Cechy Renault ZOE
ten Renault zoe Jest to w 100% elektryczny samochód użytkowy (niedostępny z silnikami spalinowymi), w segmencie B, produkowany przez Renault od początku 2013 roku. Obecnie na rynek trafia jego trzecia generacja, zaprezentowana w 2019 roku z akumulatorem o pojemności 52 kWh, z którym jest autonomia według cyklu WLTP wynosi 390 km. Renault Zoe jest produkowane w fabryce we Flins we Francji, na tej samej linii produkcyjnej, co Renault Clio.
Wśród pojazdów elektrycznych jednymi z głównych rywali Renault Zoe są inne pojazdy użytkowe, takie jak BMW i3, Honda e, Opel Corsa-e czy Peugeot e-208.
Wygląd zewnętrzny Renault Zoe:
Chociaż na przestrzeni lat pojawiały się nowości estetyczne, trzecia generacja Renault Zoe ledwo prezentowała zmiany w porównaniu do swoich poprzedników, z przeprojektowanym przednim grillem, a także drobnymi akcentami w optyce, znacznie ostrzejszymi. Zderzak pokazuje nieco bardziej agresywny obraz, ze zmianami w grillu i wlotach powietrza po bokach, w których znajdują się światła przeciwmgielne.
Sylwetka przez lata prawie nie była modyfikowana, w tradycyjnych kształtach dla pojazdu użytkowego i z szczegóły, takie jak ukryte klamki tylnych drzwi lub niewidoczne gniazdo ładowania za diamentowym logo z przodu. Tylne światła LED nadają Renault Zoe wyraźnie odmienny wygląd w porównaniu z drugą generacją.
Projekt wnętrza Renault Zoe:
Wnętrze Renault Zoe 2019 jest prawdopodobnie najbardziej technologiczne z całej sagi. Obecność oprzyrządowanie cyfrowe, z 10-calowym ekranem, konfigurowalny do wyświetlania informacji dotyczących podróży lub stanu ładunku, a także instrukcji nawigacyjnych. Deska rozdzielcza może być pokryta imitacją skóry lub tkaniną, oraz pośrodku cały wyeksponowany ekran o przekątnej 9,3 cala, wyprostowany i bardziej zintegrowany. Najnowsza generacja sprzętu informacyjno-rozrywkowego R-Link jest kompatybilna zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto.
Zaktualizowano kierownicę z wbudowanymi elementami sterującymi, a zarówno dźwignia zmiany biegów, jak i elementy sterujące klimatyzacją lub klimatyzacją prezentują nowoczesny wizerunek zgodny z wysokiej jakości materiałami, które są prezentowane w kabina.
Silnik Renault Zoe: dostępny tylko w wersji elektrycznej
Renault Zoe R135 ma 390 kilometrów autonomii, chociaż jego wewnętrzne odniesienie wiąże się z mocą, jaką generuje, około 136 KM.
Renault Zoe ZE 50 ma bateria litowo-jonowa, opracowany przez LG Chem i chociaż zajmuje tyle samo miejsca co akumulator, co jego poprzednik, jego autonomia jest znacznie większa niż w przypadku dwóch pierwszych generacji Zoe. Przedsiębiorstwo Renault narodziło się z baterią o pojemności zaledwie 22 kWh, a w 2016 roku zostało zmodernizowane o baterię o pojemności 41 kWh. Jego pierwsza wersja ledwie homologowała 210 km autonomii, podczas gdy druga dostawa miała autonomię NEDC 400 km, około 300 km według cyklu WLTP. Od 2019 roku może pochwalić się baterią o pojemności 52 kWh.
Tej baterii towarzyszy silnik elektryczny – opracowany przez Renault – który napędza przednią oś poprzez bezpośrednią skrzynię biegów o jednym przełożeniu. Ochrzczony R135, eTen silnik rozwija moc 136 KMi jest powiązany z baterią o pojemności 52 kWh. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 245 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/hw mniej niż 10 sekund. Prędkość 80 do 120 km/h robi to w 7,1 sekundy, 2,2 sekundy szybciej niż silnik R110 w poprzednim Zoe.
Chcesz wiedzieć, jak radzi sobie Renault Zoe? Sprawdź nasz dogłębny test pod tym linkiem.
Ładowanie Renault Zoe
Renault sprzedaje Zoe z sklep o nazwie «Kameleon”, który dostosowuje się do intensywności i otrzymywanej mocy, aby jak najszybciej naładować akumulator. Bateria jest kompatybilna z szybkie ładowanie, do 50 kW mocy. Używając ładowarki combo-CCS, możesz odzyskać do 150 km zasięgu w zaledwie pół godziny.
W Hiszpanii nadal mamy poważny deficyt infrastruktury, z nielicznymi i słabo rozmieszczonymi punktami ładowania.
Dla właścicieli Renault Zoe, najlepszą opcją wydaje się być Wallbox, ładowarka ścienna o mocy 7 kW, dzięki której ładowanie od 0% do 80% w mniej niż 10 godzin. Jego instalacja jest możliwa bez względu na to, czy mieszkasz w indywidualnym domu, czy parkujesz samochód w garażu osiedlowym – w tym przypadku będzie to wymagało autoryzacji społeczności i zainstalowania osobnego licznika. ten Moja aplikacja Renault Pozwoli nam nie tylko zlokalizować samochód czy sprawdzić jego stan naładowania, ale także zaplanować podróże z uwzględnieniem autonomii i punktów ładowania oraz przesłać je do komputera pokładowego samochodu.
Wypożyczam twoją baterię czy ją kupuję?
Do 2017 roku nie można było kupić Renault Zoe i jego akumulatora. Kupiłeś samochód, ale wypożyczyłeś jego akumulator, płacąc miesięczną opłatę – niezależnie od kosztu jego doładowania. Renault sprzedaje teraz samochód i akumulator. Czy czynsz naprawdę jest tego wart? Jedna z wielkich zalet wynajem Jest to pełna gwarancja akumulatora, który zostanie wymieniony, jeśli coś pójdzie nie tak lub gdy jego maksymalna pojemność spadnie poniżej 75%. Korzystamy również z aktualizacji technicznych i ulepszeń. Od drugiej generacji można go nabyć z baterią, bez konieczności ponoszenia miesięcznych opłat.
Jakie są koszty wypożyczenia baterii? Renault oferuje dwa tryby o zróżnicowanych kosztach. Wybór jednej lub drugiej stawki zależy od ilości przejechanych kilometrów w ciągu roku. Każdy kupujący będzie musiał dokładnie oszacować i podać liczby.
Plan Flex ZE: 69 € / miesiąc, maksymalnie 7500 km rocznie. Wada przebiegu zostanie nam zwrócona, a przekroczenie ustalonego limitu będzie karane.
Plan ZE Relax: 119 € / miesiąc, bez limitu kilometrów.
zakup auta jest tańszy jeśli wybierzemy wypożyczenie baterii. Według wersji zaoszczędzimy ponad 7000 euro na zakup baterii. Jeśli jednak kupimy baterię, nie jesteśmy bez ochrony: nie płacimy miesięcznych opłat, a także mamy gwarancja do 8 lat lub 160 000 km na akumulator. Zostanie on wymieniony bezpłatnie, jeśli jego nośność spadnie poniżej pierwotnych 66%.
Wyposażenie i ceny Renault Zoe
Renault Zoe są sprzedawane w Wersje Entry, Life, Intens i Bose. Skupiona na firmach i flotach, wersja dostępowa ma bardzo ograniczone wyposażenie, choć na szczęście posiada klimatyzację lub system informacyjno-rozrywkowy. Można go kupić tylko z akumulatorem 22 kWh, w wersji R240. Jedyną rzeczą, którą Zoe Life dodaje do wersji Entry, jest bateria 41 kWh. W Intensach zamontowane są 16-calowe koła, czujniki światła i deszczu, a także klimatyzacja czy tylne czujniki parkowania. Wykończenie Bose jest oferowane z ekskluzywnymi odcieniami nadwozia — takimi jak testowany przez nas metaliczny szary — wysokiej jakości systemem audio R-Link Bose i skórzaną tapicerką oraz kamerą cofania.