. Innymi bliskimi rywalami pod względem charakteru GT są Porsche 911 Turbo i McLaren GT, chociaż oba mają bardzo różne konfiguracje techniczne. Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi dyscyplinami sportowymi dostępnymi obecnie na rynku.
Wygląd zewnętrzny Ferrari Roma
Wygląd zewnętrzny Ferrari Roma to ryzykowny zakład na markę, estetyka, która nie ma nic wspólnego z modelami, które ożywiają obecną gamę Ferrari. Chcąc odróżnić się od Ferrari Portofino, z którym dzieli pozycję rynkową, Roma oferuje bardzo osobisty projekt inspirowany klasykami z lat 50. i 60.. Ideę tę odkrywa osobliwy grill z przodu lub kształty, które ożywiają jego linię boczną.
Przednia optyka typu LED jest całkowicie nowa w tym modelu, podobnie jak konstrukcja tyłu, z Bardzo wysoka brama strzeżona przez cztery poziomo zaprojektowane układy optyczne LED, ważna zmiana w stosunku do okrągłej optyki stosowanej do tej pory przez większość modeli marki. Ta zmiana trendu widoczna w Romach przypomina nieco linię Ferrari SF90 Stradale, pierwszego modelu wprowadzającego tę serię zmian w filozofii projektowania Ferrari.
Silnik i osiągi Ferrari Roma
Ferrari używa klasycznej konfiguracji GT dla Romów, co oznacza, że mamy Silnik 3.9 V8 Twin-Turbo umieszczony w przedniej środkowej pozycji, skojarzony z 8-biegowa sekwencyjna dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów i połączone wyłącznie z tylną osią za pomocą elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego. Maksymalna moc Roma to 620 KM w zakresie od 5750 do 7500 obr./min, z maksymalnym momentem obrotowym 760 Nm w zakresie od 3000 do 5750 obr./min.
Jeśli skupimy się na czystych i twardych liczbach, Ferrari Roma jest w stanie wykonać 0-100 km/h w 3,4 sekundy, osiągając Maksymalna prędkość 320 km/h. Tak więc, pomimo bycia przed modelem z wyraźnymi odcieniami GT, na poziomie konfiguracji i osiągów Roma stara się zaoferować dodatkowy poziom sportowej rywalizacji, plasując się pod tym względem powyżej Portofino.
Projekt wnętrza Ferrari Roma
Projekt wnętrza Ferrari Roma jest jednym z jego najbardziej uderzających punktów. Jest to całkowicie bezprecedensowy projekt dla marki, z nowymi kontrolkami, interfejsami i układem kontrolek. Ferrari nie zagłębiło się w możliwości tej nowej kabiny na poziomie technologicznym, chociaż widzimy, że się znajdujemy bardzo otaczająca konstrukcja składająca się z 3 cyfrowych wyświetlaczy: deski rozdzielczej dla kierowcy, centralnego interfejsu multimedialnego i komputera pokładowego dla pasażera.
Zakład jest jasny dla kontrolek dotykowych, fizyczne przyciski znikają prawie całkowicie. Tak bardzo, że nawet kierownica ma nowy wygląd z dużą liczbą zintegrowanych elementów sterujących, ale wszystkie są dotykowe. To samo dotyczy centralnego interfejsu informacyjno-rozrywkowego, umieszczonego między przednimi fotelami i w pozycji pionowej. Pod względem przestrzeni wewnętrznej Roma określana jest jako 2+2 osobowa, konfiguracja, która powinna pozwalać na umieszczenie na tylnych siedzeniach osób niskich lub dzieci. Jeśli chodzi o bagażnik, nie podano żadnych danych objętościowych, ale w ten sam sposób możemy liczyć na wystarczająco dużo miejsca, aby przewieźć bagaże dwóch osób.